Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > סיכום של וואלה השנה+ 10 הוירוסים הגדולים של השנה.

05/01/2005 21:51:21 cp77fk4r
הכתבת גלית ימיני ערכה "סיכום" בנושא אבטחת מידע על השנה.
בכתבה פורסמה גם רשימה של 10 הוירוסים הגדולים של השנה.
(http://computers.walla.co.il/?w=/4000/649235):

לא היה כמעט אף נושא חם יותר השנה בתחום המחשבים מאשר אבטחת המידע. בין אם אתה משתמש ביתי ובין אם אתה מנהל מערכות מידע של ארגון גדול, לא יכולת להתעלם משלל האיומים, שאינם מפסיקים להתחדש: וירוס ראשון בטלפונים הסלולריים, תוכנות ריגול חדשות, אי-מיילים מזויפים שמשדלים אותנו לתת את פרטי כרטיס האשראי שלנו לנוכלים, פריצות לאתרי אינטרנט מובילים בעולם והתקפות של אינספור וירוסים שונים דרך הדואר האלקטרוני. היתה גם פריצה למחשבים של בנק לאומי, למערכת המחשבים של צה"ל, וסטודנטים איראנים שניסו לחדור למחשבים של חברת החשמל הישראלית.

אפילו מיקרוסופט הסכימה לשלם פרס של רבע מיליון דולר כדי לחשוף את אותו האקר גרמני, ששיחרר לרשת האינטרנט את התולעת סאסר, שפגעה בתוכנת חלונות שלה. מיקרוסופט גם עשתה היסטוריה השנה כאשר לראשונה השיקה חבילת אבטחת מידע משלה למוצריה בשם SP2, הכוללת פיירוול אישי חינם לכל מחשב בעל מערכת הפעלה חלונות.

לא קל להיות בעל מחשב בימים אלה. ככל שישנם יותר משתמשים בחיבור אינטרנט בעל פס רחב או חיבור אלחוטי, האיומים הולכים וגוברים. גם מי שמשתמש במחשב רק כמכונה לעיבוד תמלילים ולגלישה בסיסית באינטרנט מבין שאם הוא לא יגן על המחשב שלו עם תוכנת אנטי וירוס לפחות, הוא בבעיה.

חברת אבטחת המידע ביונד סקיוריטי מתמחה באיתור פריצות באתרי אינטרנט ישראלים וכן מתעדת פרצות במוצרי תוכנה שונים. לפי סיכום מיוחד שערכה החברה ל-2004, השנה נפרצו על ידי האקרים 529 אתרי אינטרנט ישראלים (בעלי סיומת il.). עם האתרים שנפרצו נמנים חנות המוסיקה הוירטואלית www.imusic.co.il, אתר ה-Sky Diving הישראלי, אתר חב"ד , אתר תיכון ת"א, האתר של אוניברסיטת חיפה, האתר של האקדמיה ללשון עברית, ארגון הסלסה הישראלי, אתר עיריית בית שמש, אתר מועדון הספורט הפועל רמת גן, אתר המוסד לביטוח לאומי ורבים אחרים. בעלי האתרים האלה יודעים על הפרצות וכבר פעלו לתקנן.

"המגמה הבולטת ביותר השנה היא התקצרות הזמן בין חשיפה של פרצה חדשה לבין הפצה של תולעת שמנצלת את הפרצה", אומר אבירם חניק, מנכ"ל ביונד סקיוריטי. "כאשר מתגלה פירצת אבטחה חדשה מתחיל מירוץ בין ההאקר לבין חברת אבטחת המידע - ההאקר מנסה להוציא תולעת, שתנצל את הפירצה, לפני שהחברה תוציא טלאי אבטחה שיסגור אותה. פעם מירוץ כזה היה לוקח שבועות, כיום זה לוקח ימים ספורים - ובדרך כלל התולעת יוצאת עוד לפני שמוצאים את הפתרון".

דפדפן האקספלורר של מיקרוסופט התגלה ב-2004 כפגיע במיוחד. חניק אומר כי בשנה האחרונה התגלו כ-30 פרצות שונות באינטרנט אקספלורר, לעומת בעיות ספורות בדפדפנים המתחרים. ואולם חשוב לזכור כי מדובר בדפדפן הנפוץ בעולם, שמושך את מספר ניסיונות הפריצה הגדול ביותר.


פרסומתדורון דרייר, מנכ"ל מק’אפי בישראל ובמזרח התיכון, מאמין כי האיום הגדול של השנה היו הוירוסים המשולבים כמו נטסקי וסובר, שכללו 5-3 שיטות חדירה למחשב - דרך הדואר האלקטרוני, דרך תוכנות לשיתוף קבצים, דרך מנועי חיפוש ודרך מערכת ההפעלה.

אריה דנון, מנכ"ל סימנטק ישראל, רואה בדואר הזבל שתופס 66% מהתעבורה ברשת, את בעיית האבטחה הגדולה ביותר. "במחצית הראשונה של 2004 התגלו פי 4.5 תולעי מחשב ווירוסים לעומת התקופה המקבילה ב-2003", אומר דנון. לדעתו, המפסיד הגדול של השנה הוא עדיין משתמש הקצה: "השנה הוא נאלץ להתמודד עם וירוסים, תולעים, דואר זבל ותוכנות ריגול - אינספור איומים שמחייבים אותו לרכוש אינספור תוכנות כדי להתמודד אתם, וגם אז הוא עדיין לא מאובטח ב-100%".


10 הגדולים

חברת האנטי וירוס סימנטק פרסמה את סיכום שנת 2004 שלה. על פי סימנטק נדבקו בשנה האחרונה 2,325,431 מחשבים ברחבי העולם. מתברר כי משתמשי מחשב ביתי חשופים מעט יותר לפגיעות ממשתמשי מחשב ארגוני (בעבודה וכו’).

להלן רשימת 10 הוירוסים שהוו את הסכנה הגדולה ביותר על מחשבים בעולם:

1 Mydoom.A
2 Netsky.P
3 Netsky.B
4 Netsky.D
5 Netsky.C
6 Sasser.B
7 Bugbear.B
8 Beagle.X
9 Beagle.M
10 Netsky.Z

10/01/2005 14:33:40 Acid-Burn
יענתו לפי התענה
Mydoom.A
הכי מסוכן לפי מה שהיא אומרת
חחח
10/01/2005 18:07:25 cp77fk4r
אני חושב שהיא התבלבלה, ואלה רק הרשימת וירוסים שהיו הכי מסוכנים השנה.

כי יש כמובן את הCodeRed, שהיה אחד הוירוסים היותר מסוכנים.
וכמובן שהיה את הSlammer שאין ספק שהיה יותר מסוכן מרב הוירוסים ברשימה...
10/01/2005 18:13:36 Acid-Burn
קיצו לא ניראה לי שהיא יתבססה על מידע רציני
10/01/2005 18:23:22 cp77fk4r
או שהיא פשוט התבלבלה.. :\
עמודים: 1