Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > טלפוניה > גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

17/08/2011 14:21:49 -casper-


חברת גוגל הודיעה לפני זמן קצר על אחת הרכישות החשובות בהיסטוריה של עולם המובייל: "אני נרגש להודיע כי הסכמנו (גוגל) לרכוש את מוטורולה", כך פרסם לפני זמן קצר לארי פייג’, מנכ"ל גוגל, בבלוג הרשמי של החברה. מיד לאחר מכן מסביר לארי פייג’ כי רכישת מוטורולה מוביליטי נועדה על מנת לתת "גב" לאנדרואיד, ככל הנראה לאור תביעות הפטנטים הרבות בהם נתקלת החברה מכל כיוון. גוגל תרכוש במסגרת ההסכם 63% ממניות מוטורולה ובכך תהפוך לבעלת השליטה בחברה, זאת לפי שווי שוק של $40 למניה וסך כל הרכישה מגיע לכ-$12.5 מיליארד דולר. כך למעשה גוגל שמה את ידיה על החברה בעלת פורטפוליו הפטנטים העשיר ביותר בתחום המובייל, עם כמות עצומה של 17,000 פטנטים.

חברת גוגל טוענת כי חברות כמו מיקרוסופט ואפל מונעות יחדיו את התחרות על ידי תקיפת אנדרואיד בתביעות פטנטים רבות, הן אפילו חברו יחדיו למכירה פומבית של פטנטים מבית Nortel ולטענת גוגל לא נתנה לה ההזדמנות להגיש הצעה גם כן. על מנת לאזן את המצב, לטענת גוגל, היא רוכשת את מוטורולה מוביליטי יחד עם הפטנטים הרבים שלה על מנת להגן על אנדרואיד ולהמשיך לאפשר תחרות.
גוגל מרגיעה את היצרניות האחרות (ואת המשתמשים כמובן) ומדגישה כי אנדרואיד תשאר פלטפורמה פתוחה. חברת מוטורולה תתנהל כעסק נפרד, זאת כנראה כדי לא לפגוע ביצרניות האחרות. עם זאת, אנחנו לא נהיה מופתעים אם מעכשיו מוטורולה תוביל את שוק האנדרואיד מבחינת הגרסאות הבאות.

חברת גוגל מזעזעת את עולם הטכנולוגיה והמובייל בפרט עם אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שזכורות לנו, ההופכת את גוגל ליצרנית חומרה ומפתחת תוכנה בדומה לאפל. ההתרגשות בגוגל רבה כמו גם אצלנו, אנו מאמינים שבימים הקרובים התוכניות של גוגל לגבי מוטורולה יחשפו בצורה יותר ברורה – ואנחנו עוד חשבנו ששיתוף הפעולה של מיקרוסופט ונוקיה מפתיע.

בהכרזה על הרכישה, מסר מנכ"ל גוגל, לארי פייג’ כי "גוגל תמשיך לעבוד בצמוד ליתר שותפותיה במטרה להעניק חווית משתמש יוצאת דופן". מה שנראה לנו מהצד, לפחות כרגע, הוא שלמרות שחברת מוטורולה מוביליטי תמשיך לעבוד כעסק נפרד, מן הראוי יהיה שתעדיף גוגל להעניק לה את הראשוניות בכל הקשור לחידושים ושיפורים במערכת ההפעלה הפופולארית.

יתר יצרניות מכשירי האנדרואיד קיבלו בברכה את הרכש החדש של גוגל ומסרו תגובות דומות זהות, המתייחסות באופן ישיר לגוגל, שהרוויחה לעצמה עוד 17,000 פטנטים: "אנו מברכים על החדשות של היום, אשר ממחישות את מחויבותה של גוגל להגן על אנדרואיד ועל שותפיה", אמר ג’יי.קיי שין, נשיא חטיבת התקשורת הניידת בסמסונג. "אני מברך את מחויבותה של גוגל להגן על אנדרואיד ועל שותפיה", אמר נשיא ומנכ"ל סוני אריקסון, ברט נורדברג. "אנו מברכים על החדשות אודות הרכישה, אשר מוכיחות כי גוגל מחויבת עמוקות להגנה על מערכת ההפעלה אנדרואיד, על שותפיה, ועל המערכת האקולוגית כולה", אמר פיטר צ’ו, מנכ"ל HTC. "אנו מברכים את מחויבותה של גוגל להגן על אנדרואיד ושותפיה", אמר נשיא ומנכ"ל LG, ג’ונג-סיוק פארק.
18/08/2011 00:03:37 devil kide
הסוף לסמסונג גלאקסי?
18/08/2011 01:05:38 -casper-
חס וחלילה.
לארי פייג’ (מנכל גוגל היום) הודיע בבלוג שלו שמערכת האנדרואיד תישאר מערכת הפעלה פתוחה (=אנדרואיד כמערכת הפעלה פתוחה זה לפוסט נפרד), ולא תתן עדיפות למוטורולה בייצור מכשירי הנקסוס, וימשיכו לעבוד עם השותפים העסקיים (HTC, סמסונג, LG, איסר וכ’ו).

דרך אגב שאר המנכלים תמכו בקניה ובירכו עליה!
הסיבה העיקרית לדעתי שהם קנו את מוטורולה היא כמות הפטנטים (17,000 הקשורים למכשירים סלולרים ו7,500 פטנטים של אפליקציות).
בעת הרכישה הם דיווחו כי מוטורולה תמשיך לעבוד כיחידה נפרדת.

זה אולי יהיה הסוף לתביעות הרבות שמתנהלות בזמן האחרון בשוק הסלולר.
עמודים: 1