Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > האם להתגייס לצבא

19/12/2012 21:03:01 SanLorenzo
אני עוד שנייה כבר בפנים, אבל תכלס כשאני כנה עם עצמי לא באמת ברור לי במאה אחוז למה אני עושה את זה.. נתקלתי באתר הזה שהפתיע אותי מאד, מציג פילוסופיה ורעיונות שונים מהמקובל אבל מאד הגיוניים- אני עצמי מאד מבולבל ואין לי עם מי לדבר על זה שגם יוכל להבין, ואילו פה אני מניח שיש אנשי תוכנה ברמה גבוהה מה שבדרך כלל כולל יכולת חשיבה מופשטת בלי להיצמד לקבעונות ואמונות אלא רק להיגיון.
אז מה דעתכם?
19/12/2012 22:00:36 ice_maniac
לאנשי תוכנה ברמה גבוהה אין אמונות וחשיבה מקובעת?
כמעט לכל אדם יש חשיבה מקובעת או אמונות וזה נדיר עד אפסי למצוא מישהו שהוא פתוח לגמרי.

יש כאן הרבה חבר’ה שהיו ביחידות קרביות ואחוז המתגייסים כאן הוא 100% או שמאוד קרוב לזה.

יש לי דעה על עניין הגיוס אך אני מעדיף לתת לך להחליט לבד, בכללי צריך חיילים ואין ספק בנושא.

השאלה מה אתה מעדיף, אתה מעדיף קידום אישי (למרות שאתה יכול להתקדם בצבא), אתה מוכן למערכת נוקשה ואטומה?, אתה רוצה להרגיש תורם או לא להיות אאוטסיידר? במדינות אחרות משלמים שכר בשביל שירות צבאי ברוסיה יש חוק גיוס חובה למשל אבל יש מי שיש לו כסף ובורח משירות.

בקיצור העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה לחשוב ולרשום על דף מה אתה מרוויח ומפסיד מהשירות. עד כמה חשוב לך להיות בצבא ולשקול את זה על פני מניעים אישיים ולפי זה להחליט.

לכל אדם יש מניעים אישיים גם אם הוא רוצה לירות באויבינו(למרות שכיום זה בלתי אפשרי) או שהוא עבריין שרוצה למכור נשק....


מה שהם שכחו באתר שהבאת זה שאפילו אם תגיד ותבין בעצמך שאתה בגישה אינדיווידואליסטית ובחיה ותן לחיות, עדיין יקומו אנשים שטופי מוח שכן שמעו למערכת החינוך אצלהם ויגידו שצריך להשמיד אותך כי אתה יהודי/מוסלמי/ערבי/שחור/סיני. למה? כי ככה העולם קיים... מאותה סיבה מטומטמת שהאירים נלחמו בבריטים. אגו כבוד גאווה לאומית וכו’...[ההודעה נערכה על-ידי ice_maniac ב-19/12/2012 22:16:08]
20/12/2012 18:53:19 ZxoR
:אנשים שטופי מוח שכן שמעו למערכת החינוך אצלהם ויגידו שצריך להשמיד אותך כי אתה יהודי/מוסלמי/ערבי/שחור/סיני. למה? כי ככה העולם קיים... מאותה סיבה מטומטמת שהאירים נלחמו בבריטים. אגו כבוד גאווה לאומית וכו’...
במילה אחת: דת. אמר פרויד: "דת, אפילו אם היא קוראת לעצמה דת האהבה, חייבת להיות קשה ובלתי אוהבת לאלו שלא שייכים אליה". אבל לא נכנס לזה עמוק מידי כי זה לא נושא השיחה.

בכל מקרה, אני עכשיו בטירונות, אני קרבי. אני לא חושב שאני מספיק כדי להביע דעה על אם כדאי או לא אם זה שווה או לא אם זה כיף או לא ואם זה קל קשה או... לא.
בינתיים, קשה לי אבל האנשים טובים וכיף לי. לפעמים מצחיק לפעמים ממש מעצבן לפעמים נשבר הזין ולפעמים אתה לא רוצה שיגמר. לא יודע, אני רק בהתחלה.. מה אני יודע
23/12/2012 12:08:07 Admin
ישראל היא מדינה קטנה שמאויימת מכל החזיתות. ובהיותה כזאת אין לה את הפריבילגיה לאפשר גיוס רשות כי זה יכול להביא אותנו למצב שלא יהיה כח שיגן עלינו, ולצערינו כח כזה הוא נחוץ.
ולכן, היות ונתקבלה החלטה על גיוס חובה, והיות ולפנינו התגייסו ואחרינו התגייסו, כשזה תורנו להתגייס אני אישית רואה בזה סוג של חובה שהיא בעצם זכות מאוד גדולה. האפשרות לקחת אחריות על עצמך ועל הסובבים אותך, וגם סוג של הכרת תודה לאלה שעשו זאת לפניך וימשיכו לעשות זאת אחריך.

עם זאת, למרות ההכרה שלי בגודל החשיבות שבגיוס- חשוב לא להיות צרי אופקים ולהבין שישנם אנשים שאפשר ואף רצוי לפטור אותם מגיוס.
האנשים שאני מדבר עליהם הם כאלה עם לקויות פיזיות או נפשיות.
על בעלי הלקות הפיזית אני מניח שפחות יהיו סייגים בניכם, לעומת בעלי הלקות הנפשית שהרבה יותר קל להקל בזה ולומר "שיהיו חזקים ויתמודדו, לכולם קשה בצבא". אבל אני מאמין שיש אנשים שהמצב אצלם הוא קיצוני, ולהכניס אותם למערכת נוקשה ולסביבה עם נשק (וכן, גם הג’ובניק הכי זוטר בצבא בסופו של דבר נחשף לנשק) מהווה סכנת חיים גם להם וגם לסובבים אותם.

בכל מקרה, אפשר להרחיב על זה עוד רבות אבל בשורה התחתונה מה שאני חותר אליו:
אם הבעייה שלך היא לא לקות פיזית או נפשית אלא עניין אידיאולוגי, אני לא חושב שיש שאלה בכלל האם להתגייס או לא לצבא.
ואומר גם יותר מזה- באיזשהו מקום, בתור אזרח משוחרר וחייל קרבי במילואים אני נעלב מעצם התהיות הללו בכלל.

אני חוזר ואומר- הגיוס לצבא בישראל הוא חובה שהיא זכות מאוד גדולה, ולא משנה באיזה תפקיד.
סוגיית הכיבוש, או ערך חיי האדם, אינם משחקים פה תפקיד לאור העובדה המאוד ברורה שללא הצבא פשוט לא הינו פה היום. ולכן לגיוס לדעתי יש ערך עליון ומבחינתי אין דבר כזה לתהות האם להתגייס או לא מסיבות אידיאולוגיות.[ההודעה נערכה על-ידי Admin ב-23/12/2012 12:09:41]
23/12/2012 22:52:17 ice_maniac
הגיוס בארץ הוא לא ממש חובה... עובדה שיש חוק שנותן אפשרות לאדם לבחור אם הוא רוצה להמשיך ללמוד(בישיבה) או להתגייס...
מעשית בשטח הצבא לא צריך את כולם עובדה שהוא חושב על קיצור השירות רק שהם מנסים לחשוב מה יהיו ההשלכות...

אדמין, הזמנים משתנים פעם ללא צבא באמת לא היינו כאן, אבל גם לי שנאת יהודים :] גם ללא מעל 50% חקלאים, אז עדיף גם שתהיה שנאת יהודים ושמעל 50% מהאנשים יהיו עובדי אדמות?
23/12/2012 23:32:29 AL-GATO
המאמר הזה כנראה נכתב ע"י אדם כפוי טובה,סוסציופט שחי באשליות.


שעשע אותי במיוחד הפסקה על כך שאם רק נעביר את חיינו לחול,בלי קשר לישראל,ציונות או יהדות,הכל יהיה בסדר.

ההיסטוריה באמת חוזרת,ואכן אין גבול לטיפשותו של האדם.

שיספר את זה ל6 מיליון שקבורים באירופיה.
23/12/2012 23:48:21 SanLorenzo
תודה רבה על הדעות!

אדמין, זה לא קשור לאידאולוגיה פציפיסטית אלא לשכל פשוט- אם אני מתכוון לעבור בשנים הקרובות לחיות במקום אחר, ללכת לשרת בצבא לא הכרחי לקיום שלי, והמשפחה שלי מאד חשובה לי אבל אני לא רוצה לחיות את כל החיים שלי בשבילם אלא לחיות את החיים שלי..
בעיני זה מיותר להישאר פה ולעשות מה שדרוש כדי לשרוד שזה הרבה, כשיש אלטרנטיבות יותר טובות, נוחות וחיוביות. מצד שני תחושת החובה החברתית חזקה ממני ואני לא מצליח להגיע להכרעה עדיין..

אל-גאטו, אם אתה תעביר את חייך לחול, זה באמת לא יהיה בסדר. אבל הוא מדבר על להצטרף לקבוצה של כבר כמה מאות אלפי ישראלים לשעבר שלא מגדירים את עצמם יהודים וחיים ברחבי העולם. ישראל היא המדינה היחידה שקרובה בהתנהלות שלה לאיך שמדינות העולם התנהלו בשנות ה30 וה40 ולא הגיוני שתחול עוד שואה לאנשים שלא מגדירים את עצמם כחלק מקבוצה מסוימת, ודאי כשיש כל כך הרבה אנשים ממוצא יהודי שלא מגדירים את עצמם יהודים ואין להם שום קשר לישראל מסביב לעולם.[ההודעה נערכה על-ידי SanLorenzo ב-23/12/2012 23:49:05]
24/12/2012 01:32:12 AVISTINKY
תקשיב לצד שבך שאומר לך שאתה צריך להתגייס בגלל תחושת החובה החברתית. אני השתחררתי לפני 3 שבועות, גם כן אחרי שירות של 3 שנים בתור לוחם והדעות שלי דומות לאלה של אדמין וגאטו... אדמין וגאטו נתתם אחלה תשובות, התחברתי למה שאמרתם. אייסמניאק- אתה מניאק כמו השם משתמש שלך!
סתם אחי, אני עדיין אוהב אותך למרות הדעות הצבאיות שלך 3>
ליל"ט
24/12/2012 15:51:56 lkos
אם תקרא את מה שרשום באתר שהבאת קישור אליו תבין שהתוכן שם לא מבין את הרעיון של מדינה דמוקרטית. מדינת ישראל היא מדינה כזו והחוק במדינה אומר שכל בחור בגיל 18 אמור להתגייס לצבא. במידה ואין לך בעיה רפואית שמונעת ממך להתגייס אתה מחויב לכך. גם לאלו עם בעיות רפואיות יש תהליך שנקרא התנדבות לצבא שבה הם מתפקדים כחיילים רגילים לגמרי למעט הטיפול הרפואי.
24/12/2012 17:55:31 SanLorenzo
מדינת ישראל אולי מוגדרת כדמוקרטית, אבל בפועל למרות הדמוקרטיה יש בה המון סממנים פאשיסטיים, באיזו עוד מדינה "דמוקרטית" תמצא חברי כנסת שהולכים להיות שרים בכירים שמטיפים לגזענות (עיין ערך מירי רגב למשל)..

קראתי הכל והתוכן דווקא מאד מתייחס לזה בפרט.. בכל אופן עזוב דמוקרטי או לא, אם אני עובר לחיות בחו"ל מה זה משנה מה החוק פה? זו מין תקופת ביניים ואזור אפור כזה ..

בכל אופן תודה על העצות (:
24/12/2012 20:31:10 ice_maniac
אביסטינקי פשיסט....
אין תשובה חד משמעית, כל אדם בוחר את חייו, אדם בוחר להיות חלק ממשהו או בוחר שלא, אתה יכול באותה מידה גם להצטרף לחמאס או להיות בלי דעות פוליטיות או להיות בעל רעיון דמוקרטי ולהגר לארה"ב.
לגבי דמוקרטיה, כל עוד שקיימת השפעה מגורמים חיצוניים ובעלי אינטרסים על ההחלטה שלך ועל החשיבה שלך זאת לא דמוקרטיה.
25/12/2012 01:37:59 AL-GATO
:

אל-גאטו, אם אתה תעביר את חייך לחול, זה באמת לא יהיה בסדר. אבל הוא מדבר על להצטרף לקבוצה של כבר כמה מאות אלפי ישראלים לשעבר שלא מגדירים את עצמם יהודים וחיים ברחבי העולם. ישראל היא המדינה היחידה שקרובה בהתנהלות שלה לאיך שמדינות העולם התנהלו בשנות ה30 וה40 ולא הגיוני שתחול עוד שואה לאנשים שלא מגדירים את עצמם כחלק מקבוצה מסוימת, ודאי כשיש כל כך הרבה אנשים ממוצא יהודי שלא מגדירים את עצמם יהודים ואין להם שום קשר לישראל מסביב לעולם.

[ההודעה נערכה על-ידי SanLorenzo ב-23/12/2012 23:49:05]

א,אני יותר מאשמח אם תסביר למה ואיך בדיוק ישראל מתנהג כמו מדינה משנות ה-30 40.

ב,אתה רציני?! כנראה באמת לא למדת כלום מההיסטוריה.
תגיד לי אתה,אם עכשיו עולה שוב,נגיד,מפלגה נאצית שמחליטה להשמיד את כל היהודים. נראה לך שאם הם יגיעו לקהילה כזאת,שפשוט תגיד להם: "מה אתם רוצים?! אין לנו קשר לישראל ואנחנו לא מגדירים את עצמנו כיהודים" הם ימשיכו הלאה?

אתה מבין שלרוב (לא סגור על האחוזים,אז פשוט נגיד שהרבה) יהודי אירופה במאה הקודמת לא היו דתיים או הגדירו את עצמם כיהודים? בטח שלא ניהלו חיים שכאלה. וכמובן,לא הייתה אז "מדינת ישראל" להאשים בפשע זה או אחר..

וגם הם,ביחד עם שאר חלקי העם-מאמינים,חילונים או חרדים,יהודים או כאלה שהכחישו זאת,קבורים אי שם בקבר אחים כלשהו.[ההודעה נערכה על-ידי AL-GATO ב-25/12/2012 01:39:54]
25/12/2012 21:16:14 SanLorenzo
א. ישראל לא מתנהגת כמו מדינה משנות ה30-40, אבל היא בהחלט הרבה יותר קרובה לכך משאר המדינות המערביות, ועוברת עכשיו תהליכים שמדינות אחרות עברו בתקופה ההיא, רק ששם הגיעה נפילה אחר כך ופה זה כנראה לא יקרה.
היא סיכמה יפה- http://atheisms.wordpress.com/2011/05/31/avanti2/
http://atheisms.wordpress.com/2012/01/22/skira1/
עוד נקודות בקטנה שהן חלק מתמונה יותר רחבה-
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9LfUcOlI-Qo#!
http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1693541
http://news.walla.co.il/?w=%2F9%2F1882528

ב. בטח שאני רציני, אתה מדבר בשם איזשהו קיבעון שהמערכת יצרה להרבה אנשים של ’תודעה יהודית’ שמונעת את היכולת להסתכל על החיים בלי זה- אני לא מדבר על שום קהילה יהודית, ישראלית איך שלא תרצה.. אני מדבר על לחיות כאינדיבידואל בלי לשייך את עצמי לאיזשהי קהילה\קבוצה\לאום.. החרדה מפני שואה שנייה היא לא מציאותית, יש כל כך הרבה בעלי ’דם יהודי’ מפוזרים בכל העולם שלא מגדירים את עצמם ככה וזה לא מעניין אף אחד להתחיל לעשות עם זה משהו, מה גם שעל רובם לא יודעים בכלל.. היהודים באירופה של אז כן הגדירו את עצמם במילת יהודים גם אם היו חילונים. לדעתי זאת בסך הכל מילה חסרת משמעות ולכן אני מבולבל בנוגע לצבא..
25/12/2012 23:21:37 ice_maniac
אני מציע לך להתגייס לצבא ובמידה ותוקפים אותך גם אם מדובר באבנים תגיב בתקיפות אך במידה מתאימה... ואל תנהג בחוסר אחריות ותברח.... יש לנו את הצבא הכי חזק בעולם אבל נשברים אל מול אבנים ומצלמה.
אני לא בא להגיד מילה רעה על המעצמה הנקראת מדינת ישראל אני פשוט מציע לכולם ליישם את כל מה שלימדו אותך בתיכון... הרי לא סתם לימדו אותך. ועכשיו יגידו עליי שאני ציני...

אתה מתלבט? תתגייס.
גם אם זה טעות לפחות אתה לא יהיו לך תהיות אם היה כדאי..

גאטו+פוייקה = הבטחה לנצח נצחים
26/12/2012 00:11:52 devil kide
אני חייב להודות- לא קראתי הכל,
לא את התגובות ולא את המאמר שהבאת.
בכל מקרה, סוגיית הגיוס היא מאוד קשה ובסופו של דבר, מלבד החוק הבחירה היא שלך אל תחפש את הדעות של אחרים.

לדעתי, בעבר נושא הגיוס והמלחמה על המדינה היה משהו הרבה יותר מורגש, אנשים אשכרה הרגישו עד כמה הם מגנים על הבית ונלחמים על הזכות שלנו לחיות.
בתקופה האחרונה תחושת הביטחון דיי עלתה וחבר’ה צעירים לא באמת מרגישים את המחוייבות הזו-טעות גדולה מאוד לטעמי.
אם לא יהיה צה"ל חזק אני לא יודע כמה זמן מדינת ישראל תתקיים.
זה נכון שהצבא מושפע מהדרג המדיני ובסופו של דבר נראה "מבאס" שאתה צבא חזק אך מוגבל, אבל זו ממש לא סיבה להשתמט, להפך. לעיתים, וסביר שזה מה שקורה, אנחנו לא רואים את התמונה המלאה. נכון למבצע עמוד ענן שמעתי אין ספור תגובות זועמות על הממשלה בעקבות הפסקת המבצע, גם אני התאכזבתי.
מצד שני, לא נשכח שיש לנו ראש ממשלה ושר ביטחון בוגרי סיירת מטכ"ל, כל אחד מהם פשוט אגדה חייה. אני מאמין שהם רואים דברים שאנחנו לא יכולים לראות. הרי סביר שהם ידעו שהפסקת המבצע עלולה לפגוע בהם בבחירות ובכל זאת החליטו להפסיק את המבצע ככה שיש על מה להסתמך.
נחזור לנושא צה"ל ושאלת הגיוס,
מעבר לחוויה האדירה והבגרות שאתה מקבל בעקבות הצבא, כדאי שתקח בחשבון את התרומה למדינה.
לפעמים גם מבלי לעשות הרבה נוכחות של חייל יכולה למנוע אסון, מבלי שהוא יודע בכלל.
טוב, מקווה שפגעתי בתשובה. המון הצלחה.
עמודים: 1