Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > זיבלת - שילמת

27/07/2005 14:55:18 Zibi
סוף כל סוף מישהו עושה משהו בקשר לספאם.

שרת התקשורת, דליה איציק, הגישה לכנסת לקריאה ראשונה את הצעת החוק המיוחלת שאמורה לנסות ולטפל בתופעת הספאם, אותן הודעות דואר זבליות הגודשות את תיבות הדואר האלקטרוני.

הצעת החוק, אותה אישרה הממשלה בחודש מאי, אוסרת משלוח המוני של פרסומות בלתי רצויות באמצעות דואר אלקטרוני, הודעות טקסט (SMS), פקס, או כל אמצעי תקשורת ישיר אחר (כגון תוכנות המסרים המיידיים וכיו"ב). שליחת הפרסומות תותר רק אם הנמען נתן מראש את הסכמתו לקבל את הפרסומות הללו.

הצעת החוק אותה אישרה הממשלה מאמצת את מודל ה-Opt-In של האיחוד האירופי, מודל הנחשב לקשוח יותר כלפי הספאמרים, על פיו חייבים לקבל משווקי הספאם אישור מראש של הנמען לקבלת דואר אליו, זאת בניגוד למודל ה-Opt-Out הנהוג בארה"ב, על פיו יכולים הספאמרים לשלוח ספאם חופשי חופשי, אלא אם הודיע הנמען כי הוא מעוניין שלא לקבל יותר הודעות נוספות.

למי שיחליט להתעלם מהחוק וימשיך לשלוח ספאם כאילו אין מחר, מתכננים המחוקקים תופין מיוחד בצורת קנס של עד 200 אלף ש"ח ומתן אפשרות לאזרחים שחשו כי הם נפגעו מהספאם להגיש תביעה אזרחית (זאת בניגוד לחוק האנטי-ספאם האמריקאי, שם רק המדינה וספקיות האינטרנט יכולות לתבוע ספאמרים).

דיווח של אתר נענע
28/07/2005 19:40:19 Z-oro
בעעע הגיע הזמן באמת
28/07/2005 22:14:10 Zibi
נכון רק חבל שניזכרו מאוחד כל כך. אבל לא נורא עדיך מאוחד מאשר לא.
עמודים: 1