Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > Imperial Glory

23/03/2005 11:10:34 Alpha1
מתוך גיימר:
Imperial Glory, מבית פיירו, גונב את כל החלקים הטובים מסדרת Total War, עוטף אותם בתחפושת נפוליאונית, ומוסיף להם קרבות ימיים עוצרי נשימה.

כשהייתם ילדים, ואמא גילתה שניסיתם להכניס לכיס מסטיק במכולת, היא בטח הסבירה לכם שאסור לגנוב. ברור לנו שהיא רק ניסתה לחנך אתכם באחד מאמות המוסר הבסיסיות ביותר של האנושות. למרבה הצער, כמו בכל מקום אחר, לתעשיית המשחקים יש את הגנבים שלה: חברות פיתוח שמעדיפות לגנוב רעיונות מחברות מתחרות (ולרוב גם מצליחות), במקום להמציא משהו חדש משלהם.

חברת Pyro, האחראית לסדרת האסטרטגיה המצליחה ’קומנדוס’, סבלה מכך במיוחד, עת חברות פיתוח רבות גנבות לה את הרעיונות. משחקים כגון Desperados, Star Trek: Away Team ו-Robin Hood: The Legend of Sherwood היו דומים כשתי טיפות מים ל’קומנדוס’ של ’פיירו’, רק בתחפושת אחרת. אם אתם חושבים שזה היה גורם ל’פיירו’ לצעוק ולמחות נגד גניבת רעיונות, אתם טועים. משחקה החדש של ’פיירו’, Imperial Glory, מעביר דווקא אותה לצד האפל.

כמו ’טוטאל וור’, רק בתקופת נפולאון
Imperial Glory, המיועד לבעלי המחשב האישי, יכול היה בקלות להיקרא Napoleonic: Total War, אילו Total War לא היה שם רשום. למעשה, הטלאי המצליח ביותר של Medieval: Total War נקרא Napoleon: Total War. יותר מזה - לאחר שחרשנו את הקרבות של יפן העתיקה, ימי הביניים והאימפריה הרומאית, הקרבות של נפולאון והמאה ה-19 נראים כצעד מתבקש למשחק הבא בסדרת ’טוטאל וור’ המצליחה. ’פיירו’ הערמומית פשוט החליטה להקדים את המאוחר ולפתח משחק נפולאוני משלה.

אנחנו אמנם חושבים שלגנוב זה רע, אך נראה ש’פיירו’, שכבר הוכיחה את עצמה בעבר בתחום האסטרטגיה, הולכת להוציא מ-Imperial Glory את המקסימום. עד כמה שהיינו רוצים להגן על סדרת ’טוטאל וור’ ממעתיקים, תחרות זה דבר טוב, במיוחד כשהוא כולל שדות קרב יפיפיים ואלפי חיילים המסתערים בשאגות מול תותחים טעונים.

כאמור, Imperial Glory מתרחש בתקופת הקרבות הנפולאונים, בין השנים 1789 ל-1830. בדומה לסדרת ’טוטאל וור’ (ואני באמת אשתדל לא להזכיר את זה יותר מדי), המשחק מתחלק לשני חלקים: מפה אסטרטגית בתורות וקרבות תלת ממדיים בזמן אמת.

במהלך המשחק תשלטו באחד מחמשת הכוחות החזקים באירופה של אותה תקופה: אוסטריה, פרס, צרפת, רוסיה או בריטניה. כל אחד מהמעצמות תזכה ליכולות חזקות משלה, ואיתן גם חולשות. על מנת לנצח תצטרכו להוציא את המקסימום מהיתרונות שלכם. לדוגמה, רוסיה תתחיל עם אוכלוסייה ענקית, איתה יהיה ניתן ליצור צבאות ענק. מצד שני, בריטניה, המוקפת בים, תשלוט על ספינות חזקות מיריבותיה.

כמקובל, יהיו משאבים, טכנולוגיות, כיבוש וכו’
המפה האסטרטגית של המשחק, שאמורה להראות כמו מפה פרוסה על שולחן, מעוצבת בתלת ממד יפיפה ומקיפה את כל אירופה וצפון אפריקה. ניתן לכבוש מעל ל-50 פרובינציות יבשתיות ו-30 פרובינציות ימיות. מעליהן, ניתן יהיה ניתן לפזר צבאות ויחידות שייוצגו על ידי חיילי מתכת. כל פרובינציה במשחק תפיק כסף, אוכל, אוכלוסייה וחומרים בסיסיים שאותם ניתן יהיה למכור. יהיה ניתן גם לבנות כ-70 סוגי מבנים ולפתח מעל ל-70 טכנולוגיות חדשות, אך די עם המספרים היבשים.

סוגי המבנים במשחק יכסו את כל התחומים שאנו מכירים: מכרות יגבירו את הייצור, נמלים יאפשרו לנהל מסחר ימי, ומגוון המבנים השונים יאפשרו בין השאר לאמן סוגים רבים של יחידות. ההתקדמות הטכנולוגית תקיף גם היא את רבים מהתחומים שאנו אוהבים ותהווה חלק הכרחי בניצחון במשחק.

הפיתוחים השונים יתאימו לסגנון המשחק של כל שחקן. יהיה ניתן לפתח טכנולוגיות ריגול, ארטילריה משופרת, בגדים שיתאימו לתנאי הלחימה של החיילים ואפילו לחקור דרכים דיפלומטיות מהפכניות שיגרמו לפרובינציות שכנות להצטרף לכוחותיכם ללא קרב. העץ הטכנולוגי בנוי בצורה דומה לזו של משחק האסטרטגיה המוכר Civilization. וכמו במשחק זה, גם כאן נוכל לעבור כרצוננו לצורות משטר חדישות יותר ככל שהמשחק יתקדם בתקופות.

כמקובל במשחקים מסוג זה, גם Imperial Glory יכלול מערכת דיפלומטיה מורכבת. על ידי בניית משרד ליחסי חוץ ניתן יהיה לרקום הסכמי שלום או הסכמי מעבר, ליזום עסקאות כלכליות ואפילו לחתן את בנות האצולה של הממלכה על מנת לחזק את הקשרים עם המעצמה השכנה. אך למרות כל הקשרים הנהדרים שניתן לבנות עם המתחרים, המטרה העיקרית במשחק היא לנצח ולצורך כך נאלץ להזיע, וירטואלית כמובן, בשדה הקרב.

פרשים, מוסקטרים ותותחים בקרב על המורל
בדומה לסדרת ’טוטאל וור’, כששני צבאות יריבים יפגשו במפה האסטרטגית, המשחק יאפשר לנהל את הקרב בתלת ממד מלא, בזמן אמת. לאחר צפייה במספר קרבות כאלה, אני יכול לספר שהם נראים נפלא. בניגוד ל’רומא: טוטאל וור’ בו התרגלנו לשלוט על אלפי לוחמים, מספר היחידות בשדות הקרב של Imperial Glory יהיה מוגבל יותר וינוע סביב ה-2,000 חיילים. במקום מספרים, ’פיירו’ מעדיפה להשקיע באינטליגנציה המלאכותית ובאנימציה של היחידות, והתוצאות מרשימות.
אחד הדברים המייחדים את הקרבות הנפולאונים הוא השילוב בין סייפים ופרשים לבין תותחים כבדים וכיתות ירי. כיאה לתקופה זו, ארטילריה תהווה גורם מכריע על שדה הקרב ותזכו להשתמש במבחר תותחים ומרגמות שישליטו הרס וחורבן היכן שיפגעו. את חלקם אפילו יהיה ניתן להוביל ממקום למקום בעזרת סוסים.

ירי תותחים למקום הנכון בזמן הנכון יחסל לא רק את לוחמי האויב, אלא גם את המורל של אלה שישרדו. מערכת המורל תהווה חלק מכריע בשדה הקרב. חיילים המגינים על המולדת שלהם ילחמו בתעוזה יתרה, לוחמים המותקפים מאחור יספגו קנס למורל, וחיסול הגנרל היריב יצור בהלה בשורות האויב. במיוחד אם מדובר באחד הגנרלים המפורסמים של אותה תקופה כגון נפליאון, וולינגטון ובלוצ’ר, אותם יהיה ניתן למקם בראש הצבאות החזקים ביותר שלכם.

על מנת לנצח יהיה צורך לשחק בחוכמה. יחידות ינצלו את תנאי השטח, כגון יתרון גובה ומקומות ומסתור ואפילו ישתלטו אוטומטית על המבנים בסביבתם. גנרל טוב יצטרך לחשב היטב היכן כדאי לתקוף ומתי, במטרה לשבור את שורות האויב ולגרום לו לנוס לאחור במבוכה. הקרבות עוצרי נשימה ומלאים בניחוח אבק שריפה, אך על מנת לנצח תצטרכו לתמרן לא סוסים ותותחים אלא גם ספינות קרב, וזה מה שמייחד את Imperial Glory משאר משחקים בסגנון.
קרבות בלב ים
אחת הטענות המרכזיות כנגד ’רומא: טוטאל וור’, היתה שהקרבות הימיים בו מוכרעים אוטומטית על ידי המחשב. כאן, לעומת זאת, הקרבות הימיים נלקחים ברצינות לא פחותה מהקרבות היבשתיים. מספר הספינות תחת פיקודכם יהיה קטן בהרבה מצבאות הענק עליהם תשלטו בקרבות היבשתיים, אך ההחלטות האסטרטגיות יהיו רבות.

בכל אחד מהאזורים הימיים יהיה מזג אוויר ועוצמת רוח שונה ותצטרכו לקחת זאת בחשבון לפני שתשוטו אל תוך סערת הקרב. הספינות יתחלקו לשלושה סוגים עיקריים: ספינות מהירות אך חלשות, ספינות איטיות ובעלות כוח אש חזק וספינות בינוניות שהן משהו באמצע.

במהלך הקרב יהיה ניתן לכוון את התותחים שלכם לשלושה מקומות על כל ספינה: למפרשים, על מנת להאט את הספינה; לסיפון, בכדי להרוג את צוות הספינה; או לבטן הספינה בשביל לשלוח אותה לתחתית האוקיינוס. כמו כן, הספינות וצוותיהן יצברו ניסיון עם הזמן, כך שמספרים וכוח אש זה לא הכל.

כל חובב פיראטים יודע שקרבות ימיים אינן מושלמים בלי ניסיונות השתלטות על ספינות אויב, וגם זה כלול בחבילה. אם תביאו את ספינתכם לצד ספינת אויב, הלוחמים על ספינתכם יקפצו לסיפונו של האויב וינסו לשסף את חובלי היריב ולהעביר את הספינה לפיקודכם. כל מערכת הקרב הימית של Imperial Glory מושקעת, נראית נהדר, ומוסיפה אלמנט מעניין לקרב


לדעתי אחלה של משחק. רק חבל שיש מגבלה על מספר החיילים.
אני מקווה שאצלי הוא יעבוד חח...

[ההודעה נערכה על-ידי Alpha1 ב-23/03/2005 11:13:13]
23/03/2005 11:16:17 Alpha1
אין לי כוח להגדיל את התמונות אם אתם רוצים אתם יכולים למצוא את הכתבה בגיימר ויש שם את התמונות בגדול גדול יותר.
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=82288&page=0
זה הקישור לכתבה.
[ההודעה נערכה על-ידי Alpha1 ב-23/03/2005 11:16:47]
עמודים: 1