Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > תולעת חדשה, חור חדש בMessenger...

13/10/2004 22:56:42 cp77fk4r
כן, יש תולעת חדשה, וכמובן, היא מתרבה/מדביקה את המחשבים ע"י ניצול חור אבטחה בשירות המסרים המיידיים (אם ככה כותבים) של Microsoft...

הכתבה שפורסמה בנענע:
(http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=152191&sid=10)
אחרי כמה חודשים שקטים יחסית הגיחה אמש (שני) תולעת חדשה להתפשט דרך תוכנת המסרים המיידיים של חברת מיקרוסופט ולהטריד את משתמשי התוכנה, כך מסרו מספר חברות אבטחה. דווח של אתר Techweb.com.

התולעת החדשה, Funner שמה, מתרבה על ידי כך שהיא שולחת את עצמה לכל אנשי הקשר המופיעים ברשימת החברים של המשתמש שעל תוכנת ה-MSN messenger שלו היא מתעלקת.


על פי הדיווח של חברת סימנטק, התולעת מנסה ככל הנראה ליצור קשר עם כתובת האינטרנט www.78p.com וזאת על מנת להוריד רכיבי תוכנה נוספים.

חוץ מלהתרבות על מחשבים רבים ככל שניתן, מטרתה העיקרית של התולעת היא ככל הנראה לשנות את הגדרות המחשב המארח כך שכל מי שינסה להגיע לאתר המופיע ברשימה של יותר מ-900 אתרים (בעיקר אתרי פורנו אסייתי), יופנה לכתובת ה-IP של אתר 78p.com. האתר עצמו, כדרך אגב, כלל אינו זמין.

שתי חברות האבטחה, סימנטק ומק’אפי, הגדירו את התולעת הנ"ל כבעלת סיכון נמוך יחסית.

סוף השבוע האחרון היה אומלל במיוחד למי שמסתמך בעיקר על המסנג’ר של מיקרוסופט לצרכי תקשורת, לאחר שבמהלך הימים האחרונים משתמשים מכל רחבי העולם נתקלים בחומה בצורה כאשר הם מנסים להתחבר לשירות. היטיבה להגדיר זאת רשת CNET, שכתבה כי "משתמשי MSN מרגישים בודדים מתמיד, ורק תולעת אחת מארחת להם לחברה".


לכתבה המקורית בTechWeb:
http://www.techweb.com/tech/security/49901106
עמודים: 1