Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > קונסולת המשחקים הניידת PSP הושקה בישראל

03/09/2005 21:53:23 Zibi
טוב הבאתי את הכתבה הזאת בישביל להתחיל לעורר את הפורום שכימעט מת שלא להגיד מת. אני מקווה שעוד אנשים יביאו כתבות או דברים אחרים כדי לעורר את הפורום.

די עם הדיבורים הנה הכתבה שהבאתי מ-ynet.

המחיר הרשמי של ה-PSP בישראל יקר יותר מבאירופה ונקבע לכ-1,900 שקלים. הצפי של ישפאר: מכירה של יותר מ-25 אלף מכשירים, מעל ל-50 אלף משחקים וכ-30 אלף סרטי קולנוע עבור הקונסולה בשנה הראשונה




חברת סוני השיקה הלילה (ג’) בישראל את קונסולת המשחקים הניידת PSP, המאפשרת למשתמשים גם לצפות בסרטים ולהאזין למוזיקה. הדפדפן המובנה במכשיר אף תומך בגלישה באינטרנט באמצעות נקודות חמות. ממשק הקונסולה עדיין לא תומך בעברית אך בסוני מבטיחה כי הגיור לעברית הוא רק עניין של זמן וצפוי בקרוב.



במה מדובר?



ה-PSP היא קונסולת משחקים ניידת בגודל של כ-16.8 ס"מ על 7.1 ס"מ, כלומר, קצת גדולה בכדי להיכנס לכיס המכנסיים. הדבר הבולט והמרשים ביותר ב-PSP הוא מסך ה-TFT, שתופס כמעט את כל שטח הפנים של הקונסולה. המסך,þ בגודל 4.3 אינץ, תומך ב-16 מיליון צבעים,ובפורמט תצוגה רחב של 16:9. המסך הרחב משאיר רק קצת מקום בשוליים לכפתורי שליטה וג’ויסטיק אנלוגי.
בתור מכונת משחקים ניידת, ביצועי המעבד של הקונסולה ממוקמים בין זה של קונסולת הפלייסטיישן המקורית למעבד של פלייסטישן 2.
השילוב של יכולות טכנולוגיות אלה עם המסך המרשים של ה-PSP מאפשר לגיימר ליהנות מחוץ לביתו מחוויית משחק שקיבל עד כה רק בסלון. סוני גם דאגה לכמות מרשימה של משחקים שינצלו את היכולות המרשימות האלה, כולל גירסאות לכמה מהלהיטים הגדולים ביותר של קונסולות הפלייסטישן לדורותיהם.
אבל משחקים אינם האטרקציה היחידה ב-PSP. ניתן לראות עליו סרטים באורך מלא בפורמט MPEG 4, לשמוע בו קבצי MP3 ואפילו להשתמש בו בתור אלבום תמונות נייד. סוני השיקה בחודש יולי שירות הורדות מוזיקה ווידאו עבור הקונסולה, שפועל רק ביפן בשלב זה.
המדיות שה-PSP משתמשת בהם היא פורמט קנייני בשם UMD. נכון לעכשיו, ה-UMD הוא פורמט שמיועד לקריאה בלבד, כך שאם אתם רוצים לבצע שמירות במשחקים שלכם או סתם לשמור על הקונסולה תמונות, קובצי MP3 או סרטים, תאלצו לקנות כרטיס זיכרון מסוג Memory Stick. עם זאת, פורמט UMD כבר פוצח על ידי פיראטים.
הקונסולה מצוידת במערכת רמקולים סטריאופונית, חיבור USB2 ומודם אלחוטי מובנה. היא תשווק עם ערכה מיוחדת אשר תכלול כרטיס זיכרון מסוג Douþ, נרתיק נשיאה, סוללה, אוזניות עם שלט מובנה, מתאם מתח, רצועת נשיאה ודיסק דמו המכיל קטעי וידאו
ומוזיקה ודמואים של משחקים.
זמן הסוללה המרבי הוא בין ארבע לשש שעות, תלוי בעוצמת ההארה הניתנת לכוונון. המכשיר יתמוך גם במשלוח מסרים בין קונסולות.
ה-PSP נמכר עד עתה בישראל, אך לא במסגרת יבוא סדיר ורשמי. המחיר הרשמי של ה-PSP בישראל יקר יותר מבאירופה ונקבע לכ-1,900 שקלים - כ-400 שקלים יותר מהמוצע באתר אמזון הבריטי. מחירי הכותרים נקבעו ל-320-350 שקלים. מחיר סרט DVD יעמוד על 129 שקלים.
חברת ישפאר צופה כי בישראל ימכרו בשנה הראשונה יותר מ-25 אלף מכשירים, מעל ל-50 אלף משחקים וכ-30 אלף סרטי קולנוע עבור ה-PSP, חלקם בעברית. במהלך תקופת ההשקה יופצו בארץ כ-30 משחקים וסרטים חדשים.
ההשקה של ה-PSP בארץ תלווה בעשרות עמדות התנסות בנקודות המכירה, קמפיין פרסום רחב היקף: בעיתונות, ערוץ 24 ו-MTV ובאינטרנט, ובפעילות קידום מכירות במוקדי בילוי, בהשקעה של כוללת של 500,000 דולר.

דיווח של אתר ynet.
עמודים: 1