Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מה שבלב > אאוטסיידרים בע"מ

03/05/2005 11:11:45 אביץ
אחי ואחיותי, חברי רד-בורד היקרים, אני פונה אליכם נרגשות (באופן נרגש) אנא הטו אוזן, סדרו משקף על האף וקראו בעיון:

האם אתם אאוטסיידרים? זו השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם פותחים את הטופיק הזה. אם ודאי לכם שלא, אתם מוזמנים לעבור הלאה, אבל אם הגעתם לרד-בורד יש סיכוי טוב שהתשובה היא כן.

למרבה הפלא, לאאוטסיידר ממוצע לוקח זמן די ארוך (כמה שנים טובות) כדי להכיר בעובדה הפשוטה - שהוא אאוטסיידר. זה כל כך ברור עד שלא צריך לומר את זה בפירוש. זה עוטף את כל חייו במין מעטה מסתורי וקסום. הוא יודע את זה מהרגע שיצא מרחם אמו והאחות הסתכלה עליו בחמלה והוא תהה בשפה של תינוקות "מה לעזאזל?!" שהתבטא בבכי קולני.

מהיותו רך בשנים בחן את העולם מנקודת מבטו הייחודית, שאל שאלות בתוך עצמו, דיבר אל עצמו, חקר והתעניין. הוא נתקל בתופעות מוזרות שדרשו הסבר. סדרה של צורות התנהגות ונימוסים, מערכת שלימה של פרות קדושות ומוסכמות ששום דבר הגיוני לא נמצא מאחוריהן. והוא בתמימותו המשיך לשאול את השאלות הכי פשוטות. הוא נתקל לעיתים בחספוס ובקשיחות ולעיתים נדירות יותר באהבה וברוך. הוא הבטיח לעצמו שכשהוא יהיה גדול הוא יתנהג יפה יותר אל העולם, "למה להיות רע?" הוא שאל את עצמו. הוא הרגיש שהוא תמיד מתערב במשחקים באמצע, בלי לדעת את הכללים, וכולם דוחים אותו בכעס כי הוא הורס את המשחק. אז הוא הולך לשחק בצד, עם עצמו. הוא חיפש בכל הסיפריות כללים והוראות, איך משחקים, ולא מצא. "איפה הייתי כשלימדו את החוקים?" הוא המשיך לשאול את עצמו. אבל את רוב חייו לא הקדיש למחשבות הללו, הוא פשוט חי לעצמו בלי לשים לב שהוא תמיד הכבשה השחורה שבעדר.

הוא לא ידע את האוצר היקר שבקרבו. כי שווי הוא דבר יחסי, בהתאם למידת נדירותו, ולמידת צריכותו. הוא הכיל משהו נדיר ונצרך עד מאוד. אבל הוא לא ידע את זה...

הוא נפגע כבר כל כך הרבה מהסובבים אותו, הוא פשוט לא ראה צורך לדבר איתם. אבל הם חיכו לו, חיפשו אותו... בתוך תוכם הם ידעו שהם מחפשים אותו, וכשהם מצאו אותו הם המשיכו לבעוט בו. הוא לא הכיר את מיומנות השיחה, כמו שאר המיומנויות הידועות בציבור. הוא לא יכל לשתף כמעט אף אחד באוצר הפנימי שלו, כי הוא לא דיבר בשפה של כולם.

אבל יום אחד... יום אחד הוא קם בבוקר וידע - "הוא אאוטסיידר!" הוא הפרוג’קטור הכבוי שאם רק יחובר לשקע, יפתח את כוחותיו להתייחס אל החברה, יגדל את שר-החוץ הקטן שלו, הוא יחולל נפלאות. הוא ידע - הגיע זמנו להאיר.

אם הזדהית עם הדברים הללו, אתה מוזמן להגיב, ויחד נקימה את מועדון "אאוטסיידרים בע"מ" יש מצב?
03/05/2005 23:41:04 אביץ
נו! חבר’ה תתעוררו! רוצים לעשות משהו משמעותי בחיים... הפעילו את דמיונכם הפרוע! אני בטוח שיש פה חבר’ה טובים ומעולים שיכולים להצטרף למועדון ולעשות הרבה דברים חזקים ביחד.

רק צריך להתעורר, אז הגיע תורכם!!!
04/05/2005 16:56:17 Incognito
" אוטסיידר"-זה משהו שנוצר עלידי אותו האדם. רק הוא יכול לפתור את הבעיה.
למה הוא לא יודע חוקים של המשחק? כי בטחנ ה"חברים" שמשחקים במשחק הזה לא כל כך חברים שלו כי לא קראו לו לשחק . הוא צריך למצואו חברה המתאימה לו.
דבר שני שיכול לפתור את הבעיה זה זמן. עם הזמן המשחק ימעס על אותו הילדים ואז הם ירצו ללמוד משחק אחר,ואז האוטיסט כנראה ילמד לשחק יחד עם כולם.
כמובן יש אנשים אוטסיידרים לכל החיים, שחיים בתוך העולם שלהם ולא מתחברים לעולם הזה.

אני האוטסיידר מסוג שני. ומובן למה...כי עליתי לארץ לפני כ4 שנים והיתי רוסי לא קשור כזה. עכשיו יש לי הרבה חברים וכמה מהם ממש טובים ואין שום בעיות:)
04/05/2005 16:57:38 Incognito
אגב סוף סוף נושא טוב ואף אחד לא מגיב
04/05/2005 18:45:17 quest
לא משהו מסכים איתך
אולי אם היית מכניס מושג של "רמות של אאוטסיידר"
יש כאלה שיותר דחויים בחברה ופחות, וזה בעצם מה שאתה מדבר עליו

ולמה שדוקוא מישהו שדחוי מחברה אחת יסתדר עם מישהו שדחוי מחברה אחרת? זה ששניהם נדחו לא אורמ שהם יהיו חברים הכי טובים......
04/05/2005 21:36:12 אביץ
ברור לי שלא לכל האאוטסיידרים התיאור הזה מתאים בדיוק. תיארתי פחות או יותר מה שאני עברתי. כשאני מדבר על אאוטסיידר, אני מדבר על טבע, משהו שהולך איתו כל החיים. לא משהו שנגרם כתוצאה מזה שאין לו חברים וכו’. זו תופעה שנראית בהתחלה שלילית, אותו אדם חש שקולל, אבל אני מנסה להאיר בה את הפן החיובי.

אני עדיין מתלבט אם יש טעם לאחד בין טיפוסים כאלו. אני בטוח שזה מעודד ודוחף קדימה, אבל זה לא קל להפיק משהו טוב ביחד. בכל זאת אני ממשיך לחפש...

לטיפוסים כאלו (שוב, אני מדבר בעיקר על עצמי, אבל אני יודע שזה קיים בתור תופעה) יש בעיה קשה של ביטחון עצמי, כי הם לא מקבלים משוב חיובי מהחבר’ה. הרעיון הוא שכשהם פוגשים אנשים כמוהם, הם מתעודדים וכתוצאה מהרמת הביטחון העצמי הם מסוגלים להפיק מעצמם הרבה יותר.

למי שלא הבין הקטע של המשחק והחוקים זה משל.

אגב, הטופיק הזה הוא חלק מנסיון להוסיף פעילות ולעורר עוד את הפורום. אנא שתפו פעולה.
19/05/2005 14:53:39 cp77fk4r
חח, אני בפנים! :) יחי האאוטסיידרים!
אגב, אני חושב שאתה יכול להיות אוטסיידר ובאותו הזמן גם מוקף חברים, אני אסביר.

מצד אחד, כל החיים שלי תמיד אהבתי לחקור, אף פעם לא קיבלתי דברים כמו שהם, ואולי בגלל זה, אף פעם לא הרגשתי חלק ממגזר או חברת מסויימת, אבל תמיד הייתי בתוך חברה, אולי לא קשור, אבל כן שייך, קצת קשה להסביר את זה, אבל אפשר לסכם את זה בצורה כזאת:

יש לי הרבה חברה, ואף פעם לא חייתי בצד, אני לא הם, בל אני גם לא בודד, לא מפני שאני מעל כולם או מתחתם, לא מפני שאין לי חברה, להפך- יש לי הרבה מאוד, אלה מכיוון שתמיד היה לי את הרצון לחקור מה הוא הדבר הנכון, ובגלל זה לא הרגשתי קשור למשהו- עד שלא הוכח לי שהוא נכון.[ההודעה נערכה על-ידי cp77fk4r ב-19/05/2005 14:54:53]
20/05/2005 09:38:23 אביץ
"עד שלא הוכח שהוא נכון" - המממ... משהו הוכח בוודאות כנכון? אנחנו חיים תמיד עם סימני שאלה...

טוב, אז יש אאוטסיידרים מכל מיני זנים. יש את החברותיים ויש את הלא. לאן אתם משתייכים חבר’ה?
20/05/2005 12:54:50 nickless
אני בעקרון יש לי חברים אני איתם בבצפר וזה אבל לצאת לא ממש יוצא איתם ובכללי לא מתחבר אליהם.... זה מבחינתי גם אוטסיידר
21/05/2005 22:06:20 Incognito
לי יש ציפיות גבוהות מחברים, בגלל זה גם ניתקתי כמה קשרים.
אני אף פעם לא מוכף בחברים אבל תמיד יש שניים הטובים ביותר שתמיד יעזרו אני שומח עליהם תמיד.

לדעתי זה גם סוג של אוטסיידרים[ההודעה נערכה על-ידי Incognito ב-21/05/2005 22:07:02]
21/05/2005 22:29:48 cp77fk4r
אביץ, אתה צודק, אבל עדיין- אני מדבר על אמת שגם אם היא לא אמיתית- בינתיים אני מסוגל לקבל אותה, כי עוד לא עלו לי עליה כל מני סמני שאלה.

אגב,אם יהיה איזה מפגש של כל האאוטסיידרים כולם יחזרו הבייתה בהרגשה כאילו הם לא היו שייכים :\
P:
22/05/2005 08:28:05 silicon_wolf
הכל פה הוא בעצם עניין של משיכה ודחיפה.
רוב אנשים נמשכים אל הפשטות ודוחפים את המורכבות רק בגלל הפחד משינוי או ההשלכות של חשיבה (שינוי צורת ההתנהגות,שיפוט יתר וכאלה)..
מה שאתה (אביץ) תיארת זה אאוטסיידרים מסוג מאוד מסויים,אנשים סקרנים מלידה שלא הסתפקו בתשובות הפשוטות או שפשוט לא הסתפקו בתשובות שניתנו להם כי הם סומכים רק על עצמם ולכן דאגו לגלות הכל לבד.
יש סוגים שונים של אנשים שלא משתבים לא רק בגלל האינטילגנציה אלא גם בגלל דברים אחרים.
בכיתה ז’-ט’ היה לנו ילד בכיתה שממש לא השתלב עם אף אחד חוץ ממני ("התפרקנו" אחרי כמה זמן) ומעוד אחד שגם איתו הקשר לא נמשך וזה לא בגלל שהוא היה חכם מהרגיל או טיפש מהרגיל אלא כי אנשים משנים ואילו הוא נשאר מקובע (אני לא יודע מה איתו עכשיו אבל החבר השני אמר לי פני כמה זמן שהוא נשאר כמו שהוא),אולי באמת אדישות טוטאלית היא מנגנון ההגנה הכי טוב שיש אבל בקטע של הגנה או בדידות אני חושב שאפשר להקריב את ההגנה.
ואגב אביץ לא העלית את הסוגיה של מה קורא אם הקבוצה של האאוטסיידרים גדולה יותר - האם הם אאוטסיידרים או שמא הם הרוב המייצג ולכן שאר האנשים הלא חושבים והפשוטים לכאורה הם האאוטסיידרים,ואם כן אז אותם אנשים פשוטי מחשבה יתחילו לחשוב על מה לא בסדר איתם דבר שיוביל בסופו של דבר לדפוסי חשיבה ומסקנות כשל רוב האאוטסיידרים מה שיעשה מהם בעצם חלק מהרוב.
השאלה המעניינת היא למה זה לא קורה ההפך? אולי בגלל שאז האאוטסיידרים החכמים יאלצו להקריב קורבן עליו הם לא יכולים לוותר? ושוב תלוי ברצון , בהשלכות וכמובן ביכולת של אותו אדם לבצע את תוכניותיו.
בסופו של דבר כולם מוצאים את מקומם ואלו שלא לרוב מתים עלומים או מגיעים לתהילת עולם.
22/05/2005 10:27:24 Incognito
הנה אני מרגיש לא קשור לנושא הזה
חחח
כמה אירוני להיות אוטסיידר בנושא "אוטסיידרים בע"מ"
22/05/2005 20:37:51 phax
phak teh maynshtrim.
23/05/2005 00:48:10 אביץ
וואו סיליקון הבאת הסבר מלומד ח"ח!!!
אז הבה נראה:

אתה אומר שמצד אחד אנשים נמשכים אל הפשטות (באופן טבעי, מתוך ישרות המצויה בנפשם), רואים לחיות חיים נחמדים. אבל מצד שני הם פועלים נגד עצמם בכך שהם מסבכים לעצמם את החיים. הם מעדיפים להיות מוצפים בשאלות ובחוסר וודאות ובכך לא להתחייב לדרך מסויימת... מעניין מאוד!

אני חושב שאנשים שמסתפקים בתשובות פשוטות זה אנשים שמעולם לא שאלו את השאלות. הם מסכימים לקבל את ההנחה שיש שאלה כשם שהם מקבלים את התשובה. השאלה לא מתעוררת אצלהם מבפנים, ולכן התשובה לא צריכה להיות מכוונת במדויק למה שהם צריכים... אני לא יודע לגבי האדישות שתארת. אני מתאר לעצמי שאותו אדם היה בחור מופנם מאוד, שכלפי חוץ היה נראה מאוד משעמם ובנאלי, סטטי. בפנים מן הסתם התרחשו אצלו אירועים רבים.

לגבי קבוצת אאוטסיידרים. הטענה שלנו היא (וכפי שגם אפיק אמר) שהאאוטסיידריות היא תכונה עצמית לאאוטסיידר, ולא רק בגלל שהוא נמצא בחברה שונה ממנו. ולכן גם יחיה בקרב אאוטסיידרים אחרים, אולי יהיה לו נח ונחמד יותר וימצא חברים לשיחה, אבל עדיין לא יאבד את תכונת האאוטסיידריות שלו. זו בכל אופן המטרה שלנו, להקהיל יחדיו אאוטסיידרים מקצוות הארץ ולשכלל את רעיונותינו המקוריים.

את הסוף שלך לא ממש הבנתי...

אז באמת כתבת יפה (שחף, תשפר אותו...)! המשך כך!
23/05/2005 10:43:24 silicon_wolf
הסוף בעצם שואל למה מישהו שכבר אאוטסיידר לפי ההגדרה של סקרן,שואל שאלות,הולך נגד המוסכמות וכו’ לא חוזר אל המיינסטרים-אל צורת החשיבה הפשוטה ונטולת השאלות.
ניסיתי לענות על זה על ידי הנחה שזו תהיה הקרבה גדולה ולאבד משהו אפילו אם כביכול זה יניב תשואות חברתיות כלשהן (והשאלה היא האם זה שווה את זה?).
העליתי את השאלה כי יצא לי לראות אנשים שניסו להיות פשוטים יותר,לזרוק את מורכבות חייהם הצידה בטענה שהם עונו על ידה ונבצר מהם לעשות דברים כאלה או אחרים.

בכל אופן התשובה שלי נכתבה אחרי כמה ימים נטולי שינה ועכשיו אחרי שישנתי משהו כמו 18 שעות אני בהחלט יכול לענות לעצמי.
יש אנשים שכל כך עמוק "בעסק" עד שכל מחשבה ותהיה כל מבט על מישהו או משהו גוררים אצלם אלפי שאלות שגוררות לאלפי ניתוחים שונים וכל אחד מוליד תשובה לשאלה אחרת וחלק מהדברים מתקשרים למסקנות קודמות ועוד המון המון תהליכים..מסובך? מאוד.
וגם פה אני מדבר על אנשים שאני מכיר\הכרתי.

בכל אופן (#2) במצב שכזה הרי אפשר לצפות מאדם שינוע מדרכו הסקרנית ולו קצת וזאת על מנת להשיג קצת שקט פנימי לנוכח הכאוס השורר במוחו אבל מה שמעניין זה שחלק מבני האדם מסוגלים להסתגל למצבים שונים ומורכבים ולכן,לדעתי, אין פה איזושהי רגרסיה לכיוון פשטות מחשבתית אלא התפתחות ואולי עצירה לא מודעת בשלב כלשהו.
מבלבל? חסר לכם שלא..[ההודעה נערכה על-ידי silicon_wolf ב-23/05/2005 10:44:45]
23/05/2005 19:57:57 אביץ
או, עכשיו אני מבין אותך טוב יותר. ומזדהה גם כן...
נכון, להיות עם כולם זה נח יותר, וגם האאוטסיידרים רוצים שיהיה להם נח אבל זה פשוט לא עובד. גאולת אותו אאוטסיידר מתחילה שהוא מבין שאם הוא רק ינסה לעקם את עצמו כדי להיות כמו כולם הוא לא יצליח לעולם, ורק יוסיף על מכאובו, הוא פשוט לא כמו כולם - נקודה! אלא שעליו לפתח את כשרונותיו, ומתוך כך להעניק לסובבים אותו ולמצוא את מקומו בחברה - לא כנגרר אלא כגורר...
07/06/2005 23:09:37 nickless
כולם מיוחדים =)
09/06/2005 01:01:38 אביץ
כולם מיוחדים, אבל הרבה מכחישים את זה ועוטפים עצמם בנייר של קרמבו וככה הם נראים דומים מאוד אחד לשני. וגם הם חושבים שהם כאלו...
11/06/2005 14:53:41 nickless
אין הרבה מה לעשות לגבי זה =\
עמודים: 1