Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > גיל לימוד נהיגה

16/06/2013 16:34:40 Admin
אז לפי הטבלה הרשמית של משרד התחבורה:
הוצאת רשיון נהיגה
הגיל בו אפשר להתחיל ללמוד נהיגה הוא 16.5 על רכב פרטי ו15 על קטנוע, כשאת המבחן המעשי (טסט) אפשר לעשות בגיל 17 ו16 בהתאמה.
בדיוק העלתי את הדיון על זה עם חברה שלי ועניין אותי לשאול לדעתכם פה בפורום- למה ככל שהזמן עובר הגיל הזה רק הולך ויורד?

הצד שהורדת הגיל שווה יותר כסף למדינה ברור: יותר אנשים שזכאים ללמוד זה אומר יותר אגרות, יותר עבודה למורי נהיגה שישלמו גם יותר מסים. ובהמשך יותר רכבים על הכבשים על שלל המיסים והדלק שמשלמים.
אבל מצד שני, מה עם העניין של הממשלה בלעלות על הכביש אנשים מבוגרים יותר שיהיו נהגים בוגרים ואחראים יותר? או מה לגבי הצורך בצמצום הנהיגה הפרטית והפיכת התחבורה הציבורית למשתלמת יותר כדי להפחית מהעומסים בכבישים, מהנזקים הסביבתיים ומהתאונות?

בשורה התחתונה, מעבר לכסף, מהם בעצם היתרונות בהורדת גיל הנהגים על הכביש? ומה דעתכם בנושא?
16/06/2013 23:11:57 -casper-
כשמורידים את גיל הנהגים (ותלמידים מתחילים ללמוד נהיגה בשלב מוקדם יותר של החיים), זה יותר טוב. לפי מחקרים הם אמורים לדעת לנהוג יותר טוב (הם בגיל שהמוח שלהם קולט יותר טוב וללמד אותם בגיל הזה אמור לתת תוצאות טובות יותר. וזה מוכח בהרבה מדינות אירופאיות), אך לצערנו מדינת ישראל מתעלמת משאר הפרמטרים שהנוח לה להתעלם מהם (כמו: שבלווי להורדת גיל הנהיגה ההגבלה אמורה להיות מחמירה יותר, לדוגמה שאסור להם לנהוג בשעות הלילה, ולהאריך את תקופת המלווה, לעשות מבחן (טסט) נורמלי, ושמורי הנהיגה ילמדו איך לנהוג ולא איך לעבור טסט ועוד).
בנוסף, החינוך לכך צריך להתחיל בבית הספר, אין חינוך לספורט מוטורי במדינת ישראל (עד לא ממזמן אנשים שעסקו בתחום נחשבו לפושעים, והיום עדיין התקנות מחמירות מאוד! אסור לשפר רכבים, אין מגרשים מאושרים חוקית לאימונים וימי מסלול, ומי שמתאפשר לו לעסוק בספורט מוטורי הוא בעיקר מי שיש לו כסף (ידוע שזה ספורט יקר אך בארץ משום מה זה בכמה רמות יותר יקר והרבה בגלל הגבלים של המדינה).

בכל אופן, אחרי כל החפירה (שחלק קשורה וחלק לא ממש), אני יליד 90, בזמנו כשהוצאתי רישיון זה היה גיל 17 (הכי מוקדם שיכולתי) אז אני לא רואה שהורידו את הגיל..
מתי ראית שהורידו את הגיל?
16/06/2013 23:48:07 Lance
נוהגים מגיל 16 ותשעה חודשים

לדעתי צריך להעלות את גיל קבלת הרשיון ל-18. אני לא יכול להאמין שילדים בני 16 ותשעה חודשים יכולים לשאת באחרויות כזאת, יש הבדל בין בני שמונה עשרה שכבר יצא להם לקבל כמה החלטות בחייהם ולשאת בקצת אחריות (סיימו תיכון, לרובם כבר יצא לעבוד בעבודה מסודרת ועוד דקה הם יוצאם לשרת 2/3 שנים בצה"ל) לבין ילדים בני 16 ותשעה חודשים שלדעתי (רובם) פשוט לא בוגרים מספיק בשביל לשאת באחריות לחיים שלהם ושל אנשים אחרים.
לפעמים אני מסתכל על חברים שלי, על אנשים מהתיכון שלי ועל עצמי (18 וחצי) וחושב לעצמי מי לעזאזל נתן לנו רשיון ולמה, בגיל הזה אנשים פשוט לא בוגרים מספיק והרבה פעמים עושים שטויות (גם אני כמובן), באמת שקשה לי לדמיין ילדים צעירים אפילו יותר מאחורי ההגה.

מסכים עם קספר לגבי לימוד הנהיגה, במהלך כל התהליך הרגשתי שלא מלמדים אותי לנהוג באמת אלא מלמדים לעבור טסט ומתעסקים בשטויות ממש (להכשיל טסט שעולה 500 שקל על זה שכמה שניות נסעתי בנתיב השמאלי ? בגלל שהבוחן לא ראה אותי מסתכל יותר זמן על המראות מאשר על הכביש ? בגלל שלא יכלתי להכנס בחנייה ברוורס במהלך אחד בצורה מושלמת ? רציני ?) ולא מלמדים דברים חשובים באמת כמו זיהוי והימנעות ממצבי מסוכנים, השתלטות על הרכב במקרה של החלקה, איבוד שליטה, מה לעשות במקרה של oversteer, ירידה לשוליים, בלימת חירום ועוד ועוד. מקרים כאלה יכולים לקרות וכאשר הם יקרו לרוב הנהגים החדשים לא יהיה את הידע והנסיון להתמודד איתם.[ההודעה נערכה על-ידי Lance ב-16/06/2013 23:50:37]
עמודים: 1