Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > לא בדיוק האקינג, אבל.. מדפסות ריגול =)

23/11/2004 16:46:56 cp77fk4r
הידיעה שפורסמה בYnet:
(http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3008463,00.html)

בפעם הבאה שאתם מדפיסים במדפסת לייזר צבעונית, האירו את הנייר בפנס LED (דיודה פולטת אור) ובחנו אותו עם זכוכית מגדלת. ייתכן שתבחינו בנקודות צהובות זעירות המאפשרות לאתר אתכם. מפסיקים להדפיס?

מומחים טוענים, כי מספר יצרניות של מדפסות שילבו במכשירים שבב המצפין בכל דף המודפס קוד לזיהוי היצרן והמספר הסידורי של המדפסת. על פי דיווח באתר PC World, ממשלות בעולם ובהן ממשלת ארה"ב, כבר משתמשות בסימון המוצפן כדי לעקוב אחר זייפני כספים.

פיטר קריאן, בכיר במחלקת המחקר של חברת זירוקס , הודה כי החברה משתמשת במדפסות החברה בטכנולוגיה להצפנת המספר הסידורי, המקודד בצורת נקודות צהובות המודפסות בכל דף המופק ממדפסות הלייזר הצבעוניות, מכונות הצילום הצבעוניות ומכשירים משולבים אחרים של החברה. הקוד מוטבע באמצעות שבב הנמצא עמוק בתוך המדפסת, המשבץ את הנקודות הצהובות כשבריר שניה לפני שהמסמך מודפס.

גודלן הזעיר של הנקודות, בשילוב הצבע הצהוב שלהן, על גבי הדף הלבן, הופך אותן לנסתרות לעין בלתי מזויינת, ולא בכדי. "בדומה ללוחית רישוי על הרכב, הקוד המוצפן משמש ככלי מעקב אחריך" אומר קריאן.

הדרך לבדוק אם המדפסת שלכם מצפינה קוד על הדפים שאתם מדפיסים היא להאיר את הדף באור כחול ממנורת LED (דיודה פולטת אור) ולהסתכל עליו עם זכוכית מגדלת. "אין טעם לנסות לנטרל את הקוד, כי רוב הסיכויים שאתם פשוט תהרסו את המדפסת", אמר קריאן.

גורמי אכיפת החוק ברחבי העולם מודאגים זה זמן רב מהתפתחות טכנולוגיית הדפסת הלייזר, אשר מאפשרת זיוף איכותי של שטרות ומסמכים. טכנולוגיית ההצפנה, המשולבת במדפסות מסויימות, מאפשרת לרשויות החוק לעלות על עקבותיהם של הזייפנים. יצרני המדפסות הסכימו לפתח את טכנולוגיית המעקב לאחר שמספר ממשלות הביעו חשש לאשר את מכירת המדפסות במדינות שלהן ונטו לאסור זאת.

עם זאת, אותה טכנולוגיה מאפשרת להתחקות אחר כל אדם או חברה באמצעות המסמכים שהדפיסו. למרות שטכנולוגיית המעקב קיימת כבר הרבה זמן, על פי הדיווח, היצרניות לא דיווחו על כך לצרכנים.

לורלי פגאנו, מומחית לזיופים ב-FBI, הדגישה כי הממשלה משתמשת בקוד המוצפן, רק כאשר יש חשד לזיוף, אך פעילים למען זכויות אדם ופרטיות מסרבים להירגע ומציינים כי המינימום הנדרש הוא ליידע את הצרכנים על כך. על פי פגאנו, במקרה של חשד לזיוף, פונה ה-FBI ליצרניות ואלה מוסרות לו את פרטי הלקוחות לפי מאגר הנתונים של החברה.

קריאן אף ציין כי "לזירוקס יש יחסים מצויינים עם הרשויות", עד כדי כך שהם הגיעו לביקור במעבדות החברה. בכתבה אחרת נטען כי ארה"ב אינה היחידה שנעזרת בחברה פרטית כדי להלחם בזייפנים ושממשלת הולנד נעזרת בחברת קאנון באופן דומה, אולם חברת קאנון בארה"ב לא הגיבה לטענה.[ההודעה נערכה על-ידי cp77fk4r ב-23/11/2004 18:34:56]
23/11/2004 17:49:50 -Hawk-
טוב מאוד שעושים את זה
ככה מי שיזייף כסף יקבל בראש=\
וגם מי שמדפיס פוסטרים של טרור וכאלה

Hawk, אני חכם
23/11/2004 21:44:56 Bleeding Moon
בעבעבע ואם נגמר הצבע הצהוב (או איך שזה
לא עובד במדפסת לייזר)?!
האההאהא פאקיו!!!
דולר זה ירוק
והצבעים במחשב זה RGB
אין צהוב, חעעחחעעח
ממש ממש ממש לא יעיל =\

וברנש מיואש שהגיב מעלי, הסיומות שלך ממש
אבל ממש ממש ממש ממש ממש מעוררות רחמים
27/11/2004 18:01:57 cp77fk4r
אני מניח שזה לא יהיה בדיוק אותו צהוב כמו הצהוב שהמדפסת משתמשים בו לצביעה רגילה...
30/11/2004 23:03:47 -Hawk-
כן ברור שזה לא מאותו מחסן דיו רגיל
בטח יש מלאי מיוחד שם

HAWK, נעלבתי :-(, בלי סיומות
30/11/2004 23:09:41 cp77fk4r
גם לא ניראה לי, כי אז כל זייפן עם טיפ-טיפה סכל יהיה מסוגל לפרק את המדפסת ולהוציא לה את המלאי הזה, וככה לא ידעו איזה מספדת זאת..

אולי זה נצבע ע"י איזה משהו חשמלי או משהו כזה.. בכל אופן, זה לא פתרון שימושי במיוחד, כי כל דבר שישימו שם אפשר להוריד, או לחבר משהו שינטרל את זה, בדיוק כמו שעושים להגנות של דיסקים וכו’..
עמודים: 1