Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > סרבן גיוס מקבל שחרור מצהל

04/06/2013 16:11:27 Admin
קראתי עכשיו בוואלה כתבה על סרבן גיוס שקיבל היום שחרור מצהל אחרי חצי שנה בכלא צבאי:
http://news.walla.co.il/?w=/550/2648095
זה מעלה בעצם שאלה - מצד אחד יש חוק, והחוק אומר שכולם צריכים לשרת. מצד שני בא בנאדם ואומר אני לא רוצה לשרת וזובי על העולם. אז הוא עובר קצת טלטלות מאוד לא רצינות שנמשכות על פני חצי שנה, ואז אומרים לו - טוב סבבה אין לנו כח להתמודד איתך אתה מוזמן ללכת... האם אין דרך אחרת להתמודד עם סרבני הגיוס?
אני לא נכנס כמובן לכל הפטורים למניהם, מסיבות מוצדקות או לא, שאנשים אחרים עובדים על המערכת ומצליחים להשתחרר. זה עניין שהוא לא בסדר בפני עצמו אבל הפעם הסיפור שנתקלים בו הוא שונה - יש פה בנאדם שבא ואומר, חד וחלק, "לא בא לי"! בלי מסיכות, בלי המצאות, אלא הכי ישיר וילדותי הוא לא רוצה להתגייס והוא מצפצף על החוק. והמערכת בסופו של דבר נשברת אל מול הילד הזה, ובלי שום ענישה (ביננו, חצי שנה בכלא צבאי?)...
למה לא הכריחו אותו לקחת שירות לאומי במקום?
למה לא ביטלו לו את הגיוס וכעת משאינו חייל היו שולחים אותו לכמה שנים לכלא אזרחי בתור אחד שעובר על החוק ומסרב להתגייס?

וכדי לא להלהיט פה את העניינים, אני מראש אומר - הכוונה שלי היא לא להכנס לויכוח של שמאל-ימין, לא לתהות על האם זה בסדר להתגייס או לא ועל מהות הצבא והכיבוש, ולא להתעסק בכל סרבני הגיוס שעובדים על הצבא ומשתחררים במרמה. אלא לתהות לגבי אזרח שמצפצף על החוק בצורה בוטה שמהווה תקדים שיביא לאזרחים רבים נוספים שכבר לא ינסו להשתחרר במרמה אלא פשוט יגידו לא. הרי זה כלכך קל - אומרים לא, יושבים בכלא חצי שנה, ומשוחררים!
אם זה חוק גיוס חובה, אז חובה על כולם להתגייס. אנחנו לא צבא מקצועי אלא צבא העם, ובהתאם אי אפשר לתת פטור לפי דרישה של בנאדם (ושוב, מי שעובד על המערכת זה סיפור אחר שאני לא נכנס אליו פה).

אז מה דעתכם?
04/06/2013 16:39:13 quest
החוק גם אומר שאסור לגנוב
בא אדם וגונב - ומקבל כמה שנים בכלא על זה, וחוזר להיות אזרח מן המניין.

מי שעובר על החוק - מקבל עונש ושם זה נגמר.

השאלה המעניינת היא האם העבירה "סרבן גיוס" שוות ערך לחצי שנה בכלא? אולי עונש יותר גדול?
04/06/2013 18:21:19 devil kide
הוא החליט שהוא מסרב להתגייס כי לדעתו צה"ל לא מספיק מוסרי או שקר בסגנון, החלופה הראוייה הייתה שרות לאומי או כל תפקיד התנדבותי אחר.

שחף, גם כלא צבאי למשך חצי שנה זה לא כזה גן ילדים, גם חצי שנה בבית מלון הייתה נאת כמו נצח באיזה שהוא שלב.
מצד שני אי אפשר להתעלם מהעבודה שהוא סבל ו"בזבז" חצי שנה וקיבל "מתנה" עוד שנתיים וחצי בהם היה צריך להיות בשירות הצבאי.
היה ראוי לתת לו לשרת את המדינה תוך שירות לאומי, וגם זה כי באו לקראתו ככה שזה היה צריך להגיע אחרי החצי שנה בכלא-למען יראו ויראו.
04/06/2013 19:47:22 AL-GATO
:הוא החליט שהוא מסרב להתגייס כי לדעתו צה"ל לא מספיק מוסרי או שקר בסגנון, החלופה הראוייה הייתה שרות לאומי או כל תפקיד התנדבותי אחר.

שחף, גם כלא צבאי למשך חצי שנה זה לא כזה גן ילדים, גם חצי שנה בבית מלון הייתה נאת כמו נצח באיזה שהוא שלב.
מצד שני אי אפשר להתעלם מהעבודה שהוא סבל ו"בזבז" חצי שנה וקיבל "מתנה" עוד שנתיים וחצי בהם היה צריך להיות בשירות הצבאי.
היה ראוי לתת לו לשרת את המדינה תוך שירות לאומי, וגם זה כי באו לקראתו ככה שזה היה צריך להגיע אחרי החצי שנה בכלא-למען יראו ויראו.


היה יכול לחסוך מכולנו ומעצמו בפרט את כל זה, אבל בחר בכח לעשות סצנה ובלאגן.

אני חושב שמגיע לו לשבת בכלא שנה לפחות,ואחר כך לשלול ממנו (אגב,מכל מי שמתחמק משירות,לאומי או צבאי,ללא הצדקה) זכויות כמו רישיון נהיגה,דמי אבטלה וכו
05/06/2013 10:46:46 -casper-
האמת, לא מפתיע. הכל בארץ הזאת הוא בדיחה, החוק הוא לא חוק ובקלות (יחסית) אפשר להתחמק ממנו, וגם הענישה לרוב לא ענישה.
אבל אני לא מתפלא גם ממנו, המדינה מצפצפת על האזרח, והוא צפצף עליה בחזרה.

אני מבטיח לך שזה לא מקרה וראשון ולא אחרון, פשוט כשאזרחים באים ואומרים ’אני לא רוצה לשרת’ הפסיכאטרים באים ואומרים ’הוא לא יודע על מה הוא מדבר בכלל, יש לו x,y,z ובשל כך יש לפתור אותו משירות צבאי’.

חוק גיוס חובה כבר לא קיים הרבה שנים, מי שחושב שכן - תמים.
(דרך אגב בידיוק כמו חוקים אחרים שלא קיימים המון זמן כמו תשלומי מס חברות וכד’)
10/06/2013 00:29:40 ice_maniac
לפטור*

לשלול לו רישיון נהיגה? ואז לייצר עבריין סידרתי? מזל שאתם לא המחוקקים.

אני לא אכנס לוויכוח החרוש של גיוס כיום, אבל תשאלו את עצמכם מה יצא לאדם שיושב בכלא עוד חצי שנה? הרי הוא לא פחד אחרי חצי שנה... אז במה תועיל עוד חצי שנה? עוד חצי שנה שהוא ישב בכלא וימומן על חשבון האזרחים? שבאותו הזמן הוא יכל לעבוד? אם מותר לאזרח ללמוד בישיבה במקום לשרת במדינה למה לא לאפשר לאזרח למשל ללמוד באוניברסיטה במקום שירות? אולי אפילו להוציא תואר שני... אולי להגדיל את מס ההכנסה לאזרחים שלא שירתו בצבא אך היו חייבים בגיוס. בכל מקרה לכל צעד שעושים יש השלכות וללכת ראש בראש עם האזרחים זה לא הפתרון היעיל ברוב המקרים.
10/06/2013 17:20:18 Admin
אם לומר את האמת, ראיתי את הכתבה על זה בחדשות ושם הבחור אמר שעכשיו הוא ילך לעשות שירות לאומי.
אז כמובן זה כן לזכותו, רק חבל שתהליך השחרור שלו במקום להיות מלווה בקולות "קשה לי מצפונית השירות הצבאי, בבקשה תנו לי ללכת לעשות שירות לאומי כדי שאוכל עדיין לתרום אך בדרך בה אני מאמין ואותה מסוגל לבצע", עושה רושם שכלפי חוץ, התקשורת (ועל פניו כנראה גם הוא) זעקו "אני נגד הצבא הנפשע שלכם, שחררו אותי ממנו"...
14/06/2013 11:36:15 -casper-
ice_maniac צודק, לא יודע מה עבר עלי באותו רגע (: (לפטור*)

Admin, בן אדם שיגיד את זה ככה - לא יצא מהצבא, הצבא שלנו הוא גוף אטום, אף אחד לא ישחרר אותו אם הוא "יבוא בטוב", לכן הוא יוצר פרובוקציה, והתקשורת אוהבת את זה (מביא רייטינג, מה אכפת לה)
עמודים: 1