Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מערכות הפעלה ותוכנה > Age Of Empires 3 (כן כן...קראתם נכון)

21/01/2005 22:30:11 Alpha1
המידע לקוח מתוך האתר "גיימר":

סדרת האסטרטגיה שפעם שלטה בעולם משחקי המחשב, תחזור השנה בגדול למסכים.

’ההיסטוריה תמיד חוזרת’, אמר חכם סיני בין מנה אחת לשנייה בבר הנודלס, ואז חזר לצלחתו. אנו נותרנו עם משפט שעד היום, הצדיק את עצמו במיוחד בסגנון משחקי האסטרטגיה בזמן אמת. לא משנה אם מדובר בקרבות בעולם העתיק או בין הכוכבים, המשחקים הללו נטו לחזור על עצמם בשיטתיות, ולהיצמד למספר עקרונות בסיסיים שמעולם לא השתנו. סגנון משחק זה נחלש, פשוט בגלל שלשחקנים די נמאס. לא ייתכן כי לאחר עשרות שנות לחימה בזמן אמת, הקרבות עדיין יהיו, פחות או יותר, זהים לחלוטין.

סדרת ’Age Of Empires’ של מיקרוסופט לא חפה לחלוטין מחטא החיקוי, אך עם השנים הצליחה ליצור אווירה ומשחקיות ייחודית משלה, שהפכה אותה לאחת המצליחות בסגנון. לאחר הפסקה ארוכה יחסית, בה פנתה חברת Ensemble לכיוונים חדשים והביאה לנו את ’Age Of Mythology’ המעולה, חוזרת החברה לסדרה הקלאסית, עם טיפול גראפי עוצר נשימה, וגם כמה חידושים שינסו להחזיר את אותם שחקנים שכבר מאסו בז’אנר. האם באמת הצליחו ב-Ensemble לחשוב על כמה רעיונות שלא ראינו עדיין באף אחד ממאות משחקי האסטרטגיה בהם שיחקנו?

מלחמה מתקדמת יותר
’Age Of Empires 3’ ימשיך את סדרת האסטרטגיה מהמקום בו נעצרה הגרסה השניה של Age Of Empires, הלא היא Age Of Kings המשובחת. עם תום ימי הביניים, נפתח בעולם האימפריות עידן הכיבוש. המעצמה האירופאית אותה גידלנו במשחק הקודם יוצאת לכבוש לעצמה חלקים נרחבים מה’עולם החדש’, הלא הוא אמריקה.

עידן מלחמות המצור מהמשחק הקודם חלף. עכשיו, תותחים כבדים ורבי עוצמה מרסקים את ביצורי הערים בקלות, וספינות המלחמה עמוסות לעייפה בעשרות כנים מאיימים. נכון, בתחילת הקרבות של Age Of Empires 3 עדיין תוכלו לראות על המפה את אחרוני היחידות שנותרו מהעידן הקודם, קשתים, מטילי כידונים ופרשים למיניהם, אך אלו יתחלפו לקראת השלבים המתקדמים ביחידות חיל רגלים חמושות ותותחים מתנייעים ומדויקים יותר. שדה הקרב של Age Of Empires 3 עתיד להיות – לראשונה בסדרה - אפוף עשן.

מערכת המשחק לשחקן יחיד תיוותר הרפתקה ליניארית אשר תעקוב אחר קורותיו של דמות ’גיבור’ יחידה בעולם המשחק, בדומה לעיצובו של ’Age Of Mythology’. ב-Ensemble לא מתחייבים לדיוק היסטורי, ומעדיפים לדבר על הרפתקה חופשית ומהנה. בתחילת המשחק נוכל לבחור אחד מבין שמונה מעצמות אירופאיות, מהן נחשפו עד עתה שלושה: הצרפתים, הבריטים והספרדים. שוב, כיאות למסורת הסדרה, לכל אחד מהצדדים יתרון ייחודי משלו, כדמות אחת בלעדית או תכונה מודגשת ומשופרת.

בכל צד אותו תבחרו, תזכו לפקד על צוות הנחיתה הראשון אשר יצא לדרכו מהיבשת הישנה לכיבוש אמריקה. למרות המרחק הרב, הקשר עם המולדת נשמר, ואחת התכונות החדשות החשובות של Age Of Empires 3 היא ’עיר האם’, אשר תומכת בכם מרחוק בציוד, חיילים ומשאבים. כמה מהצדדים בהם תוכלו לבחור מנהלים מערכת מסחר ותחבורה שוטפת שיקלו עליכם להשיג את דרישותיכם מהעיר, בעוד שמעצמות אחרות מנותקות יותר במאמצי הכיבוש שלהן.

שינויים מהעבר
בניגוד לאופנה הנוכחית בסגנון האסטרטגיה בזמן אמת, אנשי חברת ’אנסמבל’ לא מתכוונים לרכך יותר מידי את המודל הכלכלי המסובך של משחקי הסדרה הקודמים, אשר דרש מכם לאסוף סוגי משאבים נפרדים. השינוי היחיד שיבוא לידי ביטוי במשחק בתחום זה הוא ביטולם של ’מבני האיסוף’, אשר אינם נחוצים עוד על מנת לזרז את אספקת המשאבים שלכם.

הגבלת האוכלוסייה הנוקשה של משחקי Age of Empires דווקא כן תתרופף מעט, ותאפשר לכם לבנות ולהחזיק הרבה יותר יחידות בו-זמנית על פני מפת המשחק

קרבות מעניינים יותר
השינוי הגדול ביותר אותו יציע Age Of Empires 3 לחובבי הסדרה הוא מערכת הקרבות החדשה, המבטיחה מהפכה. עידן המלחמות החדש מציע סגנון שונה לחלוטין של לחימה, ו-Age Of Empires 3 מגיב בהתאם עם ממשק תיאום שיאפשר לכם, לדוגמא, לארגן את חיל הרגלים שלכם בשורות נאות ומסודרות, ולדאוג לכך שיפתחו באש שורה אחר שורה, בדיוק כמו בסרטים. פרט לניהול הקרב המתוחכם יותר, ייאלצו השחקנים להתמודד עם השלכותיו של מנוע ה-’Havok’, מנוע החישוב הפיזיקאלי אותו כבר ראינו בפעולה בשלל משחקי פעולה, ביניהם בולטים ’מקס פיין 2’ ו-’Half Life 2’.

מה הקשר בין המנוע הפיזיקאלי המרהיב הזה ומשחק אסטרטגיה? מסתבר שמדובר דווקא בעניין הגיוני לחלוטין, שבוודאי יהפוך לסטנדרטי אחרי Age Of Empires 3. מבנים המתפרקים לאחר שהושמדו לא ייעלמו באופן סתמי מהמפה באנימציה קבועה, אלא יאבדו את יציבותם ויקרסו בצורה מציאותית ומרשימה.

לא מן הנמנע שקבוצת חיילים או איכרים הנמצאים בסמוך לבניין תיקבר בין ההריסות... פגזי התותחים מסוגלים להעיף חיילים, חיילים מסוגלים ליפול, להחליק, וגם להידרדר אל מעבר לתהום עמוקה וליפול למים. בקרבות ימיים, יתמודדו על השליטה בקווי האספקה אוניות אדירות, אשר תותחיהן ינסו לקרוע את מפרשי האונייה היריבה, להשליך חיילים מהסיפון, להתנגח ולהטביע.

הכי יפה שיש
הדמיון של המשחק למציאות מובטח גם באמצעות המנוע הגראפי המדהים, ממנו פשוט אי אפשר להתעלם. Age Of Empires 3 הוא בקלות אחד ממשחקי המחשב המרשימים ביותר שראינו, המשחק הראשון בז’אנר אשר מיישר קו עם משחקי הפעולה החדישים, ועושה שימוש ביכולות הגראפיות המתקדמות של כרטיסי המסך המשוכללים ביותר. העולם נראה חי, צבעוני ומרשים, כמעט פוטו-ריאליסטי. בחברת ’אנסמבל’ מבטיחים כי כל האושר הגראפי הזה, לא ימנע ממספר יחידות גדול מאי פעם לצעוד לקרב על מפות המשחק.

גם המשחק מרובה המשתתפים של Age Of Empires עומד לזכות לשדרוג רציני, עליו מסרבים בינתיים המפתחים לחשוף פרטים רבים. ידוע לנו כי המשחק יכלול שירות ’שידוכים’ שיעזור לאתר שחקנים המעוניינים להתחרות בכל רגע, וכי מפות המשחק יעוצבו באופן אקראי עם תחילת הקרב, ויאפשרו לשחקנים עומק חסר תקדים בהגדרת אופי המשחק. משחקי האינטרנט יתמכו בשמונה שחקנים בו-זמנית על פני המפות הגדולות ביותר בכותר.

שובם של משחקי האסטרטגיה?
לאחר הציפייה הארוכה ומורטת העצבים, אותה דרבנו בחברת ’אנסמבל’ בעזרת מסע שיווק אגרסיבי ברחבי הרשת, נראה היום Age of Empires 3 מבטיח יותר מתמיד. הגרפיקה והמנוע המציאותי לבדם מבטיחים חידושים להם המתינו שחקני האסטרטגיה זמן רב, והמשחקיות המחודשת תציע למעריצי הסדרה סגנון קרבות חדש שיהפוך את השלבים למותחים ומהנים יותר. מיקרוסופט ו’אנסמבל’ מעדיפים שלא להכריז עדיין על תאריך יציאה רשמי, אך לפי התרשמותנו ממצבו הנוכחי של פיתוח המשחק, אנו מקווים לראות את Age Of Empires 3 על מדפי החנויות עוד הרבה לפני סוף השנה הנוכחית.
------------------------------------------------------
ואני מחכה למשחק הזה, זה ניראה ונישמע משחק רצחני!.
אחרי הכול עידן האסטרטגיה המתוחכמת ניפתח ב Total war:Rome
ועכשיו רק משפרים אותו =)

Alpha1, הולך לקרצץ את אמא שלי לקנות לי פנטיום 4 עד סוף השנה...אם לא אני אבוד. (קאפוט)



תמונות:








זה התמונות, הן לקוחות גם כן מתוך "גיימר".
תגובות רבותיי =)...
31/01/2005 19:04:02 nickless
לי היה את כל הסדרה =)
מחכה לזה כנראה נוריד
11/07/2005 03:10:28 Alpha1
המשחק האהוב עלי
עמודים: 1