Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > מייקרוסופט מעכבת את המלחמה בספאם.

28/09/2004 19:07:34 cp77fk4r
הידיעה נלקחה מהאתר Ynet
(http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2982817,00.html):

רצונה של ענקית התוכנה לרשום פטנט על Sender ID, טכנולוגיית אנטי ספאם שאמורה לשמש תקן מחייב בתעשיה, הביא לפיזורה של קבוצת עבודה מקצועית שדנה בנושא ובעקיפין, גם לעיכוב במלחמה בספאם
איי.פי.

ויכוח על פטנטים שם קץ למאמץ לפתח תקן טכנולוגי ללוחמה בספאם, לפחות לעת עתה. חוסר ההסכמה נבע מרצונה של מיקרוסופט לרשום פטנט על Sender ID, טכנולוגיה שפיתחה ונדונה במסגרת ה-Internet Engineering Task Force .

התקן של מיקרוסופט הוביל עד כה בקרב הצעות טכנולוגיות שונות שהוגשו עד כה לקבוצת העבודה, ביניהן הצעות של יאהו! , AOL ואחרות, אולם כעת נראה מודעה

כי סלע המחלוקת - הקניין על הטכנולוגיה - יביא לעיכוב נוסף במה שרבים מחשיבים כתופעה המאיימת על האינטרנט בצורה חסרת תקדים.

שאלות לגבי מידת יעילותו ותאימותו של Sender ID למערכות דואר קיימות כבר עלו בעבר, עוד בטרם החלו הדיונים לגביו, אולם לדברי יעקב סאפראנוביץ’, פעיל אנטי ספאם מוביל, הקרב על הפטנט הוא ששם קץ להסכמות שכבר גובשו.

כוח המשימה, שפועל לגבש תקני אינטרנט מקובלים, פירק את קבוצת העבודה, אשר דנה בטכנולוגיה של ענקית התוכנה בשבוע שעבר, לאחר שחבריה הסכימו כי לא ניתן יהיה להגיע להסכמה בעניין בזמן הקרוב.

ההצעה של מיקרוסופט
במסגרת Sender ID הציעה מיקרוסופט שספקי אינטרנט ימסרו רישומים של כתובות ה-IP של שרתי הדואר שלהם, וכאשר יגיע הדואר ליעדו, תשווה תוכנת הדואר את הכתובות הרשומות בהודעה אל מול מסד הנתונים הקיים, ותאמת את מקור המשלוח.

הפטנט שהגישה מיקרוסופט מתייחס לצד המקבל, זה המבצע השווה ואימות אל מול כתובות השרתים המוכרים. למרות הבטחותיה של ענקית התוכנה, כי תציע את הטכנולוגיה ללא תשלום, היא מעוניינת למנוע ממפתחים או חברות תוכנה, להפיץ את הטכנולוגיה תחת רשיונות שאינם בבעלותה. זהו התנאי שכמה מחברי קהילת הקוד הפתוח לא הסכימו לקבלו בשום אופן.

בעת שקבוצת העבודה על Sender ID, שכונתה MARID, החלה לנסות ולמצוא פשרות בנושא הפטנט, כמה מן החברים בה שבו והביעו דאגה בנוגע לבעיות טכניות, שלגביהן כבר התקבלה הסכמה. או אז החליטו ראשי הקבוצה לנטוש את הפרויקט.

תקן שיורכב מכמה טכנולוגיות
כמה מומחים טוענים כי ההחלטה על הפירוק, עשויה להאיץ את פיתוחה של טכנולוגיית אנטי ספאם אחרת, DomainKeys , שהוצעה על ידי יאהו!, ונחשבת חזקה יותר, אך גם קשה יותר ליישום. הטכנולוגיה של יאהו! תתבסס על מנגנון אימות זהות, שיטמיע בהודעות יוצאות חתימה דיגיטלית, התואמת לחתימה הנמצאת בשרת ממנו היא נשלחה.

כך יוכלו ספקי אינטרנט לבדוק את החתימה בהודעות נכנסות, לוודא כי אכן מדובר בהודעה שנשלחה משם המתחם המופיע בשורת ה-From, ולחסום את ההודעות שאינן תואמות. DomainKeys תסייע גם בחסימת מתקפות הונאה (Phishing).

בשלב זה הוחלט כי בנובמבר תקים IETF קבוצת עבודה נוספת, שעניינה תקינה של חתימה דיגיטלית להודעות דואר אלקטרוני, שיטת לוחמה בדואר זבל המועדפת על יאהו!. במקביל, שתי קבוצות עבודה נוספות דנות בימים אלה על גישות נוספות למניעת התופעה, כאשר אין זה בלתי אפשרי שכמה טכנולוגיות יוכרו כתקן תעשייתי , ויפעלו במקביל.

שלוש ההצעות - של מיקרוסופט, יאהו! ו-AOL - מתכוונות לחסום הודעות דואר אלקטרוני מזויפות, במסגרתן מקבלים נמענים הודעות פרסומיות או כאלה הנושאות וירוסים, שהשולחים אותן מתחזים לשולח לגיטימי או מוכר על ידי המשתמש. הטכנולוגיות הללו לא ישימו קץ לדואר הזבל, שמקיף כיום למעלה מ-60% מכלל תעבורת הדואר העולמית, אולם עשויות לסייע בזיהוי וחסימת טכניקת ספאם נפוצה למדי.

"נמשיך לקדם את הטכנולוגיה"
לדברי שון סאנדוול, דובר מיקרוסופט, החברה תמשיך לקדם את הטכנולוגיה שלה, גם ללא קשר להחלטת ה-IETF. לדבריו, חברות קטנות אולי יהססו להמשיך ללא תקינה, אולם חברות גדולות לא ישנו את החלטתן בעקבות זאת. "ברגע שמספיק אנשים יאמצו את Sender ID, הוא יהפוך לחשוב במיוחד עבור שולחי הדואר הקטנים יותר, שיאמצו אותו אף הם", אמר.

אנדרו ניוטון, יו"ר משותף של קבוצת העבודה, סרב להתראיין, אולם הביע אופטימיות בעקבות המהלך בהודעת דואר אלקטרוני: "צעד זה הוא חלק מתהליך העבודה של ה-IETF, במסגרתו היא מבקשת מקהילת התוכנה לצבור ניסיון נוסף בכל הנוגע לטכנולוגיות אימות זהות השולח, על מנת להגיע לתקן סופי נכון", כתב.

ג’ון לוין, העומד בראשה של קבוצת מחקר הפועלת בשיתוף ה-IETF, טען אף הוא כי חברי הקבוצה לא הצליחו להגיע להכסמה, מכיוון שחסרו להם נתונים אמיתיים על העניין. אולם דייב אנדרסון, מנכ"ל חברת Sendmail, יצרנית שרתי דואר פופולריים, אמר כי הוא מאמין שניתן היה להגיע להסכמה אלמלא העלתה מיקרוסופט את עניין הפטנט.

ויכוח נדיר
דייב קרוקר, אחד מחלוצי האינטרנט, שעובד בחברת הייעוץ InternetWorking, אמר כי הוויכוח הלוהט שהתרחש במהלך הדיונים אינו נדיר כשלעצמו, אולם לרוב אינו עולה במסגרת דיונים על ספאם, לאור ההכרה של כל הצדדים בצורך בפתרון מהיר לבעיה.

לדבריו, הנקודה הבעייתית היתה דווקא הנסיון להגיע לפתרון מהיר ושאפתני מדי של קשיים טכניים מהותיים, ולאו דווקא מלחמת הפטנטים. "בדרך כלל מתקדמים בזהירות", מאחר ושינויים גדולים בארכיטקטורת האינטרנט "תמיד גוררים אחריהם תוצאות בלתי ידועות, שלרוב מהוות בעיה בפני עצמה", אמר.
28/09/2004 19:09:07 cp77fk4r
ושוב פעם, בגלל רצונה של מיקרוסופט לשלוט בשוק (איזה? כולם..), היא רק גורמת לעולם ללכת צעד אחורה.
אני חושב שמישהו שם למעלה, במייקרוסופט לא מבין שצריך לפעול ביחד, בשביל לעזור לפיתוח התוכנות, והכסף הוא רק תמריץ, ולא המטרה..

28/09/2004 21:01:03 Alpha1
מיקרוסופט טיפשים! ניראה לי הם אפילו לא יודעים שאם יש ווירוס שמנצל דואר אלקטרוני שאכן קיים ורשום במערכת השרת של הדואר...זה יאמת שאכן קיים כזה דואר ואז במה יוכל בלאט המסנן לעזור?! זה יאשר שיש כזאות כתובת רשומה ושהכול בסדר והמסנן פשוט יתן למכתב להיכנס לתיבה!!
אני לא מאמין עד כמה הם *#^*&@^#$
----------------------------
מוכיח שמיקרוסופט הם חבורת טיפשים.

28/09/2004 22:06:03 cp77fk4r
חח, אחי, אתה מעלה פה השערה ולפיה מסיק מסקנות..
28/09/2004 23:21:04 Alpha1
סיפי, זה השערה?? זאות עובדה, אתה יודע, ווירוסים שלוקחים את המחשב שלך והופכים אותו למכונת זבל...שמספימה לכך עבר...והדבר החשב, הווירוס משטלת על תיבה רשומה...(נקודת הטורפה של הפילטר שלהם) חוץ מזה בכלל לא אהבתי את זה...אפילו אני לא היתי עושה דבר כזה טיפשי...ועוד שמייקרוסופט תעשה?!?

סיפי, אתה ניראה לי כבר כמוני רואה עוד חור אבטחה ענקי של מיקרוסופט...

מסקנה: מיקרוסופט = חורים שרואים אפילו אנשים שלא מתעסקים בכל זה, הם עד כדי כך שקופים החורים האלה...יאאאוווו...
29/09/2004 11:29:55 cp77fk4r
שימו לב לשורות האלה:
"הפטנט שהגישה מיקרוסופט מתייחס לצד המקבל, זה המבצע השווה ואימות אל מול כתובות השרתים המוכרים. למרות הבטחותיה של ענקית התוכנה, כי תציע את הטכנולוגיה ללא תשלום, היא מעוניינת למנוע ממפתחים או חברות תוכנה, להפיץ את הטכנולוגיה תחת רשיונות שאינם בבעלותה. זהו התנאי שכמה מחברי קהילת הקוד הפתוח לא הסכימו לקבלו בשום אופן. "


הם פשוט מזכירים לי את ההתנהגות שלי בגן..

ואלפה, תקרא על הדיון שפתחנו בנושא של הספאם.
29/09/2004 12:15:49 Alpha1
חחחחחחח!!! סתכל סיפי!! מייקרוסופט מציעה מערכת הגנה משלה שכבר קיימת בשוק!!! צריך לתבוע אותה! אין פלא שכל החברות ששיתפו פעולה עם מייקרוסופט מהר פרשו מזה!, חוץ מזה שהם בטח הבינו שמייקרוסופט טיפשים ולא מבינים שזה לא יסנן טוב, הם גם הבינו שיש כבר כזאות מערכת בידיוק שעושה את מה שמייקרוסופט מציעה ופשוט לא רוצים להיתבע כולם ביחד!

הינה מערכת שעושה אותו הדבר כמו שמייקרוסופט מציעה, ותיראו עד כמה זה אפקטיבי...(לקוח מתוך הדיון של הספאם):
אמרו שם שהמערכות היום למניעת דוא"ל זבל משתמשים בתכנולוגית SPF (קיצור של Sender Policy Framework - או בעברית מערכת מדיניות משלוח), והיא בודקת אם הכתובת שממנה שלחו את אותו המייל באמת קיימת והמכתב באמת הגיע ממנה (המערכת מבצעת Tracing למייל) אז היא מאשרת לו לעבור (בנענע גם כתבו שהיא מוסיפה לו "חותמת כשרות"- אין לי מושג מה זה אומר..), בנענע גם כתבו שהמערכת לא בודקת אפילו אם הספאם מגיע מכתובת ידועה שממנה שולחים ספאם (אין לה איזה DB של כתובות..)
29/09/2004 12:29:03 cp77fk4r
אחי, ציטטת את מה שאני כתבתי בדיון שפתחנו...

ואחי.. אני חושב שלא הבנת את את מה שכתבו פה, זה לא שמי שהיה עם מייקרוסופט פרש, זה שהיו כמה קבוצות אנשים שישבו וניסו לפתח אלגוריתם שיעזור בנושא הזה- אבל בגלל שהם ראו שמייקרוסופט רוצה לרשום את זה כפטנט שלה- הם ירדו מהנושא..
29/09/2004 12:32:23 Alpha1
סיפי, הבנתי, פשוט השוואתי את הציטוט למה שהם רוצים לעשות, וזה אותה שיטה וזהה בידיוק, ומייקרוסופט שמנים!!
29/09/2004 12:48:52 cp77fk4r
מיקרוסופט אכן שמנים.
עמודים: 1