Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > כולם להכנס ICQ 5 חופשיי

07/02/2005 23:34:01 kivzy
הישר מהמכבש: ICQ 5

תוכנת המסרים המידיים הפופולארית בעולם יצאה היום בגירסה מלאה ורשמית. אורי גושן כבר הספיק לעשות עליה סיבוב
מאת: אורי גושן 18:43 07/02/2005



הטלפון הסלולרי שבישר לי את החדשה המרעישה רטט כולו מהתרגשות. סוף סוף, היא הגיעה. התוכנה שכולנו טעמנו ממנה (בתקופה הביטא הקצרצרה) שוחררה זה עתה לרשת, והביאה עמה נחת למשתמשים רבים שלא הספיקו לבחון אותה. כעת זה אפשרי, ואף מומלץ.

במבט ראשון, ניתן להבחין כי מרבית כפתורי השליטה של ה- ICQ החדשה בגרסה האנגלית (סטטוס החיבור, חיפוש חברים וכד’) דילגו להם לחלקו העליון של חלון התוכנה, ואילו הפרסומת השובבה הדרימה לה והתיישבה בסמוך לשדה החיפוש של גוגל. ניתן רק לברך על כך, מאחר וכעת ישנה הפרדה ברורה וגם נוחה בין אפשרויות השליטה השונות שבעבר היו מעט מפוזרות.

לעומת הסדר היחסי שנעשה בממשק, אפשרות שליחת ה-SMS לנמענים שאינם אנשי קשר (כלומר, שאינם נמצאים ברשימת החברים שלכם), הוחבאה משום מה תחת אפשרות הוספת החברים בתפריט הראשי, וחבל. בנוסף, כפתור הודעות המערכת נותר כפי שהיה בחלק התחתון, אבל ביננו - מי באמת משתמש בו?


הפונקציות החדשות וה"מרעישות" יותר הן למעשה תוספות תקשורת שהיו חסרות כל כך בגרסאות הקודמות. שיחת וידאו למשל ושיחות שמע בכלל, הן א.ב.יהושע במסרים מידיים, אך כעת ICQ מביאה לנו את דרך התקשורת החדשה שלה: ווקי-טוקי. כיצד זה עובד? לוחצים על אחד מאנשי הקשר שלכם (שבבעלותו ICQ 5 Lite, כמובן), ומזמנים אותו לשיחה (Paging). כשהחבר קיבל את ההזמנה, תוכלו לשוחח ב"תורות" כאשר האחד מדבר בזמן שהשני מאזין.

מה ההבדל בין הווקי-טוקי הזה לשיחת אודיו רגילה? ובכן, על מנת לשוחח עליכם ללחוץ על כפתור ה –"Push2Talk" , להחזיק את הלחיצה כל עוד אתם מדברים (עד 60 שניות) ולשחרר אותה לאחר מכן - ממש כמו במכשירי קשר או ווקי טוקי. כך תוכלו להגיד מה שאתם רוצים, מתי שאתם רוצים ומבלי לחשוש שהצד השני ישמע כל פיפס שתוציאו מהפה (או לא רק מהפה).


איציק הצעיר, קם בוקר אחד והחליט שכבר לא מתאים לו ללבוש את אותה החולצה כל יום לבית הספר, ולכן החליף את מראהו לקולקציית 2005. AOL העניקה לו במתנה שלושה סקינים שונים מהם יוכל לבחור, ובנוסף הוא יוכל לשנות את צבע המעטפת לאיזה צבע שירצה מתוך קשת הצבעים הקרמיים האפשריים (אופציה ישנה). נחמד.

ICQ מתגאה בכך שהגירסה החדשה כוללת שיפורים ושינויים פרי הצעתם של הגולשים. בין אותם שיפורים ניתן למנות את יכולת שליחת ההודעה על ידי מקש ה-Enter בלבד (וגם SMS בו זמנית), התאמת הודעת ה- Away או שאר מצבי החיבור שלכם והוספת אייקונים, אפשרות הפעלת משחקים במסך מלא ועוד. השאלה המסקרנת היא מדוע החבר’ה ב-ICQ לא חשבו על האפשרויות הבסיסיות הללו מלכתחילה? האם הם באמת היו זקוקים לגולשים שיגידו להם להוסיף אפשרות לשלוח הודעה על ידי אנטר? לא הייתי ממש מתגאה בעובדה הזו בתור ה-אמא של כל תוכנות ה - IM.


למרות הכול, ICQ 5 מציעה שינוי מרענן ומתבקש לאחר זמן רב של שקט עדכוני. אם עד כה לא הייתם מעריצים גדולים של התוכנה, הגירסה החדשה לא תציע לכם חדשות מרעישות או תזעזע את עולמכם. אך אם אתם פריקים או משתמשים ותיקים בתוכנה, ודאי תרצו לקחת אותה לסיבוב, לא? עכשיו רק נותר לחכות לגירסת הפרו, אם תהיה בכלל.



להורדת ICQ 5 (רק באנגלית בשלב זה)
http://software.nana.co.il/Software/?SoftwareID=5039

תהנו....
08/02/2005 15:20:21 nickless
יש לי...
שונא תקורא אווי אוטומטי
08/02/2005 16:55:45 adir
שמעתי שהוא עושה הרבה בעיות...
11/02/2005 12:48:14 kivzy
לע יודע לא שמתי לב...
בעע תהנו

קיבצי, תמימות שליט"ה
עמודים: 1