Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > רכבת תחתית בישראל

17/08/2011 04:00:26 Admin
עד היום הייתי בטוח שלא עושים רכבת תחתית בישראל בגלל שיש איזשהו קושי בחציבה בסלע בארץ שלנו.
אבל לאחרונה שמעתי מישהו שאני מעריך מתבטא נגד העובדה שאין מטרו בישראל, ואמרתי לעצמי שאין מצב שהוא מתבטא בצורה כה עיוורת נגד פעולה שפשוט מעשית לא ניתנת לביצוע. ולכן החלטתי לבדוק את העניין.
בינתיים מה שהחיפושים שלי מצאו זה בעיקר מאמרים שמדברים על ההיבטים הכלכליים שמונעים הקמתה של רכבת תחתית בארץ. אבל שום דבר על כך שמעשית זה בלתי ניתן לביצוע.

האם יש פה מישהו שיודע מה התשובה ויכול סופית לסגור האם העניין עם הסלע בארץ הוא הנפצה או אמת?
17/08/2011 08:22:00 קמפטי
חחחחחחחחחחחחחחחח כל דבר ניתן לעשייה
יש פה פרוצידורה של עולם שלישי והתנהלות של עולם רביעי ואנשי כנסת מעולם חמישי
ואנשים שהשם ישמור
אם היה פה בנאדם שהיה מנהל מדינה כמו שצריך לנהל לא רק שהיינו מובילים בהכל כי אנחנו יהודים תמיד נמצאים בראש
גם המדינה שלנו הייתה הכי מפותחת ועשירה שיש בכמות קטנה של אנשים ובגודל כזה קטן היינו יכולים לעשות פה גן עדן קטן
אבל במדינה בלי תורה בלי מנהיג ובלי שמע ישראל לא פלא שהכל נראה ככה
מה שמנחם שזה לפני הגאולה אז זה מצויין :)
17/08/2011 13:13:24 ice_maniac
הסלע בארץ זה שקר מונפץ, הרי חפרו תעלות של רכבת תחתית בין בריטניה וצרפת מתחת לים.
פה בארץ לא איכפת לאף אחד מהתושבים מהפקקים שכל יום אתה נתקע בהם, זה נהפך להרגל שכלום לא פועל כמו שצריך.
רכבת תחתית עולה כסף מבחינת עלות עדיף להוסיף נתיב.

תראה כביש 6 ודרכים אחרות שהורידו הרים שלמים כדי להמשיך את הכביש.
04/09/2011 12:16:00 roev
שחף, הפרויקט של הרכבת התחתית בישראל כבר הוחלט ויצא לפועל לפני הרבה זמן.
השמועות אפילו מדברות על זה שתל אביב חפורה כבר הרבה מאוד זמן מתחת לפני הקרקע, ולמעשה יש תשתית כמעט מוכנה לרכבת תחתית.

אז למה בכל זאת אין רכבת תחתית בגוש דן?
אם כמה שזה ישמע מוזר, מדובר ככל הנראה באמת ולא על קונספירציה, עיריית תל אביב מטרפדת את הפרוייקט כל פעם מחדש.
לעיריית תל אביב יש היתרון ענק שתמשיך להיות בעיית חניה בתל אביב, העניין הזה מכניס לכיס של העירייה הון עתק.
בין אם מדובר על מגרשי חנייה בתשלום (כמו אחוזת החוף) ובין אם מדובר בדוחות חנייה שמכניסים עשרות אלפי שקלים מדי יום לעירייה.
09/09/2011 02:52:13 Admin
ממה שקראתי, רוב ההתיחסויות ל"תחתית בתל-אביב" הן בעצם לחלק מתוואי הרכבת הקלה בתל-אביב- כמה קילומטרים מתחת לאדמה שתוכננו לעבור מתחת לעיר.
הרכבת הקלה בתל-אביב היא סיפור בפני עצמו (כמו גם זאת של ירושלים, שסוף כל סוף התחילה לעבוד חודש שעבר ובינתיים נראית נורא), אבל השאלה שלי היא לגבי רכבת תחתית בישראל ולא על קומבינות עם הרכבת הקלה בערים ספציפיות. אז אף אחד לא יודע מה הסיפור?

ולגבי קונספירציית ה-המדינה מרוויחה הרבה כסף מהתחבורה הפרטית ולכן יש לה אינטרס להמשיך לגבות כספים להמשך קיומה ומכאן לא לדאוג לתחבורה ציבורית נאותה, גם את זה קראתי. אין תשובה יותר רצינית מזה? לא היתה איזושהי התיחסות בעבר של הממשלה לסיבה למה אין רכבת תחתית בישראל?
עמודים: 1