Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אבטחת מידע > ועכשיו.. קצת חדשות מהתחום הגראפי.

27/09/2004 14:09:26 cp77fk4r
אז כמו שכולם יודעים (ומי שלא- שיכנס לפה: http://www.red-board.co.il/forum/topic.asp?tid=7505) - הJpeg מת, לא עכשיו, אבל עוד כמה זמן.

כולנו יודעים שכשמדובר במייקרוסופט- אם יהיה חור במוצר מסויים שלהם, הוא לא יתקנו את החור, הם רק יתפרו מעליו משהו קטנטן, לא שאני נגד זה, אבל אני בעד זה שכשיש בעיה- צריך לפתור אותה, מהעבר של מייקרוסופט אנחנו יכולים לראת שכשהם מתקנים משהו- הוא לא אמין כ"כ.. ואחרי התיקון הראשון, יוצאים אחריו שרשרת של תיקונים...


תכירו בבקשה, את המחליף של הJpeg:
DNG - Digital Negative Specification.

הכתבה נלקחה מוואלה מחשבים.
(http://computers.walla.co.il/?w=/4000/603819):

האנשים שהביאו לכם את הפוטושופ והאקרובט מבשרים על פורמט חדש שיחליף את ה-JPEG

חברת Adobe מקליפורניה תציג היום פורמט חדש לצילומים דיגיטלים. האנשים שהביאו את תוכנות העריכה הגרפית לדרגת שלמות ינסו ליצור סטנדרט חדש שיאחד את כל סוגי הקבצים של המצלמות הדיגטליות לסוגיהן.

כיום, רוב המצלמות הדיגיטליות הפופולאריות שומרות את הדימויים כקבצי JPEG. קבצי JPEG הם קבצים שעברו דחיסה ומיצוע ולכן חלק מהמידע שנשמר הולך לאיבוד וגורם לירידת איכות. רוב המצלמות הדיגיטליות המקצועיות משתמשות בפורמט באיכות גבוהה שנקרא ’צילום גולמי’. הפורמט מכיל את כל המידע ששמרה המצלמה ברגע הצילום, לפני שהדימוי עבר עיבוד כלשהו. הבעייה העיקרית היא שיצרני מצלמות שונות משתמשות בגירסאות שונות ומקודדות של הפורמט, ואי ההתאמה בין המצלמות השונות מאלצת את המשתמשים להחזיק במספר גדול של תוכנות גרפיות.


פרסומתבשנה שעברה, אדובה החלה לתמוך בחלק מהסוגים השונים של המצלמות, אבל אלופי המניפולציה הגרפית מסן חוזה החליטו שזה לא מספיק. אדובי מציעה שהפיתוח החדש שלה, DNG - Digital Negative Specification, יהפוך לסטנדרט האוניברסלי של הצילום הדיגטלי. החברה גם תפיץ בחינם תוכנה שתוכל להמיר פורמטים של יותר מ-65 מצלמות ל-DNG.

בסופו של דבר, למרות הנסיונות לאחד את הפורמטים השונים, יהיו אלו יצרני המצלמות שיחליטו אם לתמוך בפורמט החדש של אדובה. ההמרה אל פורמט ה-DNG לא תוכל להתבצע אלא אם כן היצרניות יחליטו להיות חלק מפרוייקט הסטנדרטיזציה. הפורמט החדש יכול גם לפתור בעייה נוספת שקיימת כיום, והיא החשש שבעוד מספר שנים חלק מהקבצים יהיו בלתי קריאים בתוכנות עתידיות.
27/09/2004 15:56:48 Enimos
http://www.adobe.com/products/dng/main.html

האתר הרשמי...
27/09/2004 16:01:26 Tachmar1900
תודה על המידע
עמודים: 1