Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > Cabir מכה שנית! Vallez לא ישן P:

30/12/2004 01:58:10 cp77fk4r
נלקח מנענע-נט.
( http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=165632&sid=10):
גרסאות חדשות של Cabir, התולעת הסלולרית הראשונה שפגעה במכשירי הטלפון החכמים, החלו לצוץ בימים האחרונים. הפעם, מזהירות חברות האבטחה, הן לא רק מבקשות להפגין נוכחות. דווח של אתר CNET.

גרסאות קודמות של Cabir, תולעת הרשת המופצת לטלפונים הפועלים במערכת ההפעלה Symbian ומשתמשים בטכנולוגיית האלחוט Bluetooth, זכו לתשומת לב בקיץ לאחר שהיו התולעים הראשונות שהופצו בפלצפונים חכמים. אולם תוך ימים ספורים השמיעו חברות האבטחה הצהרות מרגיעות לפיהן התולעים הללו הן יחסית לא מזיקות וכי הן נכתבו כמעין הוכחה ליכולות של כותבי הווירוסים.

חברת האבטחהF-Secure שהוציאה אזהרות לגבי הגרסאות Cabir.H, Cabir.I ו-Cabir.J הזהירה כי ככל הנראה הגרסאות הללו הן יותר מפותחות ומסוכנות מהגרסאות הראשונות, החביבות יחסית, של התולעת.

"הגרסאות החדשות מתקנות כשלים שהאטו את קצב ההתפשטות של התולעת Cabir המקורית", נאמר בהצהרה שהוציאה חברת האבטחה ביום שלישי. "התולעת המקורית יכלה להפיץ את עצמה לטלפון חדש אחד בלבד בכל כיבוי והדלקה מחדש. הגרסאות החדשות יכולות להפיץ עצמן למספר בלתי מוגבל של מספרי טלפון בכל הפעלה מחדש".

מספר הגרסאות הגדול שהופיעו בעת ובעונה אחת מעיד על כך שהמתכון הסודי של כותבי התולעת המקורית כבר אינו סודי כל כך. חברת האבטחה מזהירה כי העובדה שכל הגרסאות החדשות מבוססות על קוד המקור של Cabir המקורית משמעותו היא שהקוד הזה מסתובב בקרב כותבי הוירוסים.

חברת האבטחה מסרה כי משתמשי הטלפונים החכמים יכולים להגן על עצמם על ידי כיבוי אופציית ה-" discoverable" (ניתן למציאה). התולעת מתקיפה אך ורק את מערכת ההפעלה סימביאן שרצה על מכשירי הטלפון של נוקיה מסדרת 60.
30/12/2004 02:01:06 cp77fk4r
למרות שניראה ש29a בירידה בזמן האחרון, Vallez (אחד מחברי הצוות שלה- זה שכתב את הוירוס הראשון למכשירי פלאפון "חכמים") כניראה מלא לילות מול המחשב... חח
חולה על הסיגנון שלו, אפשר היה לראות אתזה בתולעת הראשונה.
עמודים: 1