Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > עשה זאת בעצמך: איך לקפל את מטוס הנייר שזכה באליפות

06/09/2009 13:07:05 kivzy
עשה זאת בעצמך: איך לקפל את מטוס הנייר שזכה באליפות העולם



אפריל השנה שבר טקואו טודה מיפן את שיא העולם לטיסה של מטוס נייר. המטוס, מדגם "Sky King" שוגר ע"י טודה מריצפת אולם בהירושימה, והמשיך לטוס במשך 27.9 שניות, 0.3 שניות יותר מהשיא הקודם. טודה הוא נשיא האגודה היפנית למטוסי אוריגמי, ותכנן כבר מעל 700 דגמים שונים של מטוסי נייר. בזמן שאתם עסוקים בלהעיף מטוסים מהמרפסת, לטודה יש תוכניות גדולות יותר. הוא מעוניין להשליך מטוסי נייר מהחלל, ואף הצליח כבר לשכנע את סוכנות החלל היפנית לבדוק את הרעיון: מסיבה לא ברורה הם כרגע בוחנים במנהרת רוח את אחד מהדגמים של טודה העשוי מנייר חסין חום. כנראה שפעם הבאה שאחת ממעבורות החלל תראה סימנים של פיצוץ קרב, האסטרונאוטים בפנים יוכלו לקפל להם במהירות מטוסים קטנים ולנחות בשלום.

במגזין Wired של החודש פורסמו ההוראות המדויקות לקיפול מטוס Sky King כזה בדיוק. העסק נראה די פשוט עד שמגיעים לחרטום המטוס שהוא טיפה מסובך לביצוע. למרבה המזל יש גם גירסת אינטרנט להוראות עם וידאו שמסביר הכל כמו שצריך (גם למשל שלא צריך לגזור את החלק האחורי של הכנפיים, מספיק לקמט קצת כלפי מעלה). הוידאו בהמשך, אבל הנה עוד שני טיפים חשובים מ-Wired:

* נייר כבד יותר עובד טוב יותר, בעיקר מפני שתוכלו לבצע קיפולים קשיחים (שלי עבד יפה עם סתם נייר מהמדפסת)
* אם המטוס המוכן נכנס להיזדקרות (מתרומם מייד, עוצר באויר ואז נופל, שזה בדיוק מה שקרה אצלי), נסו להקטין את שטח הכנפיים ע"י זה שתגדילו את הקיפולים שבקצוות שלהן.

לסיום, שווה להשקיע כאן 5 דקות, למה שהוא טס כמו מניאק, הנאתכם מובטחת

לכתבה המקורית כולל הסרטון והוראות מדויקות

13/09/2009 02:46:02 Admin
מגניב, נסיתי-יצא אחלה מטוס.
שימו לב שאתם עושים את זה עם דף מלבני... אני עבדתי עם דף שהוא ריבוע קטן וסתם הסתבכתי.
13/09/2009 10:03:22 kivzy
כן זהלא מובן אבל זה מלבני...
18/09/2009 10:21:42 AL-GATO
ממש משעמם ליפנים האלה.
עמודים: 1