Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > רד-בורד+ > סדרת פיגועים בסיני

08/10/2004 02:00:37 Eran
יום חמישי, 7 באוקטובר, לילה שחור בחצי האי סיני.
בתחילה התפוצצה משאית תופת ליד מלון הילטון טאבה, לאחר מכן קרו שני פיצוצים דרומה משם- בנואייבה ובראס א-שטן. כל האסון והפינוי לוו בבעיות אינספור בגבול- ולקח זמן רב עד שהותר לכוחות החילוץ לעבור את הגבול.
לפי המידע כעת 35 ישראלים נהרגו, למעלה מ130 פצועים, וכנראה שיש עוד רבים שלכודים מתחת להריסות.

כעת על פי מה ששמעתי ממליצים לכל הישראלים לעזוב את מצרים. מצרים הכריזה על חצי האי סיני שטח צבאי סגור- הכניסה אליו ממצרים נאסרה.

מי אחראי?
מי אחראי לפיגוע? האחים המוסלמים במצרים? החמאס בשטחים? אל קעידה? חיזבאללה? או אולי כמה ביחד?

*האחים המוסלמים במצרים רוצים לערער את יציבות השלטון במצרים. בשנות השמונים עשו פיגועים נגד מטרות תיירות. מאז הממשלה טיפלה בהם והם הורידו פרופיל.
*החמאס אומנם שמח לפגוע בישראלים, אבל האם יהיה שמח לפגוע בתיירות המצרית שמכניסה כסף למצרים? הדבר נוגד את האינטרס המצרי- ואז המצרים עלולים לפעול ביתר תקיפות נגד החמאס
*אל קעידה מסוגל לבצע פעולות מתואמות ברחבי העולם- גם כאן רואים שיש תיאום- שלושה פיצוצים בחצי האי סיני נגד מטרות מערביות.
*החיזבאללה - לפי מה שהבנתי לחיזבאללה יש השפעה שם והוא מתחזק נתיבים להעברת סחורות נשק. החיזבאללה כבר פעל בעבר בדרום אמריקה.

תגובת התקשורת
כיוון שמדובר באזורים מרוחקים מהמרכז- אילת היא הנקודה הדרומית בארץ, ונואיבה וראס א-שטן מצויים מופרדות ממרכז מצרים במדבר סיני, בגלל אלו לא היו דיווחים רבים כל כך בהתחלה. מקורות ציטטו מקורות וראו בעיות בציטוטים: בישראל ציטטו מהתקשורת הזרה, והתקשורת הזרה ציטטה מישראל.

הטלוויזיה במצרים הציגה זאת כדליפה של הסכסוך בין ישראל לפלשתינאים לשטחה.

ומה יקרה בהמשך? כנראה שבימים הקרובים יעבדו כוחות פיקוד העורף לפנות את ההריסות- למצוא ולטפל בלכודים. כנראה שגל של ישראלים יחזור לארץ מסיני הלא בטוחה. מצרים נראת כעת כמסוכנת יותר- לא רק לתיירים הישראלים אלא לכל תייר בעולם, ולכן כנראה שתפגע התיירות בה במידה מה. בטווח הארוך יותר כנראה שתלוי מי ביצע את הפיגוע: אם מדובר בחמאס אולי צה"ל יצא למבצע נרחב- שכן במקרה כזה זהו הפיגוע הגדול ביותר באינתיפדת אל אקצא. אם לא מדובר בחמאס, אלא באחים המוסלמים המצרים כנראה יפעלו נגדם ביד תקיפה. אם מדובר בחיזבאללה ישראל עשוייה להגיב בחיסולים בדמשק ובלבנון, ואולי הפצצה של מטרות מסויימות. אם מדובר באל קעידה הדבר נעשה למסובך יותר- וכנראה שבמקרה כזה ישראל תפעיל את המוסד.
08/10/2004 02:09:10 Alpha1
ובכן...הם הפכו רציניים יותר.
שימו מהר גדר תזיזו את המתנחלים לארץ ותשימו הגנה נגד קאסמים וכל טילים מסוג אחר.
יש כבר דבר שיכול לסייע - הטכנולוגיה הרוסית, לרוסים יש מתקן נגד מטוסים...שמשתגר טיל והוא מתפוצץ ליד המטרה ומרסס אותה בכדורים...
שיעשו אותו הדבר רק נגד טילים... וזהו.. ושישימו מכ"ם.
עמודים: 1