Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > מייקרוסופט ושירות בשם A1.

05/01/2005 21:30:58 cp77fk4r
מייקרוסופט "התחילה" להכנס לנושא האנטי-וירוסים, היא רוצה לספק לאנשים אבטחה- כן, בדיוק ככה.

הידיעה בנענע.
(http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=166583&sid=10):

מיקרוסופט ממשיכה שלא לספק מידע לגבי תוכניות השיווק וההפצה של טכנולוגיות האנטי וירוס ואנטי תוכנות ריגול שרכשה בחודשים האחרונים, אבל מקורות המקורבים לחברה חושפים פרטים על השירות שיקרא "A1". ככל הנראה מדובר בחבילת פתרונות נגד וירוסים ותוכנות ריגול שתשווק על בסיס מנוי שנתי.

אתר Microsoft Watch מדווח כי במיקרוסופט החלה להודיע על התוכניות שלה למפתחים המקורבים לפעילות החברה, בעוד שכלפי התקשורת הם שומרים כרגע את הקלפים קרוב לחזה, וסרבו להגיב לפרסומים השונים.

סביר להניח כי חלק מיכולות האבטחה של שירות A1 ישולבו בגרסאות עתידיות של מערכת ההפעלה, וייתכן גם כי תהיה זמינה להורדה בצורת גרסה חינמית של חבילת האבטחה.
מידע שהתקבל באתר Neowin אמש מגלה כי גרסת בטא של תוכנה כנגד תוכנות ריגול המכונה אטלנטה תושק ב-6 בינואר, אבל לא ברור עדיין אם מדובר בהפצה פנימית המיועדת לעובדי החברה, או במשהו בקנה מידה גדול יותר.

את תוכניות האבטחה של ענקית התוכנה מסיאטל מסכם אחד המפתחים בהשוואה מעניינת בין רוטב סטייקים אמריקאי בעל שם זהה. "כפי שאותו רוטב משלב טעמים ותבלינים שונים, אשר נועדו בסופו של דבר להסתיר פגמים בטעמו של בשר הסטייק, כך גם שירות האבטחה של מיקרוסופט."
וכפי שמצויין על בקבוק הרוטב, וגם באתר הבדיקות הפנימי של A1, לשניהם יש אורך חיים של 12 חודשים שלאחריו תאלצו לרכוש אחד חדש.

לינק לידיעה בNeowin:
http://www.neowin.net/comments.php?id=26501&category=main

לינק ידיעה בMicrosoft-watch:
http://www.microsoft-watch.com/article2/0,1995,1747802,00.asp?kc=MWRSS02129TX1K0000535

06/01/2005 19:50:52 cp77fk4r
הידיעה שפורסמה בנושא בYnet:
(http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3029190,00.html)

מיקרוסופט החלה להציע היום (ה’) גירסת בטא של תוכנה חדשה נגד תוכנות ריגול (Spyware) המבוססת על טכנולוגיה של חברת Giant , אותה רכשה ענקית התוכנה בחודש דצמבר 2004. התוכנה, Windows AntiSpyware , זמינה להורדה חינם מאתר החברה.

תוכנות רוגלה (Spyware ו-Adware) הן תוכנות המותקנות ורצות על מחשבים ללא הסכמת או מודעות המשתמש במטרה ללמוד על הרגלי השימוש שלו במחשב ולחשוף את פרטיו האישיים (שם משתמש, סיסמאות, אתרים ותכנים מועדפים וכדומה).

נזקי הרוגלות הם שונים ומגוונים, בהם התחזות למשתמש (גניבת זהות המשתמש), גניבת מידע אישי, מעקב אחר הרגלי הגלישה, הקפצת חלונות פרסומת, משלוח דואר זבל דרך מחשב הקורבן, שינוי עצמאי של דף הבית בדפדפן ועוד. מחקר שנערך לאחרונה בקרב 326 גולשים אמריקנים גילה, כי במחשביהם של כ-80% מהמשתתפים מותקנות תוכנות זדוניות (Malware), שלא היו מודעים כלל לקיומן.

מיקרוסופט ביצעה בדיקות לגירסת בטא של Giant במהלך החודש האחרון, והיא מוצעת כעת למשתמשי Windows 2000/XP/Server 2003 ללא תשלום. עם זאת, מיקרוסופט עשויה בהחלט לגבות תשלום עבור הגירסאות הבאות. "נבחן את נושא התמחור ונגיע להחלטה", אמר לאחרונה מייק נאש, סגן נשיא ביחידת האבטחה העסקית של מיקרוסופט.

בחברה צופים, כי גירסת הבטא תסייע להפחתת ההשפעה השלילית שגורמות הרוגלות דוגמת: האטת ביצועי המחשב, הודעות פופ-אפ טורדניות, שינויים בלתי רצויים בהגדרות הרשת ושימוש בלתי מורשה במידע פרטי. הגירסה החדשה זמינה למשתמשי מערכת ההפעלה Windows 2000 וגרסאות מתקדמות יותר.

המוצרים המתחרים, כגון AdAware ו-Spybot Search & Destroy , למשל, מוצעים ללא תשלום, אולם הגירסה המלאה שלהן עולה כסף. תוכנות אחרות לניקוי רוגלות ומזיקים, כמו Spy Sweeper או Pest Patrol , זמינות אף הן רק בתשלום.

כבדה אך יעילה.
Windows AntiSpyware מציעה הגנה בזמן אמת מפני תוכנות ריגול, עדכונים ללא תשלום, ומבוססת על Spynet, רשת משתמשים המזהה תוכנות ריגול חדשות. ברגע שמתגלה תוכנת ריגול על כל אחד מהמחשבים ברשת - תעודכן Windows AntiSpyware ותדע לחסום את רכיב הריגול החדש בכל אחד מהמחשבים המשתתפים ברשת.

נוסף על כך, מיקרוסופט מציעה מנגנון לשמירה על הפרטיות, שמוחק את היסטוריית הגלישה והשימוש במחשב, כלי לשחזור אוטומטי של דף הבית בדפדפן, אם ’נחטף’ על ידי רוגלות, ואפשרות לשלוט ולעקוב אחר התוכנות והשירותים הפועלים במחשב, כמו גם מידע על תוספים לדפדפן ופעילויות המתרחשות ברשת המקומית.

AntiSpyware Beta 1 כוללת אפשרות תזמון בדיקות, מציגה דיווח על איומים שנמצאו במחשב, אך בתוקף היותה גירסת בטא, מכבידה על המחשב, ובשלב זה - לא זמינה עבורה תמיכה מהחברה, למעט באמצעות פורומים מקוונים. עם זאת, יאמר לזכותה, שבמחשב שלנו הצליחה התוכנה לאתר לא מעט Adware ושאר מזיקים, שכלל לא ידענו על קיומם, ולא נמצאו על ידי מוצרים מתחרים.

בסיום הסריקה, מוצג בפני המשתמש דו"ח עם כלל המזיקים שנמצאו, בצירוף מידע אודות הקובץ, המלצה לפעולה (התעלמות, הסרה, הרחקה,), תיקיות בהם היא נמצאת במחשב ורמת הסיכון שהיא מהווה. כמו במרבית המוצרים של מיקרוסופט, הכל נעשה באמצעות ממשק מוכר, נעים ונוח להתמצאות.

הבא בתור: אנטי וירוס?
העיסוק של מיקרוסופט באבטחת מידע אינו נעצר בתוכנת האנטי Spyware החדשה. החברה מכריזה על זמינות כלי להסרת תוכנה זדונית, אשר יהיה זמין להורדה החל מה-11 בינואר. שני הפתרונות מבוססים על טכנולוגיות ההגנה המתקדמות ומאפייני ההגנה הפרו-אקטיביים של חבילת העדכונים השנייה(SP2) ל- Windows XP
בשנה שעברה הודיעה החברה על רכישתה של חברת GeCad , מפתחת תוכנות אבטחה ואנטי וירוס מרומניה. לדברי נאש, מדובר בצעד מתבקש במסגרת יוזמת המיחשוב האמין, שמטרתה להגביר את אבטחת המידע בסביבת Windows. "אנחנו רואים בתוכנת האנטי וירוס חלק חשוב מהתוכניות להפוך את הטכנולוגיה שלנו למאובטחת יותר", אמר.

תוכנת האנטי וירוס של מיקרוסופט נמצאת עדיין בפיתוח, ובשלב זה לא ברור אם היא תשולב ב-Windows. על פי הערכות מוקדמות, נראה כי כלי האבטחה יופץ כמוצר עצמאי.
08/01/2005 06:32:25 UnderWarrior
שמת לב שהם רוצים בדיקה אם WINDOWS חוקי בזמן ההורדה? לא מחייבים אבל ממליצים.
שמעת על זה משהו קודם?[ההודעה נערכה על-ידי cp77fk4r ב-08/01/2005 18:18:38]
08/01/2005 18:25:55 cp77fk4r
לא שמעתי על זה בהקשר הזה, אבל שכשאתה מדווח על בעיה בוינדוס (כשקופץ הפופ-אפ הזה של הארור שאומר שהמערכת ביצה שגיאה או משהו והישום חייב להסגר), זה בודק אם המערכת שלך חוקית או לא...

יש מצב שזה גם פה, והם יכולים לעשות את זה בכל הישומים שלהם...

אני אחפש על זה, ואם אני אמצא- אני אשים פה.
עמודים: 1