Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > תקן מאוחד ללינוקס

26/04/2006 05:20:29 Trancer
Linux Standard Base - ONE RING TO RULE THEM ALL

הכתבה נלקחה מ- Ynet

ציטוט:
מפיצות לינוקס סיכמו על תקן מאוחד

חברות המפיצות גירסאות של לינוקס למחשבים אישיים סיכמו על מערך אחיד של רכיבים, במאמץ להגדיל את התפוצה של לינוקס על שולחן העבודה
איי פי

כמה מפיצות גדולות של לינוקס הכריזו ביום ו’ כי סיכמו על מערך אחיד של רכיבים שישולבו בכל הגירסאות השולחניות של מערכת ההפעלה החופשית.

התקן, שנוצר על ידי ארגון Free Standards Group , מיועד להקל על מפתחים לכתוב יישומים שיפעלו על גירסאות שונות של לינוקס. בין חברי הארגון נמנים IBM, AMD, אינטל, סאן מיקרוסיסטמס, Dell ומפיצות לינוקס Red Hat ו-Suse.

לינוקס נהנית מעמדה בכירה בתחום מערכות הפעלה לשרתים – ופופולרית במיוחד כפלטפורמה לאחסון אתרי אינטרנט, למשל, אך לא צברה הצלחה על שולחן העבודה ונתח השוק שלה בקרב מחשבים אישיים אינו עולה על אחוזים בודדים.

חוסר ההצלחה הזו מוסברת באופן חלקי בכך שלינוקס, שנוצרה בשנות ה-90’ המוקדמות על ידי המפתח הפיני לינוס טורוולדס, אינה אלא ליבה (קרנל) של מערכת הפעלה. על מנת שניתן לבצע באמצעות פעולות מגוונות, משתמש לינוקס נדרש לתוכנה נוספת, כמו ממשק משתמש גרפי ועוד רכיבים.

לרוע המזל, הרכיבים הנוספים האלה אינם אחידים ומשתנים ממפיצת לינוקס אחת לאחרת. מצב זה מקשה על מפתחי יישומים כמו מעבדי תמלילים, תוכנות יומן, דפדפני אינטרנט ועוד, להבטיח שהתוכנה שהם מפתחים יפעלו היטב על כל הגירסאות של לינוקס.

"אחת הבעיות העיקריות של לינוקס היא חוסר העקביות – וזה היתרון הגדול של Windows", אמר ג’ים זמלין, מנהל Free Standards Group.

מי שרוכש תוכנה המיועדת ל-Windows יודע שיוכל להריץ אותה על כל מחשב PC, ולינוקס צריכה לפעול באופן דומה, אמר זמלין. "כדי להפוך לטכנולוגיה נפוצה, יש צורך בדרגה כזו של תקנון", הוא אמר.


עוד מידע:
ה-press release מאתר Free Standards Group -> לחץ כאן
26/04/2006 13:18:46 Acid-Burn
תודה רבה אחי שמתי על זה כבר
אבל אני לא מבין בדיוק...
איך הם מתקוונים להתקיים ?

יופי אז הם יכולים להפיל את ווינדוס ויסטא כמו כלום אבל איך הם ירויחו משהו אין רווחים ואין מתחרים

מענין מה הם יעשו בענין התשלום...
26/04/2006 15:52:53 iTK98
הסטנדרטים הללו היו קיימים מאז ומתמיד, סתם
בלון נפוח מלא באוויר חם... וזה סתם תירוץ
לחוסר הצלחה, היום כל הפצה מגיעה עם מנהל
התקנות של ההפצה שהוא דואג לעשות סדר בבלגן.

אז מה, אני עכשיו אוכל להתקין חבילה של
פידורה על הג’נטו שלי? למה לי... קרוב
לוודאי שיש לי את אותה חבילה במנהל התקנות
שלי.

מוזר שהם ציינו דווקא את השולחן עבודה ולא
את המערך איתחול של המערכת ששונה במערכות
כאלו ואחרות, שזה הרבה יותר מטריד... בסיידר
שיהיה להם בהצלחה.
07/05/2006 18:34:33 xtre
טוב אז הרווח הוא קודם כל ריגול תעשייתי שהוא שוק ענקקקקקקק באינטרנט ואין לך מושג עד כמה....
דבר נוסף.....
הרווח הוא פרסומת ומאחר וההשקעה לא כזו גדולה אחרי שקוד המקור הוא חופשי ותשעים אחוז מהעבודב כבר קיים כדאי להשקיע ולהוציא גירסא ללינוקס אשר תשפר את השם של חברה כמו IBM לדוגמא שיכולה להרשות לעצמה להוציא קצת כסף כדי להגיע לעמדת כח של שליטה חלקית נוספת בנתח בוני האתרים[ההודעה נערכה על-ידי xtre ב-07/05/2006 18:35:50]
עמודים: 1