Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > המחאה החברתית החדשה

24/06/2012 20:46:29 AL-GATO
במסגרת הדיונים שרצים כאן לאחרונה..
מה אתם אומרים על הגל החדש?
24/06/2012 21:26:37 quest
שימתינו בסבלנות לתורם! קודם להפסיק את הירי על הדרום, אחרי זה להוריד את מחיר הקוטג’............לאנשים אין סדר תעדופים פשוט.
25/06/2012 19:24:57 AL-GATO
http://rotter.net/forum/gil/22013.shtml
26/06/2012 18:28:17 devil kide
:http://rotter.net/forum/gil/22013.shtml

ענק...
26/06/2012 23:26:10 AL-GATO
וצפוי. רק מוכיח שוב ושוב ושוב שצריך להיות שבצד הנכון של המפה בשביל לקבל כותרות.
27/06/2012 00:12:21 ice_maniac
’’אישיות בטחונית בחירה".’’ זה ציטוט מהכתבה של רוטר, בחירה? במי בוחרים בדיוק?

27/06/2012 23:56:24 kivzy
זוכר את הכתבה הזאת לפני ההתנתקות
גועל נפש מה שרשום שם פשוט לשנוא

שימו לב בכתבות שמאלניות על הטוקבקים כולם מתעצבנים על הכתב ומוכיחים שזה שטויות

שימו לב כמה לייקים יש לשלום עכשיו וכמה יש לדפים ציוניים (ימנים) הרבה יותר

פשוט מטורף איך השמאל הקיצוני המיעוט הזה הורס את המדינה...
28/06/2012 00:01:00 kivzy
מי שלא הבין
דף של שלום עכשיו http://www.facebook.com/ShalomAchshav.PeaceNow

דף ימני פשוט http://www.facebook.com/pages/%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99/149605125093627

פי 2 לייקים!!!
28/06/2012 00:04:48 kivzy
וכתבה שמאלנית בYnet על גבעת האולפנה
תראו את התגובות

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4247408,00.html
08/07/2012 22:55:42 Admin
הכתבה הבאה אמנם הומוריסטית אבל יש בה אמת שקשה להתעלם ממנה:
http://zroob.com/justice
במיוחד ב2 הפסקאות הראשונות...

הצדק החברתי של היום הוא לא הצדק החברתי של פעם. לפני שנה היה לנו עם נסער שרוצה לשנות את הקיום הבלתי-נסבל בארץ ישראל. היום כל מה שנשאר לנו זה עם מותש ומאוכזב, ופוליטיקאים שרוצים לרכב על לו על הגב. היה ברור שמשהו לא בסדר בכרזות שהזמינו את כולם לצאת לרחובות ב-2/6: ראו עליהן שעוצבו על ידי מעצב שבע במחשב רב עוצמה. הן הודפסו והודבקו בכמויות עתק, וזה ממש לא חינם. אז מיהו הגוף בעל-האמצעים שיש לו אינטרס לממן עוד סיבוב של המחאה החברתית? שמעתי כמה ספקולציות בנושא, והן מעניינות לי את התחת.

שינוי בכלכלה הקלוקלת בישראל לא יתקיים גם אם נכסה את כל רחובות המדינה באוהלים, ומיליונים מאיתנו יצאו לצעוד ברחובות ולצעוק שהם רוצים צדק. היי, ניסינו את זה. זה עזר קצת, זה שינה את השיח, זה עשה מצב רוח טוב. בכל זאת בשנה האחרונה המחירים המשיכו לעלות, אבל לא המשכורות. וכי למה שהכלכלה תשתנה, אם הצרכנים לא משתנים? מחאה חברתית צריכה להיות חלק אינטגראלי מחיי היומיום שלנו. לא הפגנה פעם בשבועיים, לא קמפינג ברחוב פעם בשנה, אלא שינוי באורח החיים.

התרגלנו לחיות כמו ילדים מפונקים, ולבכות "אכלו לי שתו לי". זה נכון שאכלו לנו ושתו לנו, אבל הם עשו את זה רק כי איפשרנו להם. הפתרון למצב הוא לא לבכות חזק יותר, כי לאף אחד לא אכפת. הפתרון הוא להפסיק להאכיל ולהשקות אותם.
09/07/2012 02:00:52 ice_maniac
אני לא בטוח שתראו את ההקשר על ההתחלה אבל בכל זאת אגיד.
הרבה מקומות קלטו את השיטה שמדינת ישראל תמיד משתמשת בה, מטילים פצצה אומרים שהשבוע יש לחץ וחייב להספיק X עבודה הכי מהר כי חייב את זה דחוף, עשו זאת גם בצבא, נניח לוקח לעבוד על טנק בממוצע שבוע, הביאו 10 טנקים עם בעיות שונות ואמרו לפועלים שהטנקים חייבים לצאת דחוף דחוף דחוף, במקום לסיים טנק בשבוע, הפועלים עבדו בלי הפסקות רצוף העיקר לסיים ואכן סיימו ב3-4 ימים, אבל בלי לנשום, אז אמרו להם מעכשיו תעבדו כך.
אני רוצה שתחשבו בעבור כמה כסף אתם עובדים, אבל תעשו את החישוב הבא, קחו את שכר הנטו שלכם ואני שוב חוזר הנטו, תורידו תשלומים של דירה: שכ"ד, חשמל, ארנונה, אוכל, דלק, ביטוח וטסט,אינטרנט, פלאפון, טלפון, כבלים, הוצאות על בגדים ונעליים בממוצע בחודש( אפילו אם אתם קונים פעם בחצי שנה אפשר לחלק), הוצאות לא צפויות כגון טיפולי שיניים/טיפול רכב/ קנסות/ תיקונים/שיפוצים/ ועד בית, ימי עבודה שהפסדתם עקב מחלה/מחשב מתקלקל/ קניתם מכשיר חשמלי שהתקלקל.

אם תחשבו הוצאות בסיסיות אלו(ואני בטוח שיש כאלו ששכחנו, תספורת, שליחת מכתבים, עמלות בנקים וכל השטויות הקטנות שמסתכמות ל100-200 ש"ח) תראו שאתם עובדים בשביל שקלים בודדים לשעה הערכה די גסה למרוויח שכר מינימום 22.5 ש"ח משרה מלאה יוצא שאתם מרוויחים בפועל 5-7 שקל לשעה, וזה בלי לחשב ’’טעויות’’ חישוב של חברות למניהן.

זאת לא מדינה סוציאלית, זאת מדינת ניצול, שיוצרת ומגדילה את המעמדות, מקשה על עסקים לפתוח, (שאתם רואים פרסומות או תכניות בטלויזיה לפתוח עסק לרוב הגדול זה חרטה, למדינה טוב שתנסו לפתוח עסק ותיכשלו היא תרוויח בכל מה שתעשו)

לצערי אנשים לא עוצרים רגע וחושבים אלא הם ממשיכים את מלחמת ההישרדות מבלי לחשוב למה הם צריכים להילחם? ושאם כבר להילחם למה להילחם לשרוד? למה לא להילחם בממסד ובחוקיו.


אני לא יודע אם שמעתם לאחרונה עלה לחדשות הפרשה על אולמרט שולה בן זקן ועשיר כלשהו שלכאורה נתן כספים לאולמרט לאחיו לשולה בן זקן, סגר חובות לאחיו של אולמרט בגובה של חצי מיליון, סגר חובות של מסע הבחירות של אולמרט בעלות של מיליון וחמש מאות אלף שקל, כל זה בתמורה לאישור לבניית בניין שחסך לעשיר כ20 מיליון ש"ח. מה שאני רוצה להגיד זה שברגע שעשיר מחליט שהוא מקדם אדם הוא ישלוט בעזרת כספים כה רבים בדעת הקהל, שימו לב גם לבנימין נתניהו - עיתון ישראל היום - פרסום בפייסבוק - במשלחות של צעירים ועוד ועוד ועוד. בקיצור העם בוחר במי שמוכרים לו כמו שהוא קונה מעדן חדש, אף אחד לא מבין בפוליטיקה ובהחלטות שמתקבלות. איש עסקים לא רואה יהודי או ערבי ימני או שמאלני הוא רואה כסף וזה מה שרואים הנבחרים ה’’ימניים’’ ה’’דמוקרטיים’’ דמוקרטיה זה השקר החדש
09/07/2012 03:59:33 Admin
:
אני רוצה שתחשבו בעבור כמה כסף אתם עובדים, אבל תעשו את החישוב הבא, קחו את שכר הנטו שלכם ואני שוב חוזר הנטו, תורידו תשלומים של דירה: שכ"ד, חשמל, ארנונה, אוכל, דלק, ביטוח וטסט,אינטרנט, פלאפון, טלפון, כבלים, הוצאות על בגדים ונעליים בממוצע בחודש( אפילו אם אתם קונים פעם בחצי שנה אפשר לחלק), הוצאות לא צפויות כגון טיפולי שיניים/טיפול רכב/ קנסות/ תיקונים/שיפוצים/ ועד בית, ימי עבודה שהפסדתם עקב מחלה/מחשב מתקלקל/ קניתם מכשיר חשמלי שהתקלקל.

אם תחשבו הוצאות בסיסיות אלו(ואני בטוח שיש כאלו ששכחנו, תספורת, שליחת מכתבים, עמלות בנקים וכל השטויות הקטנות שמסתכמות ל100-200 ש"ח) תראו שאתם עובדים בשביל שקלים בודדים לשעה הערכה די גסה למרוויח שכר מינימום 22.5 ש"ח משרה מלאה יוצא שאתם מרוויחים בפועל 5-7 שקל לשעה, וזה בלי לחשב ’’טעויות’’ חישוב של חברות למניהן.

איך שאני רואה את זה:
שכ"ד, חשמל, ארנונה, אוכל בסיסי, הוצאות לא צפויות כדוגמת קנסות-תיקונים-שיפוצים-בריאות = הוצאות מחיה הכרחיות ובסיסיות.
אגב הוצאות הכרחיות - משפחות עם ילדים מוציאות עוד כסף גם על חינוך, בנוסף להוצאות על ביגוד-אוכל-חיתולים ומוצרי גידול בסיסיים, שגם כל אלה הוצאות הכרחיות שעולות לא מעט.

אבל.. כל שאר הדברים שכתבת הם מותרות:
**מכשירי חשמל שונים שקנית והתקלקלו (טלויזיה חדשה? מכונת אספרסו? טבלט חדש? מחשבון מדעי? מנורת שולחן? מערכת סטריאו?).
**רכב, וטיפול רכב - קח בחשבון שרוב העבודות יספקו לך או אוטו עם דלקן, או החזרי הוצאות על דלק, או החזרי נסיעות בתחבורה ציבורית, או הסעות לעבודה. זאת אומרת שהוצאות שיצאו מהכיס שלך על הרכב הן עבור שימושך בו להנאתך ולא כחלק מאיזושהי מחיה בסיסית.
**אינטרנט, פלאפון, טלפון, כבלים - עוד פעם הנאות אישיות שאינן חלק ממחיה בסיסית.
**הוצאות על בגדים ונעליים - מעבר לביגוד בסיסי, ובלאי שיש צורך לתקן\להחליף, תסכים איתי שגם פה רוב ההוצאות יהיו על דברים שהם להנאתך האישית ולא כחלק מהכרח בסיסי למחיה במדינה שלנו.

תוסיף לזה שמהמיסים שאתה משלם אתה מקבל שירותים מהמדינה. אני לא מתעסק עכשיו באיכות השירותים, ובהאם הסכום שגובים ביחס למה שמקבלים שווה את זה, אבל כן יש מישהו שדואג לך:
לנקיון הרחובות, לסלילת-שיפוץ-ובניית הכבישים, לצבא, משטרה, ומכבי אש שאמורים לשמור עליך, למערכת בריאות מסובסדת שמי שחי בארהב אין ספק שהיה מעריך אותה, וכו וכו וכו...

המסקנה שלי היא שממש לא עובדים בשביל 5-7 שקלים לשעה ותנאי מחיה בסיסיים. אלא עובדים ויוצרים לעצמנו תנאי מחיה סבירים בהחלט, וחוסכים בצד 5-7 שקלים על הדרך.
הבעייה ממש לא נובעת מפה. לא לדעתי לפחות. הבעייה נובעת מהעובדה שהחיים האלו שאנחנו חיים הם כאלו שבהם אנחנו תקועים באיזשהו מקום, מעמד, שקשה להתרומם ממנו בלי לפגוע קשה באיכות המחיה העכשווית שלנו.
הרי בשביל להתקדם צריך לחסוך, וכמו שאמרת - החסכון הוא מאוד קטן ושולי, וכדי להגדיל אותו צריך לוותר על דברים שלמדנו להכיר כמאוד בסיסיים (תראה כמה קל היה לך לכתוב באותה שורה שכר דירה=קורת גג, ופלאפון=דיבור פנאי, שהרי אם זה היה שיחות עבודה הכרחיות רוב הסיכויים שהיו מספקים לך איזשהו מכשיר ליצירת קשר) ולחיות בצמצום כחסרי כל.

אין ספק שההוצאות הבסיסיות לא זולות בכלל. ואין ספק שגם אם נחסוך בהוצאות הפנאי שלנו עדיין נהיה במצב שממש לא קל לנו לחסוך ולשפר את מעמדינו. וכן- יש מקום לראות איפה אפשר לשפר את המחירים, ואיפה אפשר להקל על האזרח. אבל תענה לי על זה - אתה חושב שיש לך מספיק ידע בשביל לפתור את הבעיות האלה?
בהנחה שהתשובה שלך היא לא - אתה חושב שלאפילו 10% מבין עשרות אלפי המפגינים שיוצאים לרחוב יש את הידע לפתור את הבעיות? תן לי לעזור לך - גם פה התשובה היא לא, אחרת שנה שעברה לא היו יוצאים להפגין בלי שום כיוון אלא היו מציבים יעדים ברורים מההתחלה. (ולא - לצעוק "קשה לי" ו"יקר פה" זה לא יעדים ברורים)
יש אנשים שמנהלים את המדינה. בפניהם פרוסים כל הנתונים והם רואים את התמונה הכוללת. באמת נראה לך שהם מחפשים לעשות דוקא לאזרח הקטן, שכולם יסבלו כל עוד הם חיים באושר ועושר? כשהם היו בני 8 הם אמרו להורים שלהם "כשאני אהיה גדול אני אהיה ראש ממשלה כדי שאוכל להתעלל בכל המדינה ולחיות טוב על גבם"?
מי שחושב שהמנהיגים שלנו לא מנהלים את המדינה כמו שצריך - מוזמן לחפש אלטרנטיבה בבחירות הבאות. אבל העובדה היא שמדי בחירות מגיע מנהיג חדש שאומר שאפשר לעשות דברים אחרת - ולאחר שהוא נבחר המצב ממשיך להדרדר.. משמע הוא מגיע לראות את התמונה הכוללת ולא מוצא פתרון.

למען היסר ספק: אני לא טוען פה בעד או נגד הטעות לגבי יוקר המחיה. אני גם לא מנסה לטעון בעד או נגד ההחלטות של הנהגת המדינה. המטרה בהודעה הזאת היא לפתוח קצת את העיניים ולנסות לחשוב מחוץ לקופסא.
באמת שאני כולי תקווה שיבוא היום ויקום האדם שימצא פתרון ויתקן הכל, וכולנו נחיה באושר ועושר עד עצם היום ההוא...! (ממש לא בציניות)
אגב, יש לשים לב שבהודעה התיחסתי למעמד הביניים. התיחסות לעניים ומשפחות חסרות כל הינה התיחסות שונה לגמרי - מדובר באנשים שאין להם את הדרך להשיג אפילו את הצרכים הבסיסיים. אנשים שלפעמים חסר להם השכלה בסיסית, לפעמים יש להם בעיות בריאותיות קשות, וכל אלה גורמים להם לא להסתדר בשוק העבודה ולהתקשות מאוד לפרנס את עצמם. והם עניין אחר לגמרי.
10/07/2012 16:16:27 ice_maniac
מכשירי חשמל הכוונה ל:מקרר, תנור-גז, מכונת כביסה זה דברים שיש בכל בית ומה לעשות מתקלקלים ונשברים.
כיום אינטרנט ופלאפון זה לא הנאות אישיות אלא חלק הכרחי בחיים, אתה חושב שעבודה תקבל אותך בלי דרך ליצירת קשר איתך?! אז תגיד לכל עבודה אתם רוצים לדבר איתי תביאו לי פלאפון?! אתה נוסע למקום מסויים, אתה צריך לברר משהו מה תעשה? תקנה טלכרד ותחפש טלפון ציבורי?! איך תבדוק בלי פלאפון ואינטרנט תחבורה ציבורית, ועוד מגוון דברים שאפשר לעשות עם האינטרנט כולל להתפתח.
נעליים וביגוד לילדים נהרס מה גם שצריך לפעמים תלבושת לבית הספר שזה בנוסף לביגוד רגיל של הילד, ברגע שיש לך ילדים זה טיטולים, אוכל, ביגוד, חינוך, גן, בית ספר, ועד בית ספר ועוד מגוון הוצאות.

אני לא חושב שהמטרה של המנהיגים היא לעשות לכולם רע, המטרה שלהם זה להרוויח על חשבון הגב שלך כמו כל בוס או מנהל, המטרה שלו היא שהוא ירוויח כמה שיותר כסף ואחת הדרכים היא לקצץ מזכויותיו של הפועל.
אני מסכים שהיעדים היו לא ברורים וזה באמת היה טיפשי, אבל אדם שעובד כל כך קשה ועסוק בלדאוג לבית למשפחה וילדים דירה וכו’ אני יודע שלא קל ואפילו קשה להתחיל לחשוב על פתרונות ולשבת ולהיפגש עם עוד אנשים ולהתייעץ זה דורש מאמץ לא קטן.

אלטרנטיבה בבחירות? הבחירות ממומנות על ידי עשירים, אם אתה תלך להיבחר אתה צריך כסף לפירסום אם זה בטלויזיה רדיו שלטים אנשים כנסים ועוד ועוד...

קלעת בול שאמרת שכל מנהיג אומר שאפשר לעשות משהו אחר אבל לא עושה כלום והמצב ממשיך להדרדר, מבחינתך הוא לא מוצא פתרון, מבחינת המציאות הוא ממלא רצונות של עשירים ממנו. ההבטחות רק כדי להיבחר, יש דברים שאפשר לעשות ולשפר אנשים הציעו וכשמציעים פשוט אומרים שאין מספיק תקציב או שלא ניתן לאשר מסיבות כאלה ואחרות, מטילים אחריות אחד על השני.
להגיד שפשוט הם לא מוצאים את הדרך לפתור את הבעיות של העניים זה להיות עם עיניים סגורות כיוון שיש דברים הכי פשוטים שרואים כמו שהיה עם החלב, הורידו פיקוח מהחברות הגדולות, תשאל את המנהיגים למה אין תחרות בשוק? למה לא נותנים למחלבות פרטיות למכור חלב(ומוצרי חלב) עצמאית כמו בחו"ל?
למה אין מתחרים ביבואני רכב? למה שאתה קונה רכב הוא עולה פי 2 ואתה מקבל רכב שמורידים לו את הסטנדרט (פחות כריות אוויר גלגלים זולים יותר, עם 2 רמקולים בלי מערכות שמע ותצוגה מובנות כדי לחסוך עלויות), איך נותנים לחברו מסויימות להיות מונופול כמו חברת ’’פז’’? אני יכול להציע ובזמן המחאה היו פרופסורים ודוקטורים לכלכלה שאמרו איך ניתן לשנות את המדיניות הכלכלית של ישראל, לטובת הצרכן, בשטח לא נעשה כלום כי זה מפריע לבעלי ההון ומחזיקי החברות.
10/07/2012 23:14:20 devil kide
שחף, לא יכולתי לתאר את מה שכתבת בורה טובה יותר.
10/07/2012 23:18:40 Admin
ice_maniac: ההודעה החדשה שלך הרבה יותר עניינית מההודעה הקודמת. אין לי זמן להגיב אליה כי אני באמצע ללמוד למבחן ביום חמישי, אבל הייתי חייב להכנס ולאמר שהתרשמתי!
11/07/2012 05:43:25 ice_maniac
תודה, אני יודע שיש דברים שלפעמים נראים לי ברורים כי כבר חשבתי עליהם או פירטתי אותם בראש, אז נזכרתי שאתה לא קורא מחשבות וכתבתי בצורה יותר עניינית ומפורטת.

הנה דוגמה שבמקרה נתקלתי : http://www.mako.co.il/cars-cars-news/local/Article-7d8ef2051a11731006.htm&sCh=eba00618990ea210&pId=1601128303

רשום שם/ מבינים משם שועדת זליכה המליצה שתהיה עוד תחרות בכלי הרכב, המדינה לא רוצה תחרות כי אז הרווח שלה ממיסים יהיה קטן יותר בהרבה[ההודעה נערכה על-ידי ice_maniac ב-11/07/2012 20:22:47]
עמודים: 1