Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > צריך עזרה בנושא דפוק.

04/02/2011 21:00:39 חד-פעמי
שלום לכולם, אז ככה, היום ניגשת אלי המורה שלי לאנגלית, ואמרה לי שהיא רוצה לדבר עם ההורים שלי, נתנה לי מספר ואמרה שהם צריכים להתקשר אליה. בינתים לא סיפרתי להם. אני מעריך שהיא תתקשר בעצמה אם הם לא יתקשרו.

בכל מקרה, יש למישהו עצות איך לצאת מכל הסיפורים, היו לי בעיות באנגלית ואני באמת חושש מן התגובה של אבא שלי, הוא שותה יותר מדי בזמן האחרון ונעשה אלים.

עצות איך להמנע מהשיחה ?
05/02/2011 13:13:16 kivzy
בעיות בבית ספר גם אני רוצה....
05/02/2011 13:25:03 חד-פעמי
מי לא רוצה ?
05/02/2011 17:37:35 Admin
ככה זה. בגיל 18 אין באמת כח לשבת על התחת להקשיב בשיעורים ולחזור הביתה לתרגל את החומר. אין טעם להכנס לנורמות לא נכונות שמערכת החינוך הכושלת שלנו משרישה בנו.
אחרי זה אתה משתחרר ומוצא את עצמך קורע תתחת על שיפור בגרויות ולמידה לפסיכומטרי, ובהמשך בלימודים אקדמאיים בנסיון לעקוב אחרי החומר ולא לצבור פער גדול (לא מנסיון שלי עדיין אבל מאנשים סביבי שאני רואה, ואולי יהיו פה אנשים שיוכלו וישמחו להוסיף על זה)

בסופו של דבר, אתה לא לבד. אולי לא הוגן להכליל ולאמר שכולנו כאלה, אז נשתמש במילה רוב. רוב רובם של האנשים היו במצבך, נמצאים במצבך עכשיו, או יהיו במצבך בעתיד. לרובנו לא היה כח להשקיע, והציונים נראו בהתאם. יותר כיף לחזור הביתה לשחק בפלייסטיישן ולראות טלויזיה או ללכת למגרש לשחק כדורסל עם חברים.
אז מגיעים לאסיפת הורים, משקשקים מפחד, המורה אומרת לאמא\אבא (ביננו, בדר"כ אמא) שיש בך המון פוטנציאל לא ממומש וכמה זה חבל, אמא\אבא מסתכלים לך בעיניים במבט מאוכזב, כולם מסכימים על זה שאתה הולך להשתפר מ-ע-כ-שיו. טוב נו או שאולי אחרי עוד משחק בפלייסטיישן, או אחרי הסרט הבא בטלויזיה, או ממחר כי היום קבעת עם החברים לכדורסל, או משבוע הבא כי מחר שישי ולמי יש כח ללמוד בסופש.
ובאסיפת הורים הבאה הסיפור חוזר על עצמו אחד לאחד.

קיצור, קח בקלות ואל תלחץ.

אבל, זה כן בידיים שלך באמת לקחת את עצמך ולהשתפר במה שצריך. לא בגלל פחד מה ההורים יחשבו, אלא בשביל עצמך. כשאתה יודע משהו זה נותן תחושה טובה, ואין ספק שהרחבת אופקים תעזור לך גם בטווח הקצר (תהיה אדם יותר מעניין) וגם לטווח הארוך (תבין דברים יותר מורכבים ביותר קלות, וכך תמשיך להיות אדם יותר מעניין).
ואם אתה צריך עוד תמריץ- חכם, מוצלח, מעניין, איש שיחה, יודע שפות, כל זה עוזר עם בנות ותקנו אותי אם אתם חושבים אחרת!

בקשר לאבא שלך. זה כבר עניין אחר. יש יועצת בבית ספר? או אולי תרגיש יותר נוח לפנות למחנך הכתה, רכז השכבה, המורה לספורט, או כל דמות סמכותית אחרת? אם כן, דבר איתם על זה. אם תתבייש תמשיך לסבול...
אולי הם יוכלו להקדים תרופה למכה ולדבר עם המורה הזאת, ולחשוב איך פונים להורים שלך ואם בכלל או שאפשר לסגור את זה בניכם כשהם (האיש הסמכותי הנבחר) ערבים לכם.
כמו-כן אולי הם יוכלו גם לעזור עם הסוגייה של אבא שלך גם לעתיד ולא רק למקרה הספציפי הזה..


בהצלחה.
06/02/2011 07:52:23 kivzy
שחף אני מסכים איתך..
ובאמת דבר על כך עם היועצת...
עמודים: 1