Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > משחקי הפעולה של 2006

06/01/2006 16:22:41 Zibi
שנת 2005 לא תיזכר כשנה טובה במיוחד למשחקי מחשב, אך השנה העומדת בפתח מבטיחה הרבה יותר. אספנו עבורכם משחקי מחשב מבטיחים ומעניינים שתפשו את תשומת לבנו, וצפויים לצאת בשנה הקרובה

Rise of Nations: Rise of Legends

המשחק הראשון בסדרה זכה בשנת 2003 להילולה גדולה, אם כי אנחנו בויגיימס לא התלהבנו ממנו במיוחד. Rise of Legends קורץ לנו הרבה יותר. המשחק זונח את האופי המציאותי-היסטורי של קודמו, ופונה לרקע פנטסטי-דימיוני לגמרי.



אגדות ומיתוסים רבים עומדים לקרום עור, גידים, ולבסוף – באופן בלתי נמנע - גם להתחיל לטבוח זה בזה. נראה שהפעם עבדו המפתחים שעות נוספות במטרה לעשות את ארבעה הצבאות מעניינים וייחודים באמת. אחד מהם יתהדר בצריחים מסתחררים, ג`ינים קסומים ורוחות מדבריות, בסטייל אלף לילה ולילה. צבא אחר דווקא ירתום לטובתו את הטכנולוגיה, אבל את זו של לאונרדו דה-וינצ`י: מכשירי רנסנס שמשלבים אומנות ויעילות באופן מוזר וביזארי.



המשחק משתמש בשיטת הטריטוריות של קודמו, לפיה אם נלחם מחוץ לטריטוריה השייכת לנו, נסבול מחסרון רציני. המפה תהיה עמוסה בערים שניתן לכבוש ומקומות ניטרליים אחרים כדוגמת מכרות ומקדשים, כך שנרצה תמיד להתפתח החוצה – ממש כמו אויבנו.



המשחקיות הבסיסית תהיה מוכרת לכולנו, עם הצורך לפתח טכנולוגיות וליצור יחידות חדשות,

בעוד אלו הקיימות נלחמות באויבנו מעבר לגבול. המיוחד הוא המנוע הגרפי היפיפה של המשחק והעיצוב הייחודי של הצבאות והיחידות. נראה כי מובטחת לנו חווית RTS פשוטה ומהנה, בעולם קסום באמת. כבר הרבה זמן שלא קיבלנו את מנת ה-RTS הנדרשת לנו.



Heroes Of Might And Magic V


Heroes Of Might And Magic V

סדרת Heroes חוזרת, והשמחה רבה: מדובר בסדרת מופת של אסטרטגיה לפי-תור, על רקע פנטסיה של אבירים, קסמים ומפלצות, שכבשה את לבבותיהם של רבים בשנות ה-90.



מי לא יצא אז לגלות את נסתרי המפה, לאסוף אוצרות ומשאבים, לפתח את עירו ולשפר את צבאו עם יצורים חזקים יותר ויותר? אך מאז ירדה הסדרתה מגדולתה, המפיקה שלה פשטה את הרגל, ובשנה הקרובה תנסה חברת Ubisoft להחזיר עטרה ליושנה.



הצעד הראשון - העברת המשחק לתלת-ממד מלא, והפיכתה של מפת העולם מרשת משבצות דו-ממדית לסביבת משחק משכנעת ומציאותית יותר - אם אפשר לקרוא כך ליערות מכושפים, לטירות נישאות ולמבוכים מלאי-סכנות.



מלבד השיפורים הגרפיים, הצד האסטרטגי של HoMM 5 יעבור ארגון מחדש, והיחידות והיצורים של כל צבא יסודרו לפי מוטיבים פנטסטיים מוכרים, על מנת לתת לכל פלג מתחרה אווירה משלו. אפילו נכתבה עלילה לכל אחד מהגזעים... והקרבות, שעד עתה התנהלו בצורה מסודרת על-פי תור, יקבלו גם אופציה לקרב דינמי בו כל היחידות נעות במקביל. אך אולי השינוי הגדול ביותר הוא האפשרות לשחק באמצעות רשת האינטרנט, במגוון סוגי משחקים - החל מהמערכה הארוכה וכלה במשחק בליץ-מהיר שיכול לארוך רק 15 דקות. האם זה יעבוד? האם המשחק החדש יצליח ללכוד את קסמם של משחקי הסדרה הראשונים? תחזיקו לו אצבעות.



The Elder Scrolls IV: Oblivion


The Elder Scrolls IV: Oblivion

ההמשך המדובר של Morrowind היה אמור בכלל לצאת לפני חודש, אבל נדחה לשנה הבאה. כמו קודמיו, זהו משחק תפקידים מהסוג שכבר בקושי רואים - לא סתם בתר-שסף וקטול אינספור מפלצות על ידי הקלקה מהירה, אלא משחק עם עלילה רצינית, המון משימות ומשימות-משנה, 200(!) מבוכים שונים ועולם עצום בגודלו ומפורט ביותר.



המפתחים רוצים להעלות שוב את הרף, בעזרת מנוע גרפי מתקדם ו- AI שייצור אשליה של עולם חי ונושם. הדמויות הממוחשבות יסתובבו, יאכלו, ינקו את הבית ויפעלו בהתאם לאינטרסים שלהם - חלקן אפילו ינסו לפרוץ לשכנים ולגנוב מדמויות אחרות!



בניגוד למשחק הקודם, Oblivion לא יכריח אותנו לצעוד ברגל ברחבי העולם במשך דקות ארוכות, אלא יאפשר לנו לנוע כהרף עין ממקום למקום בעזרת המפה. המשחק גם יהיה פחות פתוח, וידריך את השחקן להתקדם בעלילה - הוא עדיין יהיה מלא משימות-משנה, אבל יותר ממוקד, על מנת שהשחקנים לא ירגישו שהם טובעים בים האפשרויות.



גם העליה ברמות אוטומטית - ככל שתשתמשו בתכונה מסויימת, כך היא תשתפר. כל הצעדים הללו ננקטו על מנת להפחית את כמות "העבודה" במשחק ולהשאיר כמה שיותר כיף. בכל מקרה, Oblivion מיועד לשחקני התפקידים הרציניים יותר שביניכם, להם הוא צפוי להציע עשרות שעות של הנאה עצומה מסוג שקשה למצוא כיום במשחקים אחרים.



Gears of War


Gears of War

אחד המשחקים הראשונים שנחשפו ל-Xbox 360 הוא גם אחד ממעוררי-הציפיות שבהם. Gears of War הוא משחק יריות מגוף ראשון אשר משלב בין משחקי לחימה טקטית לבין משחקי השרדות או אימה, על ידי השמת דגש גם על לחימה מעניינת, תפיסת מחסות וגם על יצורים שקופצים מהאפלה.



נגלם את מרקוס פניקס, חייל אשר ביחד עם חברו ליחידה מנסה להשליט סדר בפלנטה עתידנית והרוסה, שיצורים איומים פלשו אליה.



חלק מרכזי מאופן הלוחמה במשחק הוא להסתתר מאחורי מחסות ולירות אש מחפה בעוד חברך מתקדם אל עבר המחסה הבא. כדי לעשות את העסק מאתגר יותר (ויפיפה) משתמשים היוצרים במנוע Unreal 3 שכבר זכה למעמד אגדי, בזכות הויזואל המדהים והיכולות הפיזיקליות החזקות שלו. חלק מהעצמים במשחק ייהרסו מכך שיורים עליהם, אחרים יוכלו לשמש כמחסה נייד (למשל, מכונית). מכניקת נוזלים מתוחכמת תאפשר לכם לשפוך דלק על הרצפה ולהדליק אותו מרחוק בירייה – מגניב מאוד.



מספר נקודות נוספות מבטיחות שמדובר בלהיט מתקרב. למשל, אפקט שנקרא "המבט המחוייב": לפעמים תעצר הפעולה למשך מספר שניות, בהן אי אפשר יהיה לשלוט בדמות, בזמן שמתרחש אירוע מתוסרט ומלחיץ או מבהיל במיוחד. תהיה גם אפשרות משחק בשיתוף פעולה: שחקן נוסף יוכל להיכנס בכל רגע במהלך המשחק, בין אם מהשלט השני או מה-Xbox Live, ולגלם את דמות החייל שמתלווה למרקוס. Halo 3, מי צריך אותך בכלל – Gears of War יראה לנו בדיוק מה ה- X360 יכולה לעשות.



Alan Wake


Alan Wake

Alan Wake הוא כותר מסתורי למדי, שרב בו הסמוי על הגלוי. זהו מותחן פסיכולוגי שבו הגיבור, סופר אימה ומתח במקצועו, סובל מסיוטים איומים ונקלע להתמוטטות עצבים. הוא נשלח למנוחה בעיירה השקטה והציורית רוויט פולס, אך במקום להתאושש, המציאות וההזיות שלו מתחילות להתערבב, והסיוטים קורמים עור וגידים.



המשחק שואב את ההשראה שלו מסדרת המופת "טווין פיקס" של דיוויד לינץ`, ואחד המאפיינים הבולטים בו היא הגרפיקה המדהימה שלוקחת צעד אחד קדימה יחסית לכותרים של ימינו. העולם של Alan Wake יהיה רחב ידיים ופתוח, וכולו מפורט ברמה שלא-תאומן, עם אפקטים מופלאים ואמינים לגמרי של אור שמש, של מזג-אוויר ושל תנועת הרוח, שיגרמו לנו לחוש שאנחנו ממש שם.



כראוי לכותר-אימה, רובו יתרחש בין הצללים ובאפילה, ואלן ייאלץ להתעמת עם הסיוטים הגרועים ביותר שלו. מעבר לכך, לא הרבה ידוע על Alan Wake, מלבד פרט אחד קריטי - את המשחק מפתחת חברת Remedy, היוצרת של מקס פיין, והוא זכה לתגובות נלהבות ביותר בתערוכת E3 האחרונה. האם צריך באמת להוסיף עוד?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3194900,00.html#n
16/02/2006 07:38:07 dracula_2000
יש לי את המישחק Heroes Of Might And Magic V

זה מישחק שולט.

תודה על המידע
עמודים: 1