Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > רדיו וירוס

16/03/2006 17:18:16 Zibi
תגי ה-RFID שאמורים לסדר את העולם עלולים להוות חממה לוירוסים שיביאו לנפילת הכלכלה המערבית

שבבי הזיהוי בתדרי רדיו (תגי RFID), שאמורים להחליף את שיטת הברקודים לסימון מוצרים, עשויים לשמש כחממה לווירוסים, כך מסרו מדענים מהאוניברסיטה החופשית באמסטרדם. המדענים יצרו שבב RFID מודבק בווירוס על מנת להוכיח, כי למרות נפח המידע הזעיר שמכילים השבבים הללו, בהחלט ניתן להשתמש בהם לרעה.

הבעיה העיקרית הטמונה בתגי RFID נגועים, היא שלאחר שהם נסרקים באופן אלחוטי, המידע המועבר מהם יכול לשבש ואף להחריב את מאגר הנתונים בו מעובד המידע שנסרק.

במחקר, אותו ערכו החוקרים מלני רייבק, ברונו קריספו ואנדרו טננבאום, נכתב: "כל מי שעובד על טכנולוגיית RFID יצא מנקודת הנחה שפעולת סריקת התג אינה יכולה להשפיע על התוכנה שרצה על המחשבים ובטח שלא בצורה זדונית. לרוע המזל, הם טועים. ניתן להדביק תג RFID בווירוס והווירוס הזה יכול להדביק את מאגר הנתונים הכללי המשמש את תוכנות ה-RFID. משם הדרך להפצת הווירוס לתגי RFID אחרים היא קצרה מאוד".

טכנולוגיית ה-RFID תוארה עד כה ככזת שתביא לייעול מערכי לוגיסטיקה של גופים גדולים. מוסדות כמו הצבא האמריקאי ורשת הסופרמרקטים הענקית וולמארט כבר משתמשים בה, והיא מוטמעת במוצרים מכל תחום אפשרי כמעט: חלקי חילוף לרכב, מוצרי מזון, בגדים, כרטיס גישה לאתרי סקי ועוד.

משמעות פרסום זה היא שהטכנולוגיה, שאמורה להביא ליעילות מירבית של גופים כלכליים תוכל לשמש כחרב פיפיות כנגד אותם הגופים בדיוק בידי גורמים פליליים, טרוריסטים, או סתם אקטיביסטים שמאלנים יפי נפש, שיבקשו ליצור תוהו ובוהו במאגרי המידע של הגופים שמשתמשים בטכנולוגיה.
קישורים נוספים:
הורדת קובץ pdf של המחקר
הכתבה בeweek
הכתבה בregiter


http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=366720
16/03/2006 18:02:52 Nameless
כבר ידוע ש RFID הז לא רעיון טוב כל כך
הראו כבר שאפשר לקרוא אותם ממרחק גדול למרות שזה היה אמור לעבוד רק לכמה מטרים

ושכחת להוסיף שם (או יותר נכון הכתב של הכתבה בנענע) שלא רק "טרוריסטים" וכדומה יכולים להשתמש ברעה בזה, אלא חברות ואנשים פרטיים, וגם הגופים עצמם

בכל מקרה עד עכשיו הראו מלא סיבות למה RFID רע ורק כמה סיבות למה הוא טוב
17/03/2006 11:57:29 dracula_2000
תודה על המידע.
שימושי ביותר
17/03/2006 14:07:23 Lamerr
ציטוט:תודה על המידע.
שימושי ביותר
חח האקר שכמותך, שימושי ביותר הא?
מה בדיוק אתה הולך לעשות עם המידע ?
18/03/2006 17:07:46 dracula_2000
על תידעג לי!!!!
אני בעצמי אחליט מה לעשות עם כתבות שנותנים פה.
עמודים: 1