Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > לכל בעלי הרכב בנזין

30/06/2011 09:44:04 תהילה
כנסו תראו חוץ מזה ששעמתי על הביו דיזל שמעתי על בנאדם שממש מסנן שמן לטיגון לוקח ממסעדות ופוט שהשמן נקי בלי שום תוסף ושינוי
נוסע לו בניסאן נאבארה דיזל בכיף

http://www.youtube.com/watch?v=QEX1YFXYTdI
30/06/2011 15:02:13 far_cry
אחי עזוב
אפילו הביודיזל האיכותי זה שעובר תהליכים מיוחדים ומערבבים אותו בסוף עם יחס מסוים עם סולר רגיל,עושה בלגן שלם. משאבות הזרקה שובתות חיים בזמן קצר ,מערכת הפליטה נסתמת ושסתומי הפליטה מתמלאות עם חרא שחור ולפעמים לא נותן לשסתום לסגור טוב

ומה עם שמן ישירות בלי תהליך זה !!!תאר לעצמך

ועוד משהוא ,למה השתמשו ברכב ישן ולא ברכב חדיש?
כי זה לא יעבוד , רק בעזה יעבוד חח
30/06/2011 16:32:27 תהילה
אני לא בחור זה דבר ראשון ודווקא אני מכירה מישהו ששם את השמן ככה רק מסונן
ואני יודעת שניסאן אמינים אבל לא יכול להיות שעד כדי כך אמינים אלא אם כן זה באמת עובד
:)
30/06/2011 18:01:09 hashashin
כעבור זמן קצר כל החלקים שחשופים לתערובת אחרי השריפה יתכסו פיח כבד ושלום לכל מערכת ההזרקה והשסתומים
01/07/2011 00:19:21 yo12915
אני גם חושב ככה, זה כמו טרשת עורקים-לאט לאט נסתם...
01/07/2011 00:31:40 assaf127
שמעתי דווקא על כאלה שמשתמשים בביו-דיזל לאורך הרבה זמן בלי פגיעה במנוע.. אבל הם עושים אותו מאוד איכותי, לא סתם זורקים עם אתאנול ומחממים, ממש עושים תהליך..
01/07/2011 00:41:26 תהילה
יש חברה שמוכרת מכשיר כזה עם משאבה והכל ב10 אלף דולר עם אבקה אתה שם שמן מצד אחד אבקה מצד שני
ואחריי לילה יש לך ביו דיזל אבל מה שראיתם פה זה שמן מסונן
בלי שום תוסף ושום כלום ונראה שעובד טוב
01/07/2011 12:58:18 far_cry
יעני אם אני אוסף שמן מכל מוכרי הפלאפלים ואתדלק את הרכב שלי ואסע איתו בכבישים אנשים יריחו פלאפל ואומרים לעצמם יאללה מה רע במנת פלאפל עכשיו ,אוכלים פלאפל והם פתאום נפוחים ומתחילים להפליץ כאילו אין מחר ,תארו לעצמכם מה יקרה לכדור הארץ שלנו. החור באוזון יתרחב והכדור מתחמם יתר והאנשים מזיעים ופתאום בא להם פלאפל ואחרי זה הם צמאים ,שותים קולה ,הגזים בבטן הולכים ומתעצמים ומתחילים להפליץ עד שיעשו במכנסיים, הביקוש על התחתונים יגדל ופותחים עוד תחנות כח בסין שיפעילו את מכונות האריגה שבתורו הסיני שעובד שמה נהיה לו חם ודופק לו שתייה קלה ומושחח עם חברו בעבודה,והא אומר לו : בא לך מנת פלאפל אחי?!!!!
01/07/2011 14:14:15 AVISTINKY
ציטוט:יעני אם אני אוסף שמן מכל מוכרי הפלאפלים ואתדלק את הרכב שלי ואסע איתו בכבישים אנשים יריחו פלאפל ואומרים לעצמם יאללה מה רע במנת פלאפל עכשיו ,אוכלים פלאפל והם פתאום נפוחים ומתחילים להפליץ כאילו אין מחר ,תארו לעצמכם מה יקרה לכדור הארץ שלנו. החור באוזון יתרחב והכדור מתחמם יתר והאנשים מזיעים ופתאום בא להם פלאפל ואחרי זה הם צמאים ,שותים קולה ,הגזים בבטן הולכים ומתעצמים ומתחילים להפליץ עד שיעשו במכנסיים, הביקוש על התחתונים יגדל ופותחים עוד תחנות כח בסין שיפעילו את מכונות האריגה שבתורו הסיני שעובד שמה נהיה לו חם ודופק לו שתייה קלה ומושחח עם חברו בעבודה,והא אומר לו : בא לך מנת פלאפל אחי?!!!!

פששש ואוו! ממש סופר! גאון אמיתי... תעשה עם הכישרון הזה משהו!
סתם- לא
01/07/2011 17:07:10 devil kide
קצת תפתחו את הראש:
כמות הנוזל שהם משתמשים בה כדי לנסוע לא תואמת את מסלול הנסיעה שלהם: הם שמו משהו כמו ליטר-ליטר וחצי שמן, זה מה שנדרש רק לצינורות שמוליכיםן את הדלק, בנוסף, לשם הנעה של רכב עם נפח מנוע כל כך גדול נדרשת כמות דיי גדולה של דלק.

בנוסף, ההודעה הועברה לפורום המתאים.
03/07/2011 12:56:34 קמפטי
שמו ליטר אחד קודם כל תראה טוב ואז תגיד ודבר שני מנוע סולר עובד קצת שונה מבנזין
ושמעתי שיש כאלה שעושים את זה אז זה די מציאותי
העיניין הוא שבין שמן רגיל ובין ביו דיזל שמייצרים למשל בברזיל ומדינות שמייצרות דיזל מצמחים יש יצרניות נפט שמגלגלות מאות מיליארדים בשנה מהבזנין והסולר
ומעורבים בזה המון אנשים שעושים גם דברים לא "טובים" אז הכל בנתיים מתגלגל בכסף כי דלק שלא בא מהאדמה אפשר כבר לייצר וזה כמעט ולא בעייה
19/07/2011 02:16:41 קמפטי
ועוד דבר דביל קיד זה הזרקה ישירה והם חיברו את השמן ישר שיעבור בצינורות אז תסתכל טוב לפני שאתה מדבר
19/07/2011 19:55:03 devil kide
זה נכון שההבדל בין מנוע דיזל לבנזין הוא מאוד מהותי בכל הבמנה שלו, אבל בכל זאת הסרטון לא הגיוני.
גם צינור שאורכו מטר וחצי יכיל בתוכו בערך חצי ליטר נוזל, שזאת חצי מהכמות.
בנוסף, צריך משאבת דלק בכדי להעביר את הדלק למנוע בצודה סדירה, לאחר מכן לערבב את הנוזל עם כמות מספיקה של אוויר בכדי ליצור בערה מקסימלית.
לא דברנו על החזרה וויסות של אדים וכו’(במידה והמנוע טורבו).
19/07/2011 21:37:54 davidk
מנוע דיזל די דומה למנוע בנזין,ההבדל הוא בעובי הדפנות.
ולא כמו במנוע בנזין,המנוע דוחס את האוויר,האוויר מתחמם(החוק הראשון של התרמודינמיקה)ואז מוזרק הסולר ונשרף.
20/07/2011 10:21:45 Lance
עריכה: הגבתי בטופיק הלא נכון, מצטער.[ההודעה נערכה על-ידי Lance ב-20/07/2011 10:38:59]
23/07/2011 22:15:34 קמפטי
תקשיב אני לא מהאנשים שמאמינים למדענים ולחארטות שלהם אבל כשיש עובדה אמיתית עם ביסוס וללא סתירה אז אני מאמין
ניסינו על רכב של ערבי אחד את השמן מסונן ולא היה לו באוטו טיפה של דיזל האוטו נעצר ואז מילאנו ליטר וחצי הניע
ועבד כמו בובל’ה האוטו שווה 4000 אז לא היה איכפת לערבי הזה לנסות את זה והוא נגנב ימח שמו הערבי הזה
אמר לנו אני הולך עכשו לוקח בכפר את כל השמן והולך מסנן
אז זה כן עובד
24/07/2011 15:23:22 קמפטי
תקראו במיוחד את החלק האחרון


צרכנות

RSSבריאותמחירי מזוןתעופה ותיירותאיך נעצור את הזיהום: כ-2 מיליון כלי רכב נעים בכבישים - ואחראים על כ-98% מפליטת הפחמן הדו-חמצני בישראל
כלי הרכב אחראים ל-98% מפליטת הפחמן החד חמצני בישראל; TheMarker מציג את כל הדרכים לצמצום הזיהום: מרכישת מכונית חדשה, דרך הפעלה נכונה של המזגן ועד הליכה ברגל. מדריך לנהג הסביבתי
08:18
08.08.2007
מאת: אביבית שיין הוסף תגובה הוסף לרשימת קריאה שתףפייסבוקהדפסשלח לחבר TheMarker AndroidTheMarker iPhoneהורד עכשיו ללא תשלום:
אין צורך להציג את היתרונות הטמונים בשימוש במכונית: הנהג הוא אדון לעצמו, מגיע לכל מקום שהוא חפץ, בזמן שהוא רוצה ולפי החלטתו. ואולם יש הטוענים כי היקף השימוש במכוניות יצא משליטה.



כ-2 מיליון כלי רכב נעים בכבישי ישראל מדי יום. לפי נתונים של אגודת אדם טבע ודין, המרחק שעוברים כלי הרכב בישראל בשנה אחת הוא 41.7 מיליארד ק"מ. כלי הרכב האלה אחראים לפליטה של 98.16% מכלל פליטת הפחמן החד חמצני בישראל, וגורמים לזיהום סביבתי ובריאותי חמור. ההוכחה הברורה ביותר לכך היא יום כיפור - 24 השעות היחידות בשנה שבהן אין שימוש בכלי רכב - אז יורד זיהום האוויר באופן דרמטי, ביותר מ-80%. עם צאת החג הוא עולה מחדש.

גם מנועי דיזל וגם מנועי בנזין פולטים פחמן דו חמצני (הדיזל פולט מעט פחות) - גז חממה שגורם להתחממות כדור הארץ. עם זאת, הסולר מזהם באופן חמור יותר מבנזין ומזיק לבריאות בני האדם, משום שהוא פולט חלקיקים רעילים. אמנם פחות מ-15% מכלי הרכב בישראל מונעים בסולר, אבל הם אחראים ל-90% מפליטת החלקיקים שגורמים באופן ישיר לבעיות בריאות.

אז מה מעכב את המעבר לשימוש בכלי רכב שאינם מזהמים את האוויר שאנחנו נושמים? נתחיל בסיפור פסימי שעלול להוציא את האוויר מהמפרשים, למי שחרד לאיכות הסביבה. לפני כעשור, השיקה ג’נרל מוטורס כמה דגמים של מכוניות חשמליות לניסוי בקליפורניה. ובכן, הניסוי הצליח אבל החולה מת. על אף התגובות המצוינות והביצועים המוצלחים של המכונית, ב-99’ - לאחר שלוש שנים בלבד - הורידה ג’נרל מוטורס את המכונית מהמדפים וגרסה את המכוניות הקיימות. באותה שנה החלה ג’נרל מוטורס למכור את רכבי השטח האמר.

נטישת הטכנולוגיה הידידותית לסביבה לא היתה קשורה, ככל הנראה, לביצועים של המכונית או לשביעות רצונם של הלקוחות. המכונית החשמלית הגיעה למהירות של 128 קמ"ש והיתה בעלת יכולת לנסוע לטווח של עד 200 ק"מ בין טעינה לטעינה. אז מה בכל זאת היתה הסיבה? בסרט של כריס פיין "מי הרג את המכונית החשמלית", שעלה לאקרנים בארה"ב לפני כשנה, נטען כי המניעים היו פוליטיים וכלכליים, ונבעו מאינטרסים של חברות הנפט, הממשל הרפובליקאי, הלובי של יצרני כלי הרכב וכמובן, ג’נרל מוטורס.

אבל לסיפור יש גם זווית אופטימית, משום שהשינוי כבר החל. יצרני המכוניות ואנשי ההון והשלטון אולי לא יעשו זאת מרצונם, אבל המודעות והלחץ הציבורי כבר החלו להשפיע. השוק מציע יותר ויותר פתרונות לבעיית הזיהום ממכוניות, אם כי לא כולם הגיעו לישראל עדיין. כיצד אפשר לנהוג ירוק יותר? הנה המדריך לנהג הסביבתי.

מכונית חדשה

ככל שהמכונית חדשה יותר היא פולטת פחות מזהמים. אם כבר קונים כלי רכב חדש, מומלץ לרכוש אחד בעל טכנולוגיות חדישות, שמזהם פחות. כמו כן מומלץ לרכוש כלי רכב קטן, שהוא חסכוני יותר בצריכת דלק ויפלוט פחות מזהמים.

בישראל, כידוע, מחירי המכוניות גבוהים מאוד. אבי מושל, הממונה על זיהום האוויר של כלי רכב במשרד להגנת הסביבה, מספר על תוכנית שמטרתה לעודד צריכת כלי רכב חדשים. לפי התוכנית, בעלי מכוניות ישנות יקבלו 3,000 שקל מהמדינה תמורת המכונית הישנה שלהם וגרירתה. הוועדה למיסוי ירוק המליצה על התוכנית, אבל בינתיים יש לחכות עד שתאושר.

קטנוע חשמלי

מעבר לעובדה שהיא אינה מזהמת כל כך, יחסית למכונית המונעת בדלק, מכונית חשמלית כמעט שאינה זקוקה לטיפול ולחלקי חילוף; בנוסף, אחזקתה זולה. עם זאת, בישראל אין עדיין מכוניות חשמליות, בעיקר בגלל קשיים רגולטוריים. סיבה נוספת היא בעיה אמיתית שמתעוררת לגבי המכונית החשמלית בכל בעולם: טווח הנסיעה שלה הוא קטן מאוד, משום שהסוללות פשוט נגמרות. מי שכן הצליח לייבא לישראל כלי רכב חשמליים הוא חיים קארו, מנכ"ל אקו כלי רכב חשמליים, שהחל לייבא לפני כחודשיים קטנועים חשמליים של evt.

מדובר בקטנועים שפועלים באמצעות סוללה חשמלית ונטענים בחיבור לחשמל. הם מקבילים ביכולותיהם לקטנועים בנפח של 50 סמ"ק, אך לא עושים רעש ולא מזהמים כלל. המחוקק דווקא מעודד כיום קנייה של קטנועים חשמליים, ומס הקנייה עליהם ירד מ-47% ל-7%. מחירם הוא כ-10,000 שקל. הקטנועים החשמליים יכולים לנסוע מרחק של 50 ק"מ אחרי חמש שעות טעינה.

בשלב ראשון, נפתחו בארבעה חניונים בתל אביב נקודות טעינה לקטנועים חשמליים: שני חניונים באוניברסיטת תל אביב, חניון הרכבת וחניון ברחוב הארבעה. ב-2008 ייכנס לשימוש הדור הבא של הקטנועים - עם מנועים בהספקים גבוהים יותר ומצברי ליתיום, שיאפשרו נסיעה במהירות של 100 קמ"ש.

רכב היברידי

המכוניות ההיברידיות מייצרות פחות רעש וזיהום אוויר ממכוניות רגילות, והן חסכוניות יותר בצריכת הדלק. כיום נמכרים בישראל שני דגמים של מכוניות היברידיות: טויוטה פריוס והונדה סיוויק IMA.

מדובר במכוניות שמשלבות בין מנוע בנזין או דיזל למנוע חשמלי. למשל, בטויוטה פריוס נכנס המנוע החשמלי לפעולה במקום מנוע הבנזין בזמן התנעת המכונית, בנסיעה איטית בתוך העיר או בנהיגה בפקק תנועה. כשנדרשים ביצועים חזקים יותר, מנוע הבנזין נכנס לפעולה. המצברים של המכונית נטענים בעת בלימה של המכונית או שיוט.

החיסכון בדלק מורגש בעיקר בנסיעה בתוך העיר, אז מנוע הבנזין בקושי פועל. בכל עצירה ברמזור המכונית מכבה את עצמה וחוזרת לפעולה עם לחיצה על דוושת הגז. מבדיקה שערך TheMarker עלה כי החיסכון בדלק של הונדה סיוויק ההיברידית, הנוסעת 20 אלף ק"מ בשנה, לעומת סיוויק רגילה שנוסעת אותו מרחק, יהיה 2,369 שקל.

מכיוון שהטכנולוגיה של כלי הרכב ההיברידיים יקרה, גם המכוניות יקרות, אך הן זוכות להטבה במס הקנייה בישראל - 30% מס במקום 84% המוטלים על מכוניות רגילות. וכך זוכות המכוניות ההיברידיות לתמחור גבוה מעט מזה של מכוניות דומות בעלות מנוע רגיל.

דלק צמחי

השימוש בדלק צמחי, כמו ביו-דיזל ואתנול, פותר חלק מבעיית זיהום האוויר. הביו-דיזל מופק משמנים צמחיים, שומן מן החי ושמן משומש ממסעדות, והוא מותאם למנוע דיזל. האתנול, הוא אלכוהול שמופק מסוכר צמחי ומותאם למנוע בנזין. כששורפים דלק צמחי, משחררים לאוויר את כמות הפחמן הדו-חמצני שנקלטה בתהליך הגידול של הצמחים שמהם הופק הדלק. כך, הדלק הצמחי אינו גורם להתחממות כדור הארץ. הדלק הצמחי גם לא משחרר לאוויר חלקיקים, אך הוא משחרר גזים מזהמים אחרים. במילים אחרות: הדלק הצמחי עדיף על הבנזין והסולר, אך הוא לא תחליף מספק לטווח הארוך.

לפני שמתחילים להשתמש בדלק צמחי, צריך לדעת אם מנוע המכונית מותאם לשימוש בו. הבעיה היא שהיצרנים לא מפרסמים את המידע הזה ולא מבטחים שימוש בדלק צמחי. בעיה נוספת הטמונה בשימוש בדלקים צמחיים בישראל, שהופכת את השימוש לשולי, היא שחברות הביטוח אינן מבטחות זאת. כדי לשנות את המצב, יש לשנות את התקן הישראלי, ותהליך זה אורך זמן רב. לפי התקן הקיים כיום, במנוע דיזל מותר למלא 5% מהדלק ממקור צמחי; לגבי בנזין - עדיין אין תקן לכמות האתנול שניתן להוסיף.

בעולם, לעומת זאת, יש לא מעט אנשים שמשתמשים בשמן שבו טיגנו צ’יפס כדי לנסוע במכונית. לשם כך נמכרות ערכות הסבה למנועים. ניתן ליצור הסכם עם דוכן פלאפל או צ’יפס, לאסוף את השמן המשומש שלו, לסנן אותו לפי ההוראות ולהשתמש בו כדלק. כך חוסכים חלק מהזיהום הסביבתי ועושים שימוש נוסף בשמן המשומש - שאחרת היה נזרק. עו"ד אילסר מאדם טבע ודין, מסביר: "אנשים שמשתמשים בדלק צמחי אומרים שהוא מצוין. אין סיבה שהשמן יפגע במנוע, מכיוון שהוא מכיל חומרי סיכה טובים יותר".
עמודים: 1