Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > דיבורים > עכשיו בביהמ"ש: סקס שקרים ו-GTA

21/07/2005 16:26:02 Zibi
אוקיי זה ההמשך לכתבה שהבאתי פה לפני שבוע בנושא שערורית הסקס ב.gta

הקרב על ה-GTA מגיע לבית המשפט, כך מדווח הבוקר (חמישי) אתר BetaNews. עורך הדין ג’ון תומפסון, ביקש מביהמ"ש במיאמי, פלורידה, להוציא צו מניעה זמני כנגד רשתות החנויות הגדולות Best Buy, Circuit City, Wal-Mart ו-GameStop על מנת שהללו יפסיקו לאלתר את מכירתו של הכותר GTA: San Andreas לקטינים בתחומי מדינת פלורידה.

בעתירה לבית המשפט נכתב גם כי בכוונתו של תומפסון לבקש צו איסור גורף על מכירתו של המשחק בכלל (הן לקטינים והן לבוגרים) וכי הוא כנראה יבקש לאסור על הפצת המשחק במדינת פלורידה כולה. יש לציין כי מאחורי התביעה עומד עו"ד תומפסון בעצמו.

בראיון לאתר CBSNews.com בחודש מרץ, אמר תומפסון כי "מדובר בסימולטורים לרצח. המשחק ManHunt הוא המקבילה המשחקית של סרט סנאף (סרט הכולל רציחות אמיתיות)". תומפסון הוסיף כי הוא "עובד עם תובע מאוקלנד, במקרה של רצח בו השתמשו חברי כנופיות מבוגרים יותר ב-GTA3 למטרות אימון של חברי כנופיה צעירים יותר בחטיפות רכבים ורציחות. גם הצבא משתמש במשחקים הללו כדי לעודד את יצר ההרג אצל מגויסים חדשים".

כתבי BetaNews מסרו כי לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת המשחקים RockStar, יוצרי GTA.
אולי זו בכל זאת לא עבודה של האקרים
באותו עניין, צריך לציין גם כי מועצת הטלוויזיה וההורים (PTC) קראה ביום רביעי להוריד את המשחק מהמדפים ולבצע החזרת מוצר כללית. חברת המשחקים Rockstar הודיעה כי אפשרות המודינג אכן אינה האק חיצוני וכי היא הייתה קיימת מראש בקוד המקור של המשחק.

חברת המשחקים הודיעה ביום שני בערב כי היא מספקת טלאי תוכנה שמטרתו לחסום את ה"תוסף" הפורנוגרפי במשחקים שכבר נרכשו וכי היא תפסיק למכור את המשחק, עד שתפתח גרסה שלא ניתן להפעיל בה את אותו התוסף.

כמו כן התברר כי קיימים טלאי תוכנה הפותחים את הסצנות האמורות גם בקונסולות המשחקים Xbox ו-PS2, דבר המעיד על כך כי הסצנות בהן מדובר נוצרו על ידי יוצרי המשחק המקוריים (להבדיל מ-PC זה כמעט בלתי אפשרי לשנות את קוד המשחק עבור כותרי הקונסולות) וכי הן אינן פרי יצירתם של "האקרים נחושים" כפי שטענו יוצרי המשחק בתחילת הפרשה.

נכון לעכשיו שינתה מועצת דירוג המשחקים (ה-ESRB) את דירוגו של המשחק ל-AO (למבוגרים בלבד) ותספק לחנויות המעוניינות להמשיך למכור אותו מדבקות שיכסו את הדירוג הקודם שהופיע על המשחק.

הגרסה המעודכנת עליה עובדת עתה חברת המשחקים תשיב לכותר את הדירוג M, דירוג המתיר מכירתו לקטינים מעל גיל 17. עדיין לא ברור מתי תגיע הגרסה החדשה לחנויות, וכיצד ישפיע הדבר על המכירות (רוב הסיכויים הם שהדבר יעורר בעיקר ביקוש עז לגרסה הקודמת, שניתן להפעיל בה את הסצינות הפורנוגרפיות).

עכשיו נותר רק לתהות אם תעלול הפרסומת השובב של Rockstar לא יעלה להם קצת יותר מכפי שהם חשבו מלכתחילה.

[ההודעה נערכה על-ידי Zibi ב-21/07/2005 16:26:38]
22/07/2005 14:16:17 Zibi
שערוריית הסקס של GTA הסתיימה: רוקסטאר מודה שהמשחק הופץ ביחד עם התוכן המיני

זה מדהים, זה באמת מדהים ולא מובן, מה לא בסדר אצל האמריקאים האלה בראש? יוצא לשוק משחק שמתמקד באופן מוחלט באלימות ופשע כדרך חיים לגיטימית, לאורך כל המשחק אנו שודדים, רוצחים, גונבים והורסים כל מה שעומד בדרכינו ואמריקה בסדר עם זה. אבל אז מגלים שבתוך המשחק יש גם סצנות (חבויות במיוחד) שבהן רואים זוג מקיים יחסי מין בהסכמה, בום! כל אמריקה על הרגליים, ועדות חקירה, הפגנות, החרמות, הילרי קלינטון.

משהו באמת דפוק בסדר העדיפויות של האמריקאים. זה מזכיר את "שערוריית" הציצי של ג’נט ג’קסון. הנשיא אשכרה מצא זמן להתפנות מהמלחמה בעיראק כדי לדבר על "המחדל הנוראי" שעלול להשחית את הנוער – ציצי אחד חשוף. אז תודה לאל, עכשיו הגיעה לסיומה פרשיית המין של GTA. המנצח? אף אחד.

הועדה האחראית על קביעת הדרוג של משחקי מחשב החליטה להעלות את GTA: San Andreas מדירוג "M” (Mature) לדירוג "AO” (Adults Only). במקביל הודתה חברת Rockstar, אשר פיתחה את המשחק, כי אכן היא הכניסה את התוכן המיני אל תוך המשחק וכי הוא קיים גם בגרסת הפלייסטשן והאקס בוקס. ולא רק בגרסת המחשב.

עוד הוסיפה החברה, כי היא תשחרר לשוק גרסה "נקייה" של המשחק, הכוללת רק אלימות, קללות, הרג, רצח, קטל בדרכים, שוד, גזענות וכמובן – גניבה, אך ללא התוכן המיני. הורים בכל העולם נושמים לרווחה.
דיווח של אתר וואלה
תגובות...[ההודעה נערכה על-ידי Zibi ב-22/07/2005 14:19:13]
עמודים: 1