Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > טלפוניה > חופשי ומאושר

06/01/2006 16:37:24 Zibi
בתור ישראלי, סביר להניח שגם אתה תהית לא פעם אודות האפשרות לעבור ממפעילה למפעילה. אחרי שהנציג עם החיוך המזוייף הסביר לך שאי אפשר, כי הכרטיס של החברה המתחרה לא יעבוד במכשיר שלך, ואחרי שכנועים רבים הסכים לחשוף כי בתשלום של 199 שקלים זה דווקא יעבוד – אי אפשר שלא להתעצבן.

למה אני לא יכול לעשות את זה בעצמי?

בדר"כ, מחירו של טלפון סלולארי הנרכש ממפעילה, מסובסד. כחלק מהסבסוד, המפעילה חוסמת את המכשיר כך שיתמוך רק בכרטיסי SIM שלה באמצעות פעולה המכונה Sim Lock. רובם הגדול של מכשירי ה-GSM יודעים לפעול על שתי הרשתות המתאימות בארץ (סלקום ואורנג’) – וכל שעליכם לעשות כדי לזכות בתענוג היא פעולה קטנה שאנחנו הפריקים, אוהבים לקרוא לה Sim Free.

אז למה זה טוב בעצם?

ישנם מספר יתרונות בולטים הנחשפים בפנייך בעת פתיחת מכשיר לסים-פרי. בראש ובראשונה, אין צורך לרכוש מכשירים חדשים כאשר עוברים לרשת מתחרה. קיבלתם הצעה שווה יותר מרשת אחרת? החברה החדשה לקוחה ברשת השנייה ואין לכם קופת חסכון לשבור בשביל השיחות לתוך הלילה? פשוט מכניסים סים אחר ועוברים מכתום לסגול, או להיפך.

חסכון תעריף השיחות לחו"ל הוא יתרון גדול אשר רבים אינם מכירים. כאשר לקוח של רשת ישראלית לוקח עמו את המכשיר לחו"ל התענוג נגמר ברבים מן המקרים בעלות של מאות שקלים. את עלויות השיחות המגיעות מן הארץ, כמו גם את עלויות השיחות שאתה מוציא אתה עלול להרגיש במקום בו זה הכי יכאב – הכיס שלך.

קניית סים מקומי של המדינה בה אתה מטייל יכולה לחסוך לך מאות שקלים על שיחות מקומיות (תעריף של מספר אגורות לדקה) ועל שיחות מהארץ, אותן כמובן אתה לא מממן אלא זה שהתקשר אליך.
כרטיס סים מקומי בשיטת חיוב Pre Paid אפשר למצוא במדינה בה אתה מטייל, במיוחד אם מדובר במדינה מערבית, בכל חנות סלולר.

ההטענה של הכרטיס נעשת אף היא בחנויות סלולר או בחנויות כלבו למיניהן – בדיוק כמו שאפשר לחדש כרטיסי ביג-טולק בסניפי שופרסל, לדוגמה.

אז היכן משחררים את המכשיר מנעילת המפעילה?


לאחרונה כפה משרד התקשורת על המפעילות להוריד את עלויות שחרור נעילת הסים לסביבות ה-90 שקל, מחיר שעדיין נחשב יקר.
באזור התחנה המרכזית של תל אביב קיימות מעבדות פרטיות אשר מבצעות את שחרור נעילת הסים גם למכשירים שלא נרכשו דרך הרשת אלא ממפעילות בחו"ל (מן הסתם סים-לוק היא אינה המצאה ישראלית) והמחיר שהן דורשות נע בין 40 ל-70 שקל.

אבל אנחנו, ישראלים כמו ישראלים, שמזמינים הכל מהרשת ואוהבים את הספורט שלנו על מסך (ורצוי כמה שיותר גדול) – אין סיבה שנצא מהבית בשביל פעולה "פשוטה" כמו סים-פרי. במיוחד כשאפשר לפתוח את המכשיר מהבית, בחינם.

לראשונה בישראל – כך תפתחו את המכשיר שלכם לסים-פרי. זה חוקי, זה חכם וזה כדאי.

לבעלי הנוקיה

סדרת המכשירים החדישים ביותר של נוקיה (6680,6630,N70,N90 וכו’) ננעלו בשיטת הצפנה חדשה הנקראת BD5. את המכשירים הללו אי- אפשר לשחרר באמצעות השיטה המודגמת במדריך זה. שיטה זו מיועדת למכשירים הוותיקים יותר כגון: 6100,3100,6230,6600,7610 וכו’. אם ברצונכם לשחרר מכשיר BD5 עליכם לפנות למפעילה הסלולארית ולעשות זאת בתשלום שבין 90 ל199 שקלים.

שימו לב: שחרור טלפון סלולארי מנעילת מפעיל סלולארי עלול להיות אסור לפי חוזה ההתקשרות שלכם מול המפעילה. לפני ביצוע פעולת השחרור, קראו את החוזה וודאו כי הפעולה חוקית. שימו לב: מדריך זה מהווה מקור מידע בלבד, ואינו מהווה המלצה. אם לאחר קריאת המדריך נראה לכם כי לא תוכלו לבצע את הפעולות המתוארות בו – מומלץ כי תגשו למקצוען. כל פעולה שתבצעו בעקבות או בהשראת מדריך זה – על אחריותכם בלבד. מערכת גאדג’טים או מי מטעמה לא לוקחת אחריות על נזק שעלול להגרם מקיום הפעולות המתוארות במדריך זה.

שלב א’ – מציאת המספר הסידורי

1. הוציאו את כרטיס הSim של מכשירכם והדליקו את המכשיר. כעת מופיע על המסך הכיתוב: ”הכנס כרטיס Sim”.
2. עתה הקישו את הקוד : #06#*
3. על מסך המכשיר יופיע המספר הסידורי של מכשירכם. רשמו אותו בצד.

שלב ב’ – קבלת קוד שחרור הנעילה

כנסו לאתר: http://unlock.nokiafree.org והתייחסו רק לחלק העליון מבין השניים. כעת אליכם להזין בתיבות הריקות פרטים הנוגעים למכשירכם:
- בתיבה הראשונה (IMEI) הכניסו את המספר הסידורי של מכשירכם בדיוק כפי שמופיע במכשיר משמאל לימין.

- בתיבה השנייה בחרו ברשת אליה המכשיר נעול (מאיזה רשת המכשיר נקנה). בתיבה מופיעות כל הרשתות בעולם כמו גם Cellcom וPartner Communications (אורנג’).

- בתיבה השלישית (GEN) החליפו את הכיתוב New Griffin לoriginal (האופציה האחרונה ברשימה).

- בתיבה ברביעית בחרו את הדגם של מכשירכם. אם מכשירכם אינו מופיע ברשימה סימן שאי אפשר לפתוח אותו דרך האתר. אל תנסו להכניס דגם של מכשיר אחר!

כעת לחצו על הכפתור: Get Nokia DCT4 Unlock Codes.

שלב ג’ –פתיחת המכשיר המכשיר

כעת הופיע מסך חדש. תחת הכותרת CODES (מסומן בתמונה באדום) ישנה רשימה של שבע סיסמאות. אם הכנסתם נכון את פרטי מכשיריכם כל אחד מהם יהיו רלוונטים. בחרו אחד מן הקודם הללו והכניסו אותם למכשירכם בדיוק באופן בו הוא רשום באתר משמאל לימין כאשר שתי לחיצות זריזות על מקש הכוכבית יתנו לכם את הסימן “+”, שלוש לחיצות זריזות יתנו את הסימן “p” וארבע לחיצות זריזות את הסימן "w”.

מזל טוב! נעילת המפעיל אינה תקפה עוד. שימו לב! לאחר חמישה נסיונות שחרור המכשיר יחסם ופתיחתו תאופשר רק בעזרת ציוד מעבדה.

מוטורולה

המדריך הנ"ל תקף רק לגבי הדגמים: V600,V300,C380,E398,C650,V180. אין לנסות אותו על דגמים אחרים כגון E1000 וV3. ביצוע המתואר במדריך יותר מפעם אחת עלול לפגוע בקבצי מערכת ההפעלה שלו!

שימו לב: שחרור טלפון סלולארי מנעילת מפעיל סלולארי עלול להיות אסור לפי חוזה ההתקשרות שלכם מול המפעילה. לפני ביצוע פעולת השחרור, קראו את החוזה וודאו כי הפעולה חוקית. שימו לב: מדריך זה מהווה מקור מידע בלבד, ואינו מהווה המלצה. אם לאחר קריאת המדריך נראה לכם כי לא תוכלו לבצע את הפעולות המתוארות בו – מומלץ כי תגשו למקצוען. כל פעולה שתבצעו בעקבות או בהשראת מדריך זה – על אחריותכם בלבד. מערכת גאדג’טים או מי מטעמה לא לוקחת אחריות על נזק שעלול להגרם מקיום הפעולות המתוארות במדריך זה.

שלב א’ – התקנת דרייברים


פרסומת
הורידו את התוכנה P2K Tools (לינק מצורף בסוף) בתקיית התוכנה קיימים דרייברים להם אתם זקוקים על מנת לבצע את פעולת השחרור. חלצו את קבצי התוכנה לתיקייה כלשהי על גבי המחשב וחברו את מכשירכם בעזרת כבל (אם מדובר בE398 אז הוציא את כרטיס הזכרון של המכשיר לפני חיבורו למחשב). כאשר המחשב מבקש ממכם דרייברים עבור החומרה החדשה הפנו אותו לתקייה בה נמצאת התוכנה P2K Tools.

שלב ב’ – פתיחת המכשיר

הורידו את התוכנה Flesh Backup (לינק מצורף) חלצו את קבצי מקובץ הRAR והפעילו אותה.
בתפריט הבחירה העליון בחרו באפשרות OtherFeatures (מודגש באדום מצד ימין למעלה בתמונה) ושימו לב כי מטה מצד שמאל מופיע הכיתוב Phone isconnected ואת שם הדגם של מכשירכם בסוגריים (מודגשבאדום מצד שמאל למטה בתמונה).

כעת לחצו על הכפתור Remove Subsidy code והמתינו מספר שניות.
המכשיר עכשיו נדלק מחדש כשהוא פתוח לכל המפעילות. מזל טוב!


http://computers.walla.co.il/?w=/4003/835752
06/01/2006 19:45:02 SNOW
בכל מיקרה אם אתה ברשת מסויימת אתה חייב לשלם את החשבונות גם כאן וגם שם :S ככה שפשוט יותר שווה לרכוש מכשירים מרשת אחת וזהו ואם נוסעים לחול די נחמד לפנק את העצמך בפלאפון חדש
08/01/2006 03:04:12 antivirus
למה אין יותר מדריכים כאלה לסמסונג? :(
03/04/2006 16:58:46 Nighthawk
יש בשיטה דומה לסמסונג גם.
אבל בסמסונג המצב שונה כי הרבה פעמים צריכים כבל למחשב בשביל לפרוץ.
04/04/2006 22:43:29 devil kide
ציטוט:יש בשיטה דומה לסמסונג גם.
אבל בסמסונג המצב שונה כי הרבה פעמים צריכים כבל למחשב בשביל לפרוץ.

אם אתה מבין בכל הקטע של טלפוניה, אולי תנהל את הפורום, ככה הפורום יחייה...
דבר עם שחף :)
עמודים: 1