Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > היה פיגוע בקדומים

30/03/2006 22:42:39 kivzy
מכונית תופת התפוצצה בכניסה לקדומים



מכונית התפוצצה סמוך לתחנת הדלק בכניסה לקדומים. בשטח יש לפחות 3 גופות, אך עדיין לא ברור אם מדובר בנפגעים ישראלים או במחבלים. אפשרות אחת שנבדקת היא כי בתוך מכונית התופת ישבו כמה מחבלים ומדובר ב"תאונת עבודה". אפשרות נוספת היא כי מדובר במחבל שעלה על טרמפ והתפוצץ על יושביו. גדודי חללי אל אקצה קיבלו אחריות
אפרת וייס




דיווח ראשוני: מכונית תופת התפוצצה הערב (ה’) בסמוך לתחנת דלק בכניסה להתנחלות קדומים שבשומרון. המחבל עצמו נהרג כנראה בתוך המכונית הבוערת. בשטח ישנן לפחות 3 גופות, אך עדיין לא ברור אם מדובר בנפגעים ישראלים.



אפשרות אחת שנבדקת היא כי בתוך מכונית התופת ישבו כמה מחבלים ומדובר ב"תאונת עבודה". אפשרות נוספת שנבדקת היא כי מדובר במחבל שעלה על טרמפ והתפוצץ על יושביו. הרכב הוא בעל לוחיות זיהוי צהובות.





הרכב נשרף כליל, וכוחות מכבי אש עוסקים כעת בכיבוי הדליקה. בצה"ל העריכו כי מדובר במחבל מתאבד, אך לא ברור מדוע הוא בחר להפעיל את המטען דווקא בצומת הכניסה להתנחלות - ולכן ההערכה הראשונית היא שמדובר ב"תאונת עבודה".



רסיסי המכונית עפו למרחק של עשרות מטרים, והפיצוץ נשמע היטב בקדומים. כוחות גדולים של משטרה ושל צבא הגיעו למקום האירוע. גם צוותים של מד"א ירקון נמצאים במקום כדי לבדוק אם יש נפגעים נוספים.



יצחק ויינברג, מתנדב זק"א אמר ל-ynet: "ראיתי רכב עולה עשן, מחוסל כולו. יש יותר מהרוג אחד בזירה. הרכב עדיין מעשן. יש פיזור נרחב של חלקי הגופה. החבלנים הגיעו עכשיו למקום ומרחיקים אותנו ממנו".






גדודי חללי אל-אקצה של הפתח קיבלו אחריות לפיצוץ. מקורות בגדודים אמרו כי המחבל שהביא את מכונית התופת לתחנת הדלק בקדומים לא נהרג בפיצוץ אלא הפעיל אותה מרחוק, אך אין אישור לדיווח ממקורות אחרים.



בכיר בגדודי חללי אל אקצה ממחנה הפליטים בלטה אמר ל-ynet כי הארגון מכין פיגועים נוספים בתגובה לחיסול ורדיפת אנשיו בתקופה האחרונה על ידי צה"ל. לדבריו, הפיגוע הערב כלל "פעולת הסחה מבריקה" שהוא אינו יכול למסור את פרטיה. עוד אמר הבכיר כי הארגון ימשיך את פעולות ההתנגדות לישראל.




ראש מועצת קדומים דניאלה וייס אמרה ל-ynet לאחר האירוע: "כבר אתמול ראינו מחבל מסתובב, התושבים פה התלוננו לצבא והוא נתפס. מסתבר שהיה מבוקש שב"כ ומסתבר שהחשדות שלנו לא היו לשווא וזה רק היה ’פרומו’ למה שקרה הערב". לדבריה, "אנחנו מתייחסים ברכות לאויב וגורמים לו להרמת ראש, צריך לפגוע בו בצורה שלא יוכל להרים את הראש".




אריה אדליס, תושב קדומים, סיפר ל-ynet: "ישבנו בבית ופתאום שמענו פיצוץ חזק, והאור כבה למספר דקות. מיד אחר כך התחילו לנסוע אמבולנסים, ובמוקד היישוב אמרו שהיה פיצוץ בתחנת הדלק".



רק אתמול נלכד מחבל מתאבד עם חגורת נפץ במשקל עשרה קילוגרם במחסום בקעות. הנער עורר את חשדם של החיילים, מגדוד הנח"ל החרדי, שנמצאים במקום. החיילים הורו לו לעמוד בצד וסגרו את המחסום.




באוקטובר 2002 התפוצץ מחבל מתאבד ליד טיולית של צה"ל בתחנת הדלק בכניסה לאריאל, סמוך למלון "אשל השומרון", והרג שני קצינים ונגד.



בזמן הפיגוע היו בתחנת הדלק כמה עשרות חיילים שהגיעו למשימות אבטחת יישובים באזור. עדי ראייה סיפרו שחייל שהיה בתחנה הבחין במחבל, חשד בו, ירה לעברו ופגע בו. על פי העדויות, המחבל הצליח לפוצץ את חגורת הנפץ בעודו פצוע.


[הסבר על התמונה...- הירוק בצד ימין זה התחנת דלק השחור למעטה זה ירידה מההר אז זה שחור כי חושך והכל שם צמחים כביש צד ימין באים מצומת תפוח איתמר... צד שמאל באים מכפר סבא קרני שומרון, האור באמצע זה כנראה הפיצוץ...]


ואי איזה בלאגן יהיה אכשיו בגלל החראות האלה
זה ליד הישיבה שלי
ובלי פוליטיקה רק דבר אחד לכתוב
"לשבור לערבים ת’שיניים ,לקדש שם שמים"


[ההודעה נערכה על-ידי kivzy ב-30/03/2006 23:12:20]
30/03/2006 22:46:30 kivzy
דוגרי זה בין המקומות היותר פשוטים לעשות פיגוע..
וזה ליד תחנת דלק..
שבתחנת דלק באים חופשי ערבים לתדלק...
אני מכווה שהם לא ילמדו ויעשו עוד..
30/03/2006 23:41:10 Zibi
יעשו עוד מה? פיגועים אתה רוצה שיהיה פיגועים? לא הבנתי!
30/03/2006 23:45:46 bazil
אם הבנתי נכון-הוא מתכוון שהוא מקווה שהערבים לא ילמדו לעשות עוד פיגועים כי לדעתו קל לעשות פיגוע בתחנת דלק..

31/03/2006 00:35:06 kivzy
קל מעוד לעשות פיגוע בקדומים...
עמודים: 1