Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > תיקון אופניים ומחירי חלפים

28/05/2012 14:21:13 quest
יש לי בבית אופני הרים מלפני 10 שנים בערך. עם 21 הילוכים.
ב5 שנים האחרונות הן עמדו בחוץ מתחת לפרגולה ותפסו אבק.

אני מתכנן מחר ליסוע בבוקר לקנות חלפים ולהשמיש את האופניים. המטרה העיקרית היא לשימוש בנסיעה על כבישים ושבילים סלולים, המטרה המשנית היא מדי פעם לעשות גם נסיעות בשבילי אפר (לא קרוסקאנטרי).

איזה רכיבים נוטים לההרס וצריך להחליפם אחרי כל כך הרבה זמן שהאופניים עמדו?

נכון לכרגע אני מתכנן לקנות צמיגים+פנימיות חדשות, שרשרת+מכשיר לפתיחת שרשרת ואיזה שמן לשימון כל הכבלים של הברקסים וההילוכים.

האם יש עוד דברים באופניים שכדאי לי לבדוק ואולי להחליף? האם יש לכם המלצות על צמיגים מסויימים? מחירים?

אשמח לעזרה אם יש פה מישהו שמבין קצת.
28/05/2012 14:53:23 ice_maniac
אני מתאר לעצמי שבקרבת הבית שלך יש רק שבילי אפר :)
יש כמה דברים שאתה צריך לשים לב, תלחץ ברקסים לפעמים הידיות נתקעות במשך הזמן, תבדוק שהן טובות, סיכוי לא קטן שהמנוף לא משהו ותיתקל בקפיצות הילוכים. הפלסטיק של ההחלפת הילוכים יכול להיות שישבר לך מהר.
תחליף גומי חדש בבולמים(מה שנוגע בגלגל) כי הגומי שיש לך גם אם הוא נראה חדש כבר עבר זמנו.
אם אתה רואה ברגים חלודים או עם קורוזיות תחליף אותם.
קח בחשבון שככל שחתך הצמיג רחב יותר כך המאמץ ברכיבה גדל. לגבי צמיגים ופנימיות אני בטוח שאביסטינקי יוכל לעזור לך יותר
28/05/2012 19:25:45 ZxoR
שמן, הרבה שמן ;)
תמתח את הברקסים במידה וצריך.
אוויר בגלגלים כמובן.
ועוד שמן, הרבה שמן..
02/06/2012 12:23:33 popi1955
שיפצתי את האופניים שלי שעמדו גם כן כ5-6 שנים בחוץ בשמש ובגשם, כל מה שהשתמשתי היה זז-קל (הרבה), שמן מנוע (לשימון אחרי הזז-קל), וחוטי ברזל לבלמים.
הם עכשיו כמו חדשות (חוץ מהרפידות שלא החלפתי אבל זה שטויות כי הן בולמות בן זונה).
לך לחנות אופניים, קנה רפידות וחוטים לבלמים (אם יש לך עצבים לך תחליף גם לתמסורת). השקעה קטנה והאופניים שלך יהיו כמו חדשות, כמו כן לשפוך הרבה זז-קל, על הכל. זה כמו קסם, תאמין לי.
אפילו צמיגים לא החלפתי, פשוט לקחתי אותם לתחנת דלק הקרובה ומילאתי אוויר, וואלה יצא בן זונה
02/06/2012 14:18:27 quest
האמת שאני כבר אחרי, קניתי צמיגים+פנימיות הכי זולים שהיה, שרשרת + מכשיר לפתיחת שרשרת ושמן הכי זול שהיה.
עלה לי 210 שקלים.

כרגע הבעיה שלי היא שלא הצלחתי לכוון את ההילוכים כמו שצריך. יש הילוכים של 7דרגות והילוכים של 3 דרגות.
ההילוכים של ה7 הצלחתי לסדר פיקס, עוברים חלק וללא דילאי. ההילוכים של ה3 עוברים בצורה מסורבלת (לא מיידית), וכאשר אני מוריד מהילוך 3 אז אפשר להוריד רק ישירות להילוך 1 (הוא קופץ על 2), אז כדי להוריד ל2 אני צריך להוריד ל1 ואז להעלות ל2.....שזה לא בעיה מטורפת אבל חשבתי שאצליך לתקן את זה.
02/06/2012 15:25:28 popi1955
יפה יפה, בקשר למעבר של הגלגל הגדול, אין ממש מה לעשות עם זה, אני מכיר את הבעיה, לא יודע ממש למה זה קורה, לא בדקתי כי לא עניין, זה לא נראה לי יפריע לך כל כך
ואם השקעת עד כדי כך אני אומר תלך תחליף גם רפידות
02/06/2012 16:31:43 AVISTINKY
קווסט- אם מתישהו ייצא לנו להיפגש אני אנסה לסדר לך את בעיית המעביר הקדמי... לא אמורה להיות בעייה אבל צריך לראות את זה כדי לטפל, קשה ככה בניחושים
02/06/2012 16:36:11 quest
בוא לחיפה לחנוך את הדירה החדשה שלי בעוד 3 חודשים =]
02/06/2012 18:46:55 popi1955
עזבו אתכם חיפה, בואו לאמסטרדם לחנוך את שדות הקנביס שיהיו לי בעוד שנתיים
02/06/2012 18:54:32 AVISTINKY
חחחחחחחחחח.....
קווסט- אני אבוא לביקור עוד קצת יותר מ 3 חודשים, כשאני אהיה חופשי D=
פופי אתה דפוק חחח[ההודעה נערכה על-ידי AVISTINKY ב-02/06/2012 18:54:43]
02/06/2012 20:17:15 ZxoR
פיי אבישי, משתחרר?
ואגב, מישהו פה חשב פעם אל אופניים עם מנוע של חרמש?
02/06/2012 23:00:26 AVISTINKY
משתחרר עוד 5 וחצי חודשים... בקשר לאופניים עם מנוע של חרמש- כן, חשבו על זה וזה אפשרי, למען האמת גם די פשוט יחסית, בגלל העובדה שזה מנוע עם קלאץ× צנטריפוגלי- מה שאומר שכשהמנוע בטורים נמוכים הוא לא יסובב את הגלגל אלא רק מסלØד מסויים ומעלה הקלאץ× יתפס... המון אנשים בנו קורקינטים ואופניים עם מנועים כאלה, זה קצת עבודה של ריתוכים והתאמה של תמסורת וזהו
03/06/2012 00:51:53 ZxoR
בדיוק, שאלתי אבל אם מישהו פה פעם ניסה או חשב להכין. בעקרון, אני חושב על הכנה אבל חסר לי רק מנוע של חרמש. וכן, לא סתם אמרתי חרמש אבישי בדיוק מהסיבה של הקלאץ’ הצנטריפוגלי, אין צורך בבניית קלאץ’ בעצמך ואפשר לעבוד עם זה בקלות, כמו נסיעה על רכב אוטומטי עם הילוך M+-, ממש ככה.
עמודים: 1