Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > שביתת המורים

30/11/2007 14:23:03 Eran
ארגון המורים בראשותו של הנוכל רן ארז שובת כבר יותר מדי זמן. המורים מוחאים, ובצדק, שמצב החינוך קטסטרופלי, שהשכר גרוע, ושתנאי הלימוד (למשל כיתות גדולות) מפריעים לחינוך.

במהלך השביתה הארוכה הטיחו הצדדים, משרד האוצר וארגון המורים, האשמות חריפות אחד כנגד השני. נוסף אל המחלוקת בין משרד האוצר, החינוך וארגון המורים הצדדים הטילו גם הרבה רפש אישי אחד על השני (האשמות בסגנון: רן ארז נוסג מהסכמות, אולרמט שקרן וכו’).


מה דעתכם על החינוך בארץ? מה לדעתכם האמצעים שצריכים לנקוט כדי לשפר אותו? האם השביתה צודקת, והאם זו הדרך הנכונה לגרום לשינוי? מה לדעתכם החלק של המנהיגים (אולמרט/תמיר/ארז) בכל זה?
01/12/2007 23:03:46 Admin
קצת קשה לי לענות על השאלות שלך, כי בתור אחד שלמד בבית ספר שאפשר לאמר שהוא פרטי, לא הרגשתי שחומר המורים לא טוב, שלא קיבלנו מספיק העשרה, או כל טענה אחרת שלא עלתה בשביתה הזו (אין לי כח להגיב עכשיו לכל טענה, ואני גם לא בקיא בכולן ובספק אם בכלל בקומץ).
כן למדנו בכיתות גדולות של 40+ תלמידים, אבל אנחנו לומדים בכיתות בסדרי גודל כאלה מאז ומתמיד כך שזה אף פעם לא כל-כך הפריע לי.

עם זאת, נושא שביתת המורים הוא כן חלק מסדר היום, וגם בצבא אנו דנים בו, ויש לי שאלות משל עצמי להוסיף לנושא.

מה שאני שואל את עצמי זה מה יהיה על התלמידים, שמבזבזים כבר יותר מחודש יקר של לימודים על בטלה בבית (או כל דבר אחר שהם עושים).
איך ישלימו להם את כל החומר הזה? יבטלו חופשות? יעשו ימי לימודים ארוכים לתוך הלילה?
שאלה נוספת שמעסיקה אותי היא אם הבגרויות ימוקדו יותר? ואם כן, במידה והמורים כן ישיגו את מבוקשם, האם זה יהיה על חשבון מחזור שלם של תלמידים שפשוט "ידעו פחות"?
01/12/2007 23:19:03 onion
אני דווקא מאד תומך בשביתה. השכר הוא ביזיון.
בגלל כל ענייני השכר האלה, מגיעים אנשים שמאששים את המשפט "those who can’t do teach" (בלי להכליל) ולכל זה להוסיף צרת חינוך שהיא שלום-עכשיוניקית וקיבלנו את המצב העגום של מדינת ישראל.

כבר הגיעו למצב כזה שכל פעם מורידים את הרף של תעודת הבגרות רק כדי להעלות את האחוזים, וכל מה שבתי הספר מתעסקים בו זה אחוז הזכאים לבגרות.

אה, ועוד משהו לפני סיום.
אני בעד לתלות את כל הילדונים שהם בכיתה י"א ומטה ומתלוננים על זה שהם מפסידים חומר. הם חייבים למות.
06/12/2007 04:05:07 Rx3vL0n
ציטוט:אני דווקא מאד תומך בשביתה. השכר הוא ביזיון.
בגלל כל ענייני השכר האלה, מגיעים אנשים שמאששים את המשפט "those who can’t do teach" (בלי להכליל) ולכל זה להוסיף צרת חינוך שהיא שלום-עכשיוניקית וקיבלנו את המצב העגום של מדינת ישראל.

כבר הגיעו למצב כזה שכל פעם מורידים את הרף של תעודת הבגרות רק כדי להעלות את האחוזים, וכל מה שבתי הספר מתעסקים בו זה אחוז הזכאים לבגרות.

אה, ועוד משהו לפני סיום.
אני בעד לתלות את כל הילדונים שהם בכיתה י"א ומטה ומתלוננים על זה שהם מפסידים חומר. הם חייבים למות.
בצל זאת פעם ראשונה שאני מסכים איתך ...
07/12/2007 00:57:12 devil kide
בגדול אני דיי מסכים עם 2 אלו שמעליי.
השכר של המורים פשוט מבזה, במיוחד שלדעתי הכל בנוי על חינוך טוב.
אם יהיה חינוך טוב, לדעתי, רמת הפשיעה תרד, תהיה יותר מוטיבציה להתגייס ועוד בעיות של סדר היום.
במידה שלמורים יהיה שכר טוב יהיה רצון להיות מורה וסביר להניח שיקחו את המורים היותר טובים.
מצד שני, שרואים את המצב בארץ נראה כואב לתת למורים את מה שהם מבקשים, מצד שאני צריך שהמורים יתחילו לעבוד, זה מין ספיראלה כזו, שמישהו צריך לוותר .
08/12/2007 18:43:45 Eran
1. כיתות גדולות - גם אני למדתי בכיתה גדולה (כמעט 40 תלמידים) והסתדרתי. מצד שני בקורס שעשיתי בצבא היו כיתות קטנות יותר, ושם ראיתי כמה הרבה יותר קל ויעיל ללמוד בכיתה קטנה. היכולת להסתדר בכיתה גדולה משתנה מתלמיד לתלמיד, וקשורה גם ביכולות של המורים לנהל כיתה כזו. טוב יהיה אם יקטינו את מספר התלמידים בכיתות, למשל ל25±
2. בעניין השלמה של הלימודים, ממה שקראתי יעשו להם תגבורים אחה"צ, ויש להניח שיעשו להם גם תגבורים בחופשים (ובמיוחד בפסח...). אני מניח שגם משרד החינוך ייקל את הבחינות או יתן מיקוד קל.
3. אני חושב שהמורים צודקים שהתנאים והשכר ביזיוניים, אבל מצד שני יש להם שנת שבתון, שבוע עבודה קצר, חופשים וכו’. כפתרון צריך להגדיל להם את שעות הלימוד, ולהגדיל בשיעור גדול מזה את המשכורת שלהם. רעיון טוב ששמעתי עליו הוא להכפיף את המשכורות של המורים להישגים של התלמידים שלהם - מורה טוב ייקבל שכר טוב, ומורה פחות טוב יקבל שכר פחות טוב.
13/12/2007 22:50:52 Hypathia
השילוב בין חוסר משמעת לחוסר תחתרות הוא קטלני. הן בצד המורים והן בצד התלמידים.
אין מורים איכותיים כי הוראה נהיתה המפלט האחרון של מי שלא יכול להשתלב בשום שוק אחר. לכן דמות המורה מצטיירת בחברה כעקרת בית במשרה שניה עם ערימת סיכומים, במקום כאדם משכיל ומכובד.

מן הצד השני, מאוד לא אופנתי היום, ובייחוד בשיראל, ללמוד. יש מסר כזה שללמוד זה פסה. "אנחנו לא צריכים אדיוקשיין", כל כך אינדיווידואליסטים, חופשיים, מרדנים. קשה מאוד למצא חברה של בני נוער שלמידה אצלם תהיה נורמה, והצלחה בלמידה תהווה סיבה להערכה.
בני נוער אוכלים יותר מדי סרטים על זה שהחינוך מדכא אותם.

רק מורים כריזמטים יכולים לשנות את המצב, וכדי שמורים כאלו יתרבו במערכת החינוך צריך להפוך את המקצוע לאטרקטיבי מכל הבחינות. רק אז תהיה תחרות גם בין המורים וגם בין התלמידים.
קפיטליזם, איט וורקס ביאצ’ס
[ההודעה נערכה על-ידי Hypathia ב-13/12/2007 22:53:23]
14/12/2007 15:11:13 nickless
סתם שאלה...
"האם זה יהיה על חשבון מחזור שלם של תלמידים שפשוט "ידעו פחות"? "
מתי באמת השתמשת בחומר שלומדים בבצפר מחוץ לבצפר?!
15/12/2007 19:13:26 Hypathia
ציטוט:סתם שאלה...
"האם זה יהיה על חשבון מחזור שלם של תלמידים שפשוט "ידעו פחות"? "
מתי באמת השתמשת בחומר שלומדים בבצפר מחוץ לבצפר?!

לא ממש הבנתי את השאלה, לכן אתייחס אליה כאל שתי שאלות בלתי קשורות.
1. כן, זה יהיה על חשבון של מחזור אחד, ואפילו יותר, של תלמידים שידפקו. אם זה מה שמצריך השינוי. מנגד, יש לך את האופציה שהמצב לעולם לא ישתנה.

2. בחיים האישיים, בצבא, אני עלולה להשתמש בידע שלי באוניברסיטה ואולי בעבודה.
פעם, כשהיה לי בלוג, כתבתי פוסט מאוד פלצני על חינוך, ואחת מהטענות שלי היתה שהחומר שמלמדים בבית הספר הוא תלוש מהמציאות ולא פרקטי. כמעט שכנעתי את עצמי בפוסט הזה. למזלי התפכחתי. החיים הם קצת מעבר לעשיית דברים פראקטיים ובנאליים. כמו למשל, קקי.
16/12/2007 17:00:30 nickless
השאלה הייתה בנוגע למה שהוא כתב
ונניח שאת לומדת רפואה באוניברסיטה, זה ישנה לך לדעת על השפעות מלחמת העולם הראשונה על צרפת?
זה ידע כללי והכל אבל מי שרוצה להשכיל ישכיל גם בלי שידחפו לו את זה בבצפר ומי שלא רוצה יקלוט בכל מקרה רק איזה 5% מהחומר בסופו של דבר
ככה שקשה לי להאמין שעוד 5 שנים ישנה למישהו זה שהמחזור הזה "ידע פחות"
עמודים: 1