Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > על וירוסים והשנה שעברה .

30/12/2004 19:53:54 cp77fk4r
נלקח מנענע-נט.
(http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=165774&sid=10)

מספר הוירוסים המוכרים חצה בשנה האחרונה את קו ה-100 אלף וכמות הוירוסים החדשים שצצו להם גדלה ביותר מ-50 אחוז. עוד מדווחים ב-BBC News כי גם מספר ניסיונות לגנוב מידע חסוי מגולשים תמימים, בעיקר סיסמאות גישה לחשבון הבנק, גדל בכ-30 אחוזים. פורטל Lycos באירופה לבדו דיווח על זינוק של 500 אחוזים במספר הודעות ה-Phishing שנשלחו השנה.

על פי גראהם קלולי, יועץ טכנולוגי בכיר לחברת האנטי וירוס Sophos, וקווין הוגאן, מנהל בכיר בקבוצת האבטחה של סימנטק, היה גם גידול השנה בכמות הילדים ובני הנוער שרצו לזכות בתהילת עולם על ידי כתיבת וירוסים שמיהרו להתפשט. פושעי הרשת המבוגרים יותר ראו דווקא כמטרה את נושא הרווח הכספי, בעיקר על ידי בניית עותקים מזויפים של אתרי בנקים, בניסיון לדוג את סיסמאות הגישה של גולשים תמימים.

למרות שבתחילת השנה עדיין היו שכיחים וירוסי תולעת שנפוצו ברשת דרך הודעות דואר אלקטרוני, כמו Bagle, MyDoom ואחרים, מאז מספרם ירד, והמתכנתים שלהם הבינו כי ישנן דרכים שקטות ומתוחכמות יותר להפיץ את תורתם, במיוחד אם המטרה שלהם אינה רק פרסום.

אנשים שרצו להרוויח על ידי שליחת דואר זבל נאלצו למצוא חברות שיספקו להם שרתים לשם כך, ובגלל שהדבר הפך ליותר ויותר קשה עקב חוקים נגד ספאם, הם פנו דווקא אל מחשבים של גולשים אחרים. על ידי שליחת וירוס מתוחכם הם יכלו להשתלט עליהם מרחוק וליצור רשת של זומבים או רובוטי רשת, אשר עשו את העבודה בשבילם. בכך הם צימקו את כמות דברי הדואר הלגיטימיים ברשת לכ-30 אחוז.

על פי סימנטק, מספר המחשבים שנשלטו מרחוק גדל השנה מ-2000 ביום ל-30 אלף. הוגאן גם ידע לספר כי במקום לעסוק באופן אישי בכתיבת וירוס התולעת הבא, וירוסים כמו Gaobot ו-Spybot נוצרו דווקא על ידי מספר גדול של אנשים וקבוצות מתכנתים, שעמלו על כתיבת עוד ועוד דגמים וגרסאות לתולעת המקורית.

מי שעוד נדבקו השנה בוירוס הם בעלי הטלפונים הסלולריים, בעיקר "החכמים" שבהם. חלקם פשוט זינקו מסלולרי אחד למשנהו דרך חיבור הבלוטות’. דבר שעלול לגרום לכך שבקרוב נאלץ גם להתקין אנטי וירוס ופיירוול על הטלפון.

חברת האבטחה F-Secure מסכמת את השנה דווקא באופן אופטימי, בכך שהיא הייתה הטובה ביותר עד כה במלחמה בכל אותם אנשים שרוצים להדביק את כולנו. ב-12 החודשים האחרונים נעצרו 8 כותבי וירוס, כשהמפורסם שבהם היה צעיר גרמני שהיה אחראי ליצירת Netsky ו-Sasser הנודעים לשמצה.
30/12/2004 19:57:19 cp77fk4r
בקשר ל"מי שעוד נדבקו השנה בוירוס הם בעלי הטלפונים הסלולריים, בעיקר "החכמים" שבהם. חלקם פשוט זינקו מסלולרי אחד למשנהו דרך חיבור הבלוטות’. דבר שעלול לגרום לכך שבקרוב נאלץ גם להתקין אנטי וירוס ופיירוול על הטלפון."


כבר התחילו לפתח פיירוולים למערכות פלאפוניה (אם יש מערכות טלפוניה לטלפונים, אני מניח שלפלפאונים הן מערכות פלאפוניה) חכמות.

הוירוס שהכי פורסם בקטגוריה הזאת הוא כמובן ה Cabir, של Vallez מקבוצת 29A.

הוא לא מזיק, כי הוא היה רק תולעת Poc, אבל הצליח להתרבות בקצב מהיר במיוחד, של 100% לכל הפלאפונים החכמים שהמכשיר הנגוע היה בסביבתם! אני חושב שזה התולעת עם הקצב התרבות המהירה ביותר שפורסמה.. =)
30/12/2004 20:01:01 phax
hm, don’t you think it was the love virus or alice?
The new generation viruses are for the cellphones, so in these days or later, it will come to the "
lower" layer, and next, maybe a bof or a heap?(possibly something even bigger than this).
There’s a great quote I heard the Albert Einstein said
"The time will traverse when you will think about your plans"
in other words, you can stop the advancement.[ההודעה נערכה על-ידי phax ב-30/12/2004 20:03:23]
31/12/2004 01:10:38 cp77fk4r
נה.. אני חובב מושבע של 29A וכל מה שקשור אליהם ;)
עמודים: 1