Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > ניצול משאבים של הפיירפוקס

24/10/2011 16:14:53 Admin
אני משתמש בתוכנה בשם Ccleaner בסוף כל יום עבודה. מה שהתוכנה הזאת עושה זה מוחקת את כל הקבצים הזמניים שנשמרו לי במחשב במשך יום העבודה.
לאחרונה רכשתי מחשב חדש. במחשב הקודם שלי עבדתי עם הדפדפן כרום ולאחר יום גלישה התוכנת מחיקה היתה מנקה כ-100MB+ של מידע (הרוב כנראה מסרטונים ביוטיוב).
במחשב החדש החלטתי להתקין פיירפוקס, ובסוף יום הגלישה כשאני בא לנקות את המחשב נמחקים לא יותר מ-20MB למרות שאופי הגלישה אינו שונה.

במחשב הקודם עבדתי עם Windows XP ואילו עכשיו מותקן Windows 7, לכן בנסיון לבדוק את הנושא ולשלול אפשרות שמדובר בשיטת ניצול משאבים שונה בין גירסאות מערכת ההפעלה השונות- הפעלתי את האקספלורר על המחשב החדש. כמות המידע שנמחקה לאחר 5 דקות גלישה הייתה שווה כמעט לזו שנמחקת לאחר כמה שעות שימוש בפיירפוקס, מה ששולל את האפשרות שזה השינוי בגירסת מערכת ההפעלה.

השאלה שלי היא- האם הפיירפוקס שומר פחות מידע על המחשב משאר הדפדפנים? כשזה כמובן לטובה ולרעה- לטובה כי פחות חומר זמני מותקן על המחשב (מה שאולי מפחית גם את הסיכויים לקוד זדוני?), ולרעה כי זה דורש לטעון דפים שלמים כל פעם מחדש שאם היו שמורים על המחשב היו נטענים יותר מהר ודורשים פחות מספק האינטרנט.
**אפשרות אחרת היא שהפיירפוקס שומר את הקבצים הזמנים בשיטה אחרת וה-CCleaner שלי לא מוצא אותם. מצב כזה לא טוב לי כי אז בעצם אין לי שליטה על הקבצים האלה והמחשב לאט לאט "יסתם" בדברים לא נחוצים.
אז נכנסתי ל-Options ותחת הלשונים Advance->Network אני רואה שכמות ה-Offline Storage Cache זהה למה שנמחק בתוכנת נקיון. האם זה אומר שאפשר לפסול את האפשרות הזאת?[ההודעה נערכה על-ידי Admin ב-24/10/2011 16:24:34]
24/10/2011 17:10:39 ורנון
מה שרשום בהגדרות זה המקסיום קאש שהוא שומר

יש תוסף לפיירפוקס שמשמש מתכנתים, שבעצם איתו אפשר לנתר ולעקוב אחרי כל דבר בפיירפוקס פרוססים וזכרון

יש כל מיני כלים אבל אני ממליץ על firebug
הבעיה שהיא עולה 10 דולר
24/10/2011 17:34:07 Admin
לא נראה לי שהבנת.
ניתור תהיה הפעולה הבאה שאצטרך לעשות במידה ואגלה שהפיירפוקס כן שומר אותה כמות של מידע זמני כמו שאר הדפדפנים אבל שומר אותם במקום אחר \ שיטה אחרת מה שגורם ל-CCleaner לא להגיע אליהם.

השאלה שלי היא האם הוא בכלל שומר אותם, או שאולי יש בדפדפן גישה שונה לקבצים זמניים גדולים (סרטוני פלאש, תמונות גדולות) ומעל משקל מסויים (או בסוגי קבצים מסויימים) הוא לא שומר, או שעושה איזשהו כיווץ דרסטי שלהם?
זאת אומרת, בשורה התחתונה- למה ה-CCleaner מוחק לי יותר מ-100MB בסוף יום עבודה עם כל דפדפן אחר, ופחות מ-20MB לאחר שימוש יומי בפיירפוקס (כשאופי הגלישה הוא דומה כמובן)?
24/10/2011 18:13:07 Admin
אני ממשיך לחפש בגוגל, בלי למצוא דברים מועילים מדי.
בינתיים הדבר הכי קרוב לעוזר שמצאתי זה תגובה של בחור לתוסף שנקרא BetterPrivacy:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/betterprivacy/reviews/
This add on is no longer necessary if all you want to do is delete your LSO files. Firefox with the latest version of Flash does so automatically. I, however, needed to keep some - save files from a flash game. I was able to do so using this program. It, however, lost a star because of its unintuitive and awkward interface.

הוא טוען בעצם שאם משתמשים בגרסה האחרונה של הפלאגין לפלאש בפיירפוקס- הפלאגין מוחק בעצמו את הקבצי פלאש מיד לאחר השימוש.
זה יכול מאוד להסביר את העניין, הבעייה שאני לא מוצא לזה שום סימוכין מלבד התגובה הספציפית הזאת בקישור היחיד הזה.

כיוון נוסף שחשבתי לבדוק הוא הגדרות הפרטיות. ההגדרה tell web sites i do not want to be tracked מסומנת אצלי ב-V. אבל גם לזה אני לא מוצא אישור בגוגל שזה אחראי על מחיקת קבצי פלאש או תמונות גדולות ולכן קשה להתיחס לזה כעל מה שמשפיע על סדר גודל של כ-80% מנפח הקבצים הזמניים שהדפדפן משאיר על המחשב.
24/10/2011 20:03:50 ice_maniac
אני לא הכי מבין באינטרנט, אבל יצא לי להשתמש בפיירפוקס, פשוט הגוגל כרום תמיד רץ דפדפן מאוד נוח ומהיר למה אתם לא משתמשים בזה?
25/10/2011 01:30:21 cp77fk4r
היי שחף,
לפי מה שהבנתי ממך, המצב הוא כזה: עד עכשיו השתמשת בדפדפן Chrome, ובכל סוף יום עבודה, התוכנה CCleaner הייתה מוחקת מעל 100MB של קבצי Cache. לאחרונה, החלפת מחשב (תתחדש), ובנוסף לכך החלפת דפדפן, ל-Firefox. מה שמפריע לך זה שכעת ה-CCleaner מאתרת רק 20MB של קבצי Cache, ואתה מעוניין לדעת למה.

למיטב ידיעתי, אין קשר למערכת ההפעלה, הגורם הרלוונטי היחידי כאן הוא ההבדל בין הדפדפנים, וסביר מאוד להניח שכל דפדפן מגדיר באופן דיפולטיבי את גודל תיקיית ה-Cache.

הוספת את השורה הבאה:
"אני רואה שכמות ה-Offline Storage Cache זהה למה שנמחק בתוכנת נקיון." - זה לא עונה לך בעצם על השאלה? אם אתה רואה שמקסימום גודל התיקיה הוא 20MB - וזה באמת מה שה-CC מוחק לך בסופו של יום, אז אתה יכול לדעת שהוא מוצא את כלל קבצי ה-Cache...

בקשר לסודי הדחיסה- בדרך כלל הקבצים לא נשמרים דחוסים, אלא כמו שהם, הרעיון במנגנון Cache הוא להיות כמה שיותר מהיר, ולא כמה שיותר יעיל מבחינת מקום, פעולת ה-Decompresing של הקבצים ב-Cache תבזבז זמן יקר שהמנגנון הזה מנסה לחסוך, כך שאני מאמין שהקבצים נשמרים בתצורתם הטבעית.

בקשר לשאלה שלך לגבי שימוש בזה כהגנה מפני תוכן זדוני- צא מהסרט ש’ך :) אם תוכן זדוני יצליח להריץ את עצמו על הדפדפן שלך, הוא לא ימצא בתיקיה או הקבצים האלה אלא יצא משם וידאג לך שמחיקת קבצי ה-Temp/Cache לא תפגע בפעילות שלו.

ואגב, כשאתה אומר "שומר פחות מידע על המחשב" - אתה מתכוון מידע על המחשב (בנפח, פיזית, על המחשב), או מידע על המחשב (כגון סוג המחשב, הרגלי גלישה וכו’). אם אתה מתכוון לאפשרות הראשונה: אז כן, עובדתית הוא שומר פחות מידע (בנפח) אם אתה מתכוון לאפשרות השניה: אז אין קשר בין מנגנון ה-Caching לבין פרטיות / מעקב אחר הגולש, בכל אופן, זאת לא המטרה שלו.
25/10/2011 02:20:49 Admin
לגבי ההגנה מפני תוכן זדוני- כן, הרגשתי שכתבתי משהו טפשי שניה אחרי שלחצתי על השלח.. אבל החלטתי שאם זה כבר כתוב אז שיהיה.

לגבי השמירת מידע על המחשב- הכוונה היתה לאפשרות הראושנה- בנפח פיזית.

לגבי הגדרת גודל תיקיית ה-Cache- קיימת אפשרות להגבלת גודל התיקייה, היא לא מסומנת אצלי (אלא כתובה באפור, וההגבלה הסטנדרטית שמוצעת בה אגב היא 1gb) כך שאין סיבה להאמין שהתיקייה מוגבלת בגודל ולכן לא עוברת את ה-20mb. מעבר לכך- עברתי על מצב ה-Cache תוך כדי הגלישה וזה לא שהוא מגיע ל-20 ומתחיל להתנקות, אלא הוא באמת גדל ממש לאט.
וגם- זה שאמרתי את המספר 20mb זה לא מחייב אלא סתם זרקתי מספר כללי. זה יכול להיות גם טיפה יותר גדול, אבל בדרך כלל בסוף יום נמחקים 17mb..

שים לב שהוספתי שגם הדפדפן אקספלורר שמר יותר מידע (פיזי) על המחשב. ככה שבעצם השאלה שלי הייתה-
**האם יש פה איזושהי תקלה, באג בתוכנה?
**האם יש מצב שהמידע נשמר תחת שם אחר ולכן לא נמחק בצורה הסטדנטית כשבאים למחוק Cache (דרך הדפדפן עצמו או דרך ה-CCleaner)?
**או שהדבר הנכון הוא ההסבר ההגיוני שאומר- כנראה שהוא שומר פחות Cache?

כרגע הפתרון הכי הגיוני לסוגייה נראה לי הוא זה שקבע שהתוסף פלאש מוחק בעצמו את הקבצי פלאש אוטומטית בתום השימוש בהם. הבעייה שאני לא מוצא לזה סימוכין, ואם המצב הוא כן שהקבצים נשמרים איפשהו ואפשרויות המחיקה הקונבנציונליות לא מצליחות להפטר מהם- אעדיף כבר לעבור לדפדפן אחר.
מלבד הסוגייה הזאת אני מרוצה מהדפדפן, ולכן אני בודק אותה ולא פשוט מונע מעצמי את ההתחבטויות ומחליף לדפדפן אחר.
25/10/2011 14:58:22 ורנון
אני לא באמת יודע ולא באמת בדקתי אבל מה שרשמת בנוגע לפלאש שמתנקה מעצמו נשמע הכי הגיוני

וואו סיפי כמה זמן לא היית פה....
נראה לי הוספת לשחף איזה קוד ששולח לך מייל כשרושמים בפורום הזה חח
או לפחות איזה שירות שמאזין לו..
עמודים: 1