Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > חומרה מודינג ורשתות > עזרה בקניית מחשב סטודנט לתכנות

27/09/2011 20:31:02 Admin
עוד חודש אני מתחיל ללמוד באוניברסיטה- הנדסת מערכות מידע.
המחשב שלי היום הוא בן כ-5-6 שנים, ובזכות התנהלות חסכונית מצליח לזחול לי בקושי את השימוש היומיומי שלי בו. אין ספק שצריך מחשב חדש, כזה שיחזיק את 4 השנים הקרובות של התואר, ואשמח מאוד לעזרתכם.
הנתון הראשון שחשוב לי הוא מסך בגודל מלא 15" (ולא המחשבי סטודנט הקטנים עם המסכי 10"-13").
מיד אחריו אני מחפש דיסק קשיח במהירות 7200rpm, ומסתפק במעבד שהוא לא חוד החנית היום i3 (מהסדרה החדשה- מס"ד 4 ספרות).
ההנחה שלי היא שדיסק מהיר יותר ומעבד בסיסי יתן לי תפוקה טובה יותר ממעבד מהיר יותר ודיסק חלש.
שאר הנתונים פחות מעסיקים אותי כי אני פחות מבין בהם, וכי עיקר השימוש שלי בו יהיה שימוש יומיומי ותכנות (ולא הרצת משחקים ורינדור גרפיקה תלת מימדית).

בהתחלה נתקלתי במחשב בדיוק עם הנתונים שאני מחפש:
Asus K53SJ
http://www.wisebuy.co.il/wiseguys_review.aspx?pcatid=453&mid=790177&cid=1922
בתמונה הוא גם היה נראה טוב, אז הלכתי לבדוק אותו בחנות והוא פשוט לא נוח. כל הנסיונות האלה לעיצובים חדשניים רק מציקים ומפריעים לעבודה איתם.
יש לו גימור מתכת מסביב למקלדת שפשוט מציק לשים את היד עליו ולהקליד. העכבר שלו מרגיש כמו לגעת בזכוכית. והמסך שלו מבריק ברמה שאני רואה את ההשתקפות שלי יותר מאת הפלט במחשב. וגם הנייד שלי היום הוא עם חצי מקלדת, אני רגיל לזה כבר והמקלדת המלאה באסוס פשוט הציקה לי.
רק אחרי המפגש עם המחשב הזה בחנות הבנתי שאני צריך לחפש מחשב לא רק לפי נתונים פנימיים אלא גם לפי עיצוב חיצוני. אני מחפש בפשטות- בלוק שחור. לא משהו מעוצב, אלא רכיבי פלסטיק שיהיו נוחים למגע, חצי מקלדת (ולכן כנראה צריך להתפשר על מסך 14, כי ב15 שמים מקלדות מלאות), מסך מט, ועכבר מחוספס (עדיפות לנקודה אדומה).

לאחר חיפושים נוספים, הגעתי לנייד הבא:
Lenovo ThinkPad Edge E420S
http://www.zap.co.il/compmodels.aspx?modelid=792579
Intel Core i3 2310M
HDD 320gb 7200rpm
RAM 4gb DDR3
LED 14" HD
פחות או יותר אותם נתונים של האסוס, רק עם מסך 14" מה שמוביל לחצי מקלדת, עכבר נקודה אדומה, ועיצוב שחור ופשוט. הדבר היחיד שמפריע לי זה שגם הוא עם מסך מבריק.

השאלה היא מה דעתכם? איך הוא (הלנובו e420) כמחשב לתכנות שאמור להחזיק ל-4 שנים הקרובות?
האם אתם מכירים דגמים אחרים שאתם ממליצים עליהם? חברות שכדאי להתרחק מהן ואחרות שמומלץ ללכת עליהן? (בינתיים למשל אמרו לי להתרחק מ-Acer, HP ולנסות Asus, Lenovo. ועל DELL הדיעות היו חלוקות)
יש נתונים אחרים במפרט שהייתם מחפשים במחשב לצרכים שהגדרתי?
27/09/2011 23:09:58 devil kide
בגדול, הייתי הולך על מעבד i5, ולוקח גם זיכרון RAM דיי גדול.
עניין הזיכרון לא כזה מורגש משמעותית מבחינת המחיר אבל משפיע על ביצועי המחשב, לפעמים אפילו יותר מהכוח של המעבד.
16/10/2011 16:14:49 Admin
לאחר המלצות מסטודנטים משנים מתקדמות יותר בתואר שאני הולך ללמוד, התחלתי להסתכל באמת על מעבדי i5. הטענה שלהם הייתה שבתואר מריצים הרבה תוכנות כבדות וב-i3 מרגישים משמעותית עם התוכנות האלה שהוא חלש.
המחשב שהלכתי עליו בסוף הוא:
Lenovo t420
i5 2520M
6gb RAM DDR3
500gb HDD 7200rpm
LED 14" matt
6cell l-ion
http://www.nayadnayad.co.il/Product.aspx?productid=9762

היתרון הגדול ביותר במחשב הזה הוא שהוא אחד לאחד זהה חיצונית למחשב שעבדתי עליו ב6 השנים האחרונות (lenovo r50e)- אותם חומרי גימור (קרבון), אותה מקלדת, אותו עכבר (נקודה אדומה), מסך מט (עם בהירות מעולה בעוצמה המקסימלית).
מבחינת נתונים מדובר על גירסה חדשה יותר של i5 2520M (בדרך כלל מוכרים 2410M) ועל שדרוג של הזכרון זמני מ-4 ל-6 ג’יגה. בתקווה שיחזיק אפילו ליותר מ4 שנים שייעדתי את הקנייה בהתחלה.

בינתיים המחשב רק מפתיע אותי לטובה, בחיים לא היה לי מחשב שהכל נטען בו כלכך מהר (חוץ מטעינה ראשונית של המערכת הפעלה שלוקחת עליו כדקה). גם במחשבים חדשים אחרים שעבדתי עליהם או לאחר פרמוט לא נתקלתי במהירות הזאת. המסך 14" מתגלה כקצת קטן אבל מניח שזה עניין של הרגל, ואולי זה יהיה שווה את זה בניידות (הולך לנייד אותו הרבה בין ירושלים לבאר שבע).

על הדרך אגב אמליץ על החנות שקניתי בה את המחשב. עברתי הרבה חנויות בדרך עד שהגעתי אליהם (סרקתי את כל ירושלים, הגעתי לפתח תקווה).
לחנות קוראים נייד נייד, יושבת בראשון לציון (בהמשך הרחוב של הקניון הגדול).
כל מחשב שבקשתי לראות הוציאו לי ונתנו לי להתנסות עליו במשך הרבה זמן בלי לחץ. הראו גם כמה דגמים במקביל (שהתלבטתי בניהם) לתת לי להתרשם מההבדלים. זה נשמע עניין שבשגרה להציג את המחשב אבל בהרבה חנויות לא הסכימו להראות לי מחשבים (בחלקן הייתה תצוגה של 5-6 מחשבים זולים במקרה הטוב, באחרות לא היתה תצוגה בכלל) וניסו למכור לי חתול בשק ואמרו- רוצה לראות את המחשב? תראה תמונה באינטרנט. רוצה להתנסות עליו? קנה אותו.
לא ניסו למכור לי מחשבים זולים לנסות להפטר מהמלאי שלהם (קרה לי באחת החנויות). והיו מאוד חביבים ומקצועיים.
מה גם שבהשוואות מחירים ב-Zap הם תמיד בין הזולים אם לא הכי (תלוי בדגם).[ההודעה נערכה על-ידי Admin ב-16/10/2011 16:26:37]
עמודים: 1