Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > טלפוניה > חשיפה ראשונה: הסלולריים של 2005

10/09/2004 13:47:59 ריאה ירוקה
יש לנו בשורה טובה בשבילכם: בקרוב מאוד הולכים לנחות על המדפים בארץ טלפונים סלולריים חדשים. הבשורה הרעה, מאידך, היא שהם יגרמו למכשירים הנוכחיים שלכם להראות כאילו נוצרו באלף הקודם.

כמה דברים לפני שאתם מתלהבים - אף אחד לא מבטיח שהמכשירים הבאים ימכרו בארץ. מה שכן, חלקם נבדקים ממש בימים אלו על ידי המפעילות, וסביר להניח כי הם יגיעו בשלב כלשהו גם לישראל.
נוקיה 7610
דגם ה-7610 ניצב בחזית הטכנולוגיה בכל מה שקשור למולטימדיה. באמצעות מצלמה באיכות של 1.2 מגה פיקסל הוא מסוגל לצלם תמונות סטילס וגם וידאו קליפים באורך של עד 10 דקות. את כל המידע הזה הוא שומר על גבי זיכרון פנימי בנפח 8 מגה ועוד 64 המצויים על גבי כרטיס הרחבה מסוג MMC-RS (שהינו קטן יותר מכרטיס זיכרון רגיל).

http://images.nana.co.il//Upload/82004/Article/Article_Paragraph_540470.jpg

את אפליקציית הבלוג המצולם, שעליה כבר דובר רבות, לא יכולנו לבדוק בעצמנו, אבל היצרן מבטיח שתוכלו לאחסן באמצעותה את כל הקליפים, התמונות, הודעות ה-SMS והמולטימדיה (MMS) באתר אינטרנט. שם תוכלו לקבוע אם התוכן יוצג בסדר כרונולוגי או על פי נושאים. בכך תוכלו להבטיח גישה נוחה לכל התוכן, לכם, לחברים או סתם גולשים שתירצו לשתף איתם את המתרחש בחייכם.
אבל גם אם אין לכם גישה לאינטרנט או למחשב תוכלו לחלוק את כל התמונות עם המשפחה בסלון ביתכם; נוקיה מספקת, תמורת תשלום, אביזר בלוטות’ הכולל בתוכו כרטיס זיכרון. מצד אחד הוא יקבל את כל מה שאגרתם בטלפון, ומצידו השני הוא יתחבר לטלוויזיה שתציג הכול על גבי המסך.
מי שלא מסתפק בצילום פשוט וחד פעמי ורוצה להיות הסטיבן שפילברג של הסלולריים, יוכל לעשות זאת דרך המכשיר עצמו. תוכנת עריכה פשוטה וידידותית, אם כי לוקה בחסר מבחינת השליטה, מסוגלת להפוך במספר לחיצות בודדות כל סרט שצילמתם לקליפ ערוך בסגנון סרט אימה או כזה הלקוח מה-MTV, וזה כולל, כמובן, גם מוסיקת רקע וכתוביות. את יצירת המופת תוכלו לשלוח לחברים באמצעות הדואר האלקטרוני או כהודעה. מי שרוצה להשקיע עוד יותר, יוכל להשתמש בתוכנה מקצועית שתאפשר לכם לשלוט על כל מאפייני הסרט.
על אף שמדובר בפיצ’ר מגניב בהחלט, לא היינו מזדרזים לפנות מדף לפסל האוסקר. איכות הווידאו, בצילום ובצפייה, היא בקצב שידור של 15 פריימים לשנייה, נאה אך מקרטע. מצלמה דיגיטלית, איך נאמר, זה לא.
בסטילס, לעומת זאת, המצלמה מצטיינת ומספקת תמונות גדולות ואיכותיות שניתן להדפיס ולשלוח לחברים. למעשה, הבשורה פה היא חד משמעית: בקרוב לא יהא עוד צורך במצלמות דיגיטליות. כשלכל אחד יש מצלמה קטנה בכיס שגם יודעת לעשות שיחות, מי צריך מצלמה נפרדת ויקרה?

http://images.nana.co.il//Upload/82004/Article/Article_Paragraph_540471.jpg

מי שמעדיף הנדסת אנוש טובה על חשבון הנוחות של טלפון זעיר, סביר שיאהב את המכשיר הזה. המסך הגדול מספק איכות תמונה מהטובות שראינו, והעיצוב החדשני של הכפתורים מרשים מבחינה ויזואלית. אם זאת, לוקח קצת זמן להתרגל למיקום שלהם, שלא לדבר על כפתור הכיבוי הקטן מדי, שמצריך ציפורניים או משהו חד כדי ללחוץ עליו.

הסלולרי מגיע בצבעי אדום-שחור, המספקים מראה נשי במקצת ואילו הדגם הלבן-זהב נותן תחושה של טלפון מנהלים.
לסיכום, על אף שהוא גדול במקצת בהשוואה למכשירים הנפוצים היום, לא מדובר בלבנת חבלה. אם אתם מחפשים מכשיר בעל איכות צילום טובה (גם בתנאי תאורה חשוכים) זהו הטלפון בשבילכם.
נוקיה 7600
מכשיר ה- 7600 הוא הטלפון החריג יחסית בסקירה שלנו. ראשית, מדובר מכשיר דור שלוש לכל דבר שפועל על רשתות UMTS. בתחילה הצהירה פרטנר-אורנג’ כי היא תמכור אותו בארץ, אבל כיום המצב מעט מעורפל ולא ברור אם הוא אכן יהיה נגיש בסופו של דבר לקונים בישראל.
המראה החיצוני שלו שונה מכל דבר אחר שראיתם עד היום – הוא מרובע במקצת עם קימורים בצדדים, מסך גדול הממוקם במרכז, כאשר מסביבו ממוקמים כל הכפתורים. דבר זה מצריך יכולות אקרובטיקה קלה בלחיצה עליהם, אבל מצד שני מספק מראה סטיילסטי. אתם תאהבו או תשנאו אותו, אבל מה שבטוח, לטלפון הזה יש אישיות

http://images.nana.co.il//Upload/82004/Article/Article_Paragraph_540472.jpg

בכל מקום בו הוצאנו את המכשיר הזה בכדי לצלם משהו, לא חלפה שנייה עד שאנשים התקרבו ושאלו אם זה טלפון, מצלמה או משהו שונה לגמרי. כמו שאמרנו, עם עיצוב שכזה הוא לא ישאיר את הסביבה אדישה כלפיכם.
המסך איכותי, בעל 65,000 צבעים, אבל בעל חדות נמוכה לעומת ה-7610 וגם קטן יותר. אומנם קשה להשוות בין שני המכשירים – ה-7610 הינו טלפון חכם ואילו ה-7600 הוא דגם אלטיסטי-צפונבוני, אבל אם בכל זאת נשווה בינהם נראה כי בכל הקשור לזכרון, ב-7600 יש רק 30 מגהבייט פנימיים, לעומת 8 פנימיים פלוס הרחבה של 64 ב- 7610.
נושא הרחבת הזיכרון חשוב כאן אף יותר, בשל העובדה כי המכשיר מתגאה ביכולתו לנגן MP3. נגן המוסיקה אכן עובד יפה מאד, אבל ספרייה של 30 מגה בלבד לא ממש מספיקה. גם הרמקול הפנימי חלש מדי בשביל להאזין עם החבר’ה (שלא לדבר על שימוש כספיקרפון). אבל גם אם תיקחו זוג אוזניות ותצאו לספינינג לא תהיו מרוצים, כי עד מהרה תמצאו את עצמכם שומעים בפעם המי-יודע-כמה את אותו השיר של הפיקיות. משום מה, נוקיה זנחה כאן את יישום הרדיו, דבר שהיה אולי פותר חלק מהתלונות בנושא.

מצד שני, אם אתם ממעריצי הראל סקעת, למשל, תוכלו לשים אותו כריגנטון באיכות MP3.
מה עם המצלמה? ובכן, כאן יש לנו וידאו וסטילס באיכות של 0.3 מגה פיקסל (VGA) כאשר התוצאות המתקבלות בתמונות ברזולוציה המרבית הן טובות למדי (אם כי לא מתחרות במצלמות דיגיטליות) ומספקות גם בהשוואה למכשירים אחרים.

איכות הקליפים פחות טובה, התמונה קטנה יחסית, ואם תחליטו להעביר אותה למחשב תזכו לראות תמונה מפוקסלת להחריד. בנוסף, הקצב הוא של 15 פריימים בשנייה בלבד. מוזר מאוד שטלפון G3, שהיישום המנצח שלו אמור להיות הורדת תכני וידאו, מספק איכות שכזאת. היינו מצפים ל-30 פריימים. זה לא שאנחנו קטנוניים, אבל אצל החברות מתחרות זה כבר הפך לסטנדרט.

http://images.nana.co.il//Upload/82004/Article/Article_Paragraph_540474.jpg

הנדסת האנוש של הטלפון והרעיון החכם של מהנדסי נוקיה לשים את כפתור הצילום במיקום אסטרטגי – על ראש המכשיר, גורמים לכם להרגיש שאתם מחזיקים מצלמה דיגיטלית רגילה. לחיצה אחת על הכפתור מפעילה את יישום הסטילס או הוידאו, שמאפשרים גם לקבוע טיימר של עשר שניות לצילום עצמי.
לסיכום, הנוקיה 7600 הוא באמת טלפון מקסים, בעל עיצוב חדשני והמון תוספות. חבל שלא דאגו שלמכשיר תהיה גם תמיכה ברשתות של ארה"ב. נראה שהעניין עלול קצת לעלות על העצבים של שאנשי עסקים שיחליטו לקנות אותו. מצד שני, אולי סביר שהם יעדיפו מראש טלפונים צנועים יותר.
לחץ כאןלחץ כאן
10/09/2004 14:04:34 The Keeper
מכיר אותם...
לא אהבתי את הצורה שלהם...
במיוחד לא של ה-7600
נראה ממש ממש ממש לא נוח!
10/09/2004 17:46:50 BoDoMBoY
את שניהם כבר ניתן להשיג באינטרנט.. וספק עם הם יגיעו לארץ. המממ תודה על ההשקע :) מעניין מאוד.
10/09/2004 22:09:22 Alpha1
חהחהחהחחהה לול זה כמו לסחוב בלטה ניידת!!! >.< לא חבל על ביזבוז כסף שכזה?? בעעע ליימרים "מהנדסים" עלק...
26/09/2004 22:23:20 The Keeper
בלטה?
זה פלאפון יחסית קטנים
חוץ מזה שאם אתה רוצה פלאפון עם הרבה תכונות אתה חייב להתפשר על קצת גודל
אחרת איפה יכניסו את הכל? חחח
26/09/2004 22:55:45 באבאסלי
תודה על השקעה
בטח הם יעלו אלפי שקלים
28/09/2004 01:08:46 UP_grade
בדיוק הגיע הזמן לשדרג... אני מה זה מקווה שהמחירים יהיו סבירים
08/10/2004 02:40:36 Alpha1
אפ גרייד - אל תבנה על זה אפילו, אומרים - דור שלישי לעשירים, אם פלאפונים דור 2 בישראל יקרים אתה מצפה מדור 3 זולים? חחהחהחהחהחהחה...
05/11/2004 22:23:53 jagu-R
יפה
אבל לא נוח
עמודים: 1