Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > Call of Duty 2

11/07/2005 02:37:26 Alpha1
משחק חדש הולך לצאת בסתיו 2005.
טוב אין לי כוח להכין כתבה בעצמי אז אני יקח פשוט כתבה שכניראה(בטוח) טובה יותר ממה שאני חשבתי לכתוב...
הינה כתבה שאני לוקח מהאתר www.gamer.co.il

בשנת 2003, הדהימה חברת ’אינפיניטי וורד’ את עולם המשחקים בעת ששחררה לחנויות את Call of Duty, משחק פעולה מגוף ראשון שהקים את מלחמת העולם השניה לחיים חדשים. הקרב בין כוחות הברית לנאצים מעולם לא נראה קשה ומרשים יותר: החל מלחימה בכפרים צרפתיים, דרך לחימה ברחובות לנינגרד ועד לפלישה הסופית לרייכסטאג הנאצי, Call of Duty סיפק לנו הרבה רגעי אקשן בלתי נשכחים.
מלחמת העולם השניה חיה ומדהימה מתמיד
בסתיו הקרוב, תשחרר ’אינפיניטי וורד’ את המשחק השני בסדרה לחנויות העולם. המנוע הגרפי המיושן של ’קוויק 3’, עליו התבסס המשחק המקורי, נזרק מהחלון, לטובת מנוע גרפי חדש ומרשים. סגנון המשחק זכה לשיפוץ נרחב, וחווית המשחק כולה שודרגה. ביקרנו במסיבת העיתונאים של החברה, עמדנו בתור ענק על מנת לצפות בהדגמה המיוחדת של שלב הפתיחה, והסתערנו על עמדות האקס בוקס 360 של מיקרוסופט, כדי להביא אליכם את המידע האחרון על המשחק המסקרן. בשורה התחתונה? מדובר באחד המשחקים המלהיבים ביותר של השנה הקרובה.
לשלב הפתיחה של משחק מלחמת העולם השניה, יש אתגר קשה במיוחד. סרט הקולנוע ’להציל את טוראי ראיין’ קבע סטנדרט גבוה עם סצינת הפלישה לנורמאנדי המדהימה שלו. משחק הפעולה Medal of Honor ניסה בעבר לשחזר את החוויה במחשב האישי, וגם Call of Duty עצמו סיפק לנו כמה רגעים מלחמה נועזים. Call of Duty 2 מספק גרסה משלו לרגע הפלישה, גרסה שמזכירה מאוד את חווית הצפיה ב’להציל את טוראי ראיין’, ואוכלת בלי מלח את סצינת הפתיחה המצוינת של Medal of Honor.
ברגע הפלישה לאדמת צרפת, אנו חלק מכוח הריינג’רס האמריקני, המסתער על חוף הנמצא שלושה מייל מערבית לחוף אומהה המפורסם. מטרתנו היא לטפס על צוק גבוה, ולנטרל את התותחים המוצבים בפסגה. הדרך לשם מיותר לציין, לא תהיה קלה. המנוע הגרפי החדש הוא קפיצת דרך גדולה מהעבר, ומעביר תחושת מלחמה אמיתית הרבה יותר. חיילים צונחים מתים לידינו, גופות מתעופפות מתרסקות עלינו, עוצמת האש שנורית עלינו מדהימה. העולם כולו עובר להילוך איטי, בעת שפגזים מתפוצצים סנטימטרים מעלינו. ענני אבק ועשן ממלאים את התמונה.
15 דקות של תהילה
עוד יותר מהגרפיקה החדשה, אפשר להתרשם בקלות מהסאונד של המשחק. עשרות חיילים אמריקאים וגרמנים, צועקים אחד לשני, מקללים וצורחים. כל זה יוצר בליל מסעיר של קולות וצבעים, השונה מכל מה שראיתם בעבר. שלב הפתיחה של Call of Duty 2 נמשך 15 דקות מסעירות, במהלכן תטפסו על הצוק הגבוה, תזחלו בשוחות, תרוצו בבונקרים ותילחמו בין הבתים ובפרדסים הצרפתים. הכל גדול, מרשים ומסעיר יותר מהמשחק המקורי.
אחד החידושים העיקריים במשחק, הוא הדרך בה הלוחמים הממוחשבים מתקשרים זה עם זה ועם השחקן. כאשר תרוצו לכיוון היעד, תוכלו לשמוע את הלוחמים צועקים אחד לשני מידע והנחיות. היכן ממוקמים האויבים, האם לוחם מכוחותינו נפגע, כמה כוחות נמצאים מקדימה, קללות לכיוון האויב, זעקות אימה ועוד.
יותר מ-20,000 שורות טקסט הוכנסו למשחק, שורות הנאמרות על ידי הדמויות הממוחשבות בהתאם למצבן בשטח. חידוש זה הופך את המשחק למציאותי הרבה יותר: הלוחמים שלצדכם יכולים להזהיר אתכם האם מאגפים אתכם מאחור, להתריע כי בקומה השניה משמאל נמצא צלף גרמני ועוד ועוד. מבחר המשפטים הוא עצום כל כך, עד שישנו משפט שונה כמעט לכל מצב מדויק. במקביל תוכלו לשמוע כמובן גם את הכוחות הגרמנים, זועקים ומסייעים אחד לשני.

חידוש נוסף במשחק נוגע לסגנון הפתוח יותר של שלבי המשחק. בעבר, היה על השחקן להשלים את המשימות בדרך אחת, כאשר האויבים מופעלים כנגדנו בהתאם למיקום שלנו במפה. בדומה למשחק הקודם, גם הפעם יופיעו על המפה שלנו יעדים לביצוע, אולם אנו חופשיים להשלים אותם בכל דרך שנרצה. יותר מכך: ניתן להגיע ליעדים מכל כיוון שנרצה, להתגנב דרך הבתים, לאגף את היעד מאחור, או אולי להסתר על היעד חזיתית. כך או כך, מספר האויבים הגדול, האקשן הסוער יותר, צעקות האויבים והחברים, נותנים למשחק כולו אווירה מרשימה ושובת לב יותר מזו של המשחק הקודם.

האויבים הגרמנים במשחק, חכמים הפעם הרבה יותר. להבדיל מהמשחק הקודם, שבו היו מסתערים אלינו האויבים רק כאשר היינו חוצים קו בלתי נראה בשלב, הפעם מבחינים בנו האויבים בזמן אמת, ומדווחים לחבריהם מאחור. אלו מצידם, מתכננים מייד כיצד לתקוף אותנו, מרתקים אותנו באש צולבת, מאגפים ותוקפים מאחור. תפיסת נקודות גבוהות לצליפה בשחקן, תפיסת מחסה וטקטיקות קרב נוספות, יככבו אף הן במשחק שאמור להיות קשה יותר מקודמו.
השימוש ברימונים, הן מצד הגרמנים והן מצד כוחות הברית, תופס הפעם מקום מרכזי הרבה יותר במשחק. פיצוצי רימונים נראו ונשמעו במהלך המשחק מכל כיוון, כאשר בין הרימונים שנזרקו כיכבו גם רימוני עשן, שלא הופיעו כלל במשחק המקורי. באחד משלבי המשחק ניתן היה לראות כיצד זורק השחקן רימון עשן לתוך נגמ’ש גרמני, דבר המאלץ את החיילים הגרמנים לצד ממנו בריצה - ישירות לתוך רובה הסער שלנו.
מלחמת העולם השניה, אבל אחרת
ארבע מערכות גדולות יופיעו במשחק, בהן נשחק חייל אמריקאי, רוסי ובריטי. מעניין לציין כי להבדיל מהמשחק המקורי, נוכל לשחק כבר מרגע הפתיחה בכל אחת מארבע המערכות השונות, ולהתקדם בהן בכל סדר שנרצה. אם ניתקע לדוגמא במערכה הרוסית, נוכל להמשיך ולשחק במערכה הבריטית, וכן הלאה.
זירת הקרב תתחיל באזורים הכפריים הפתוחים של צרפת, תמשיך במערכה גדולה באזורים העירוניים של צפון אפריקה, תגיע לרוסיה ותסתיים בגרמניה. הקרב היחיד במשחק שיעשה חזרה מהמשחק המקורי, הוא הקרב על סטלינגרד: מפתח המשחק הסביר לי כי הסיבה לכך היא שמדובר היה בקרב עצום כל כך, עד שאנשי ’אינפיניטי וורד’ הרגישו כי הם יכולים לעשות אותו מחדש לחלוטין, מזווית אחרת לגמרי. הקרב הסופי במשחק לא יתרחש ברייכסטג, הפרלמנט הגרמני בו הסתיים המשחק הקודם, אולם אנשי הפיתוח שומרים בסוד את המיקום בו יסתיים המשחק. נקודה זו, נשארת בשלב הזה פתוחה לניחוש של כולם.
על מנת ליצור שלבים מציאותיים יותר מבעבר, שכרו בחברת ’אינפיניטי וורד’ יועצים צבאיים, ושלחו אותם לחקור את אזורי הקרבות האמיתיים מסביב לעולם. שלב אחד לפחות, שונה ושופץ לחלוטין בהתאם להנחיות היועצים הצבאיים שביקרו בשטח. הנשקים במשחק דומים מאוד לנשקים במשחק המקורי (דבר הגיוני, בהתחשב בכך שמדובר בנשקים בהם נלחמו במלחמת העולם השניה), אולם המפתחים מבטיחים גם כמה נשקים חדשים שטרם נחשפו, לצד שלבי נהיגה בטנקים ורכבים.

והינה 4 תמונות מהמשחק:

תמונה ראשונה
תמונה שניה
תמונה שלישית
תמונה רביעית

המשחק הזה תותח! הגראפיקה מעולה!! למרות שמצאתי כמה באגים בה...
הרגל עוברת שם באחד המקרים דרך הטנק חחחח.. ואגב הטנקים שם הפעם ניראים ממש אמיתיים! במיוחד הטנק הכבד הגרמני!
וגם הגניב אותי הקטע עם הקללות!

קיצור אנשים אם אתם רוצים להינות ממשחק אקשן דוף ראשון איכותי! אני ממליץ לכם לשחק בו כשה הוא יצא!
ואגב הינה הדרישות המינימליות למשחק:
1,4 GHz Prozessor (Celeron / Duron)
512 MB RAM
ATi Radeon 9200 / GeForce 4

והדרישות האופטימליות למשחק:
2,5 GHz Prozessor (Athlon XP / Pentium 4)
1 GB RAM
ATi Radeon 9800XT / GeForce FX 5900

ככה שתתחילו לחסוך למחשב טוב!
:)
[ההודעה נערכה על-ידי Alpha1 ב-11/07/2005 03:02:43]
11/08/2005 20:32:49 jagu-R
וואה וואה משחק כבד
04/12/2005 09:00:17 oriel
אחד המשחקים היפים שיש היום...
04/12/2005 21:04:01 Zibi
ציטוט:אחד המשחקים היפים שיש היום...
לא שיחקתי במחשק אבל חבר שלי אמר לי שזה משחק פצצה.[ההודעה נערכה על-ידי Zibi ב-04/12/2005 21:04:14]
עמודים: 1