Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > הפצצות כבדות בצפון

21/11/2005 22:14:32 devil kide
הכתבה נלקחה מתוך וואלה

חילופי אש כבדים התנהלו בשעות הצהריים בין צה"ל והחיזבאללה בגבול הצפון, באזור הר דב, אצבע הגליל והגליל המערבי. פעילי החיזבאללה פתחו במתקפה משולבת, שכללה ירי על מוצבי צה"ל בהר דב, ניסיון חדירה לכפר רג’ר וירי אל יישובי הצפון. ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו ו-11 ישראלים נפצעו, מהם 2 באורח קשה. שישה מהפצועים הם חיילים. בצה"ל מעריכים, כי מדובר במתקפה משולבת ומתוכננת של החיזבאללה, שנועדה לאפשר חטיפת חיילים.

תושבי הצפון נקראו להיכנס למקלטים ולחדרי הביטחון. טיל נ"ט פגע פגיעה ישירה בבית במטולה וגרם לו נזק. בני המשפחה לא שהו אותה עת בבית. אנשי חיזבאללה אף ירו בנשק קל על חקלאים שעבדו בשדות ליד המושבה. תושבי מטולה קיבלו הוראה להיכנס למקלטים ולחדרי הביטחון ולכבות את האורות בבתים. בקול ישראל דווח, כי מטולה נראית הערב "כעיר רפאים". לצד זאת, נפלה קטיושה ביישוב שלומי, ולא גרמה לנפגעים.

עיריית נהריה הודיעה כי היא עוברת לכוננות חירום. תושב העיר אמר: "לא זכור לנו מתח כזה מאז ענבי זעם". השוק בקרית שמונה נסגר והאזרחים נקראו לרדת למקלטים. המשטרה סגרה לתנועה את כביש הצפון.

סמוך לשעה 15:00 בצהריים פתחו אנשי החיזבאללה בירי כבד של עשרות טילי נ"ט, פצצות מרגמה ואש מנשק קל באזור חוות שבעא ואצבע הגליל. פעילי החיזבאללה חדרו בטרקטורונים לכפר רג’ר, והסתערו על מוצב של צה"ל. תושבים מהכפר דיווחו, כי זרם החשמל ותקשורת הטלפונים בכפר נותקו.

מסוקי ותותחי צה"ל תקפו בתגובה מטרות של החיזבאללה בגבול הלבנון, בהם מפקדה המשמשת את הארגון. בערב דווח על תקיפה של חיל הים בבסיס של החיזבאללה בנאקורה.

במערכת הביטחון מעריכים, כי ישראל תגיב בחריפות. ארה"ב גינתה את המתקפה של חיזבאללה, אך קראה לישראל להגיב באיפוק, כדי למנוע הסלמה באזור. "הבהרנו לממשלת לבנון שעליהם לשלוט במצב בדרום לבנון", אמר דובר משרד החוץ של ארה"ב. לדבריו, המתקפה מוכיחה את הצורך ביישום החלטה 1559 של מועצת הביטחון של האו"ם, הדורשת לפרק מנשקן את המיליציות הפועלות במדינה.

רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", שידרה הערב הודעה רשמית, ולפיה העימות בצפון החל כשג’יפ צה"ל חדר לשטח הלבנוני של הכפר רג’ר, ואנשי חיזבאללה החלו לירות עליו.

פשוט מפחיד ,יש לי ידידה שגרה באזור ולפי התאורים שלה זה ממש מלחמה כולם במקלטים...
מה דעתכם איך צריך להגיב?!
22/11/2005 14:07:30 Zibi
בדיוק כמו שצהל עושה עכשיו זאת התגובה שצריכה להיות.לא יודע אם קראתם אבל החייל שחיסל את המחבלים יקבל צל"ש.
עמודים: 1