Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > חומרה מודינג ורשתות > המדריך לקניית מחשב נייד

20/10/2011 18:48:17 Admin
לא מזמן הגבתי לבחור שבקש המלצה לקניית מחשב נייד לפני הלימודים, מאחר ולא מזמן קניתי מחשב לעצמי ולפני זה התעמקתי מלא בנושא (אולי אפילו יותר מדי). החלטתי להביא פה חלק (רלוונטי כמובן) מהתגובה שלי בתקווה לחשוף את זה לקהל רחב יותר ובעצם לעזור ליותר אנשים.
אז בעצם מה שיש פה זה מספר המלצות לדגשים של מה אתם צריכים לחפש במחשב נייד לפי הצורך שתשתמשו בו.
אם יש למישהו משהו להוסיף או לתקן (לא הייתי רוצה להטעות אף אחד במידה ויש משהו לא נכון) אז בכיף. המטרה היא בסוף לעזור ולהקל על אנשים.

ולגולש שמגיע לפה- קח בחשבון שעולם המחשבים מתקדם מהר מאוד ומה שכתוב פה רלוונטי לאוקטובר 2011.

המעבד תלוי לאיזה צורך תשתמש במחשב. הולך ללמוד היסטוריה באוניברסיטה וצריך אותו רק לגלישה באינטרנט וסיכומים באופיס? מספיק לך i3. הולך ללמוד מחשבים, להשתמש בתוכנות כבדות ולתכנת- עדיף להשקיע עוד כמה מאיות ולקחת מעבד i5.
דיסק קשיח 5400 סל"ד ירעד פחות, ירעיש פחות, יתחמם פחות. יתאים לך אם תצטרך לקחת את המחשב להרצאות.
דיסק 7200 סל"ד יתן לך ביצועים יותר טובים, אם תצטרך להריץ עליו דברים כבדים, או תייעד אותו גם ככה פחות לניוד (השיפור בביצועי הדיסק מביא לכך שהוא מתחמם יותר מהר ודורש יותר כח מהבטריה לעבודה ולקירור שלו, כך שהבטריה תספיק לפחות זמן).
על דיסק SSD אני חושב שעוד אין מה לדבר. הוא קטן מדי (הגדלים המדוברים בשוק כרגע הם 128GB ו256GB) ועולה הרבה מדי (תוספת של מעל 1000 ש"ח ל128 ומעל 2000 ל256). למרות שהשיפורים שלו הם משמעותיים (לא רועד, לא מתחמם, מהיר יותר משמעותית. כל אלה ישפיעו לך גם על הבטריה שתחזיק ליותר זמן כי תצטרך לעבוד פחות קשה).
מסך מבריק יתן לך תמונה יותר חדה ואיכותית, אבל על חשבון זה שתראה השתקפויות, מה שיפריע לך בעיקר בעבודה עם המחשב בחוץ, אבל אולי גם קצת בחדר. לכן כל עוד זה מחשב עבודה ולא לצורך עיקרי של סרטים ומשחקים עדיף לך ללכת על מסך מט.
ניידי 15" ומעלה מגיעים בדרך כלל עם מקלדת מלאה נומרית (שזה אומר הריבוע מספרים הזה בצד ימין שמסודר כמו טלפון). ניידים 14" ומטה מגיעים עם מקלדת חלקית לא נומרית (בלי הריבוע מספרים בצד ימין). אם זה משמעותי לך או לא זה כבר הרגשה אישית שלך, אני אישית מעדיף מקלדת חלקית.
לגבי גודל המסך קח בחשבון גם את עניין הניידות. מסך 13" יתן לכך יכולת ניידות גבוהה יותר. מסך 15" יאמץ לך פחות את העיניים וישאיר מקום ליותר דברים בתצוגה (למשל אם אתה הולך לתכנת ורוצה לראות יותר שורות קוד בבת אחת). על מסכים קטנים יותר (12" ומטה) אני לא מדבר כי זה כבר נטבוקים והמפרט שלהם חלש משמעותית

והמלצה אחרונה- אחרי שראית באינטרנט דגמים והחלטת פחות או יותר מה אתה רוצה- לך לחנות שיש להם את הדגם בתצוגה ותבקש להתנסות עליו. תפתח אותו, תכתוב עליו, תעביר את האצבע על העכבר, תניח את הידיים על המשטח. חשוב מאוד שיהיה לך נוח לעבוד עם המחשב הזה! זה סכום כסף לא קטן לקנייה של מכשיר שילווה אותך 3-4 שנים. כבר קרה לי שפסלתי מחשבים בגלל משטח לא נוח (אני חסיד של גימור פלסטיק. המתכת קרה ומציקה לי מדי), מקלדת לא נוחה (אישית אני חושב למשל שהרווחים במחשבי דל ווסטרו דגמי 2011 טיפה גדולים לי מדי לעומת מקלדות של מחשבי לנובו ת’ינקפד 2011, למרות שזה עניין של הרגל אני מניח), משטח עכבר מעצבן (כשהעברתי את האצבע על משטח של אחד מדגמי אסוס הרגשתי כאילו אני מעביר אצבע על זכוכית וזה ממש צרם, לי לפחות). קח כיסא ושב מול המחשב כשהוא על שולחן או עליך תראה שאתה מסתדר איתו.

בהצלחה בחיפוש וקנייה מהנה.[ההודעה נערכה על-ידי Admin ב-20/10/2011 18:56:36]
עמודים: 1