Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > התנתקות בהסכם?

18/11/2004 20:33:09 Eran
כעת כערפאת שוכב עם אבותיו ויש מגמת שינוי ברשות הפלשתינאית והממשל האמריקאי כבר יותר יציב (אחרי בחירות) הקרקע טובה בהרבה להסכמים עם הפלשתינאים.

כעת עומדת בפני ישראל אפשרות טובה מאוד: במקום לצאת מעזה באופן חד צדדי היא יכולה לחתום על הסכם עם הפלשתינאים שיתחייבו לעשות דברים שונים- אם הפלשתינאים יחתמו על הסכם שכזה באמת ובתמים- ישראל מרוויחה שהפלשתינאים יפעלו בהתאם להתחייבויות, אם הפלשתינאים יחתמו על ההסכם הזה ולא באמת יבצעו אותו- ישראל יכולה להגיד שהפלשתינאים עוד פעם לא מקיימים הסכמים ולהוציא שם רע להסברה הפלשתינאית בעולם. כך שלא משנה אם הפלשתינאים יעמדו או לא יעמדו בהסכם שכזה- ישראל יכולה להרוויח.

מצד שני יכול להיות שבהסכם כזה הפלשתינאים ידרשו דברים מסויימים נוספים מישראל- כמו הקלות שונות, ובמקרה כזה ישראל גם משלמת ומספקת כמה דברים נוספים לפלשתינאים.

מצד אחד בהסכם כזה ישראל יכולה לשפר את המעמד של ההנהגה הפלשתינאית וכשיהיה להנהגה הפלשתינאית יותר כוח אולי הם יוכלו ללכת לוויתורים גדולים יותר.
אבל מצד שני אם ישראל עוזרת להנהגה הפלשתינאית הרחוב הפלשתינאי יכול לחשוב שישראל אוהבת את ההנהגה הפלשתינאית- ואז אולי ההנהגה הפלשתינאית הם משתפי פעולה עם ישראל.


מה דעתכם? האם ישראל צריכה להתנתק באופן חד צדדי או לחתום על הסכם עם הפלשתינאים?
18/11/2004 23:32:25 Bleeding Moon
נמממממ להעיף תערבים זאת האפשרות אבל זה בלתי
אפשרי אז ברור שלא לעזוב את גוש קטיף,
ואם התנתקות אז עם הסכם ^^
10/12/2004 10:07:39 kivzy
בעעעעעע מוות לערביםםםם
10/12/2004 13:55:26 Bleeding Moon
חחחחח קיבצי זה הפתרון היותר חמוד
ונתקן אותך קצת
מוות לערבים ולמוסלמים!
עמודים: 1