Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אקטואליה > מלחמת עיראק

2004-08-07 00:08 Enn
אין ספק שהפלישה האמריקאית לעיראק הייתה שגיאה גדולה מאוד מצד ארצות הברית, ומצידו של בוש. ארה"ב איבדה מאות חיילים וכסף כדי להכנס למלחמה שלא הייתה צריכה להכנס עליה. לעיראק אין נשק להשמדה המונית ועיראק הייתה די חלשה כך שלא היוותה גורם איום משמעותי.
בנושא הזה אני חושב שאולי מעט דנו ואני חושב שאני יודע מה דעתכם. ברצוני להפנות את הדיון הזה לנושא משיק לנושא הזה- המלחמה בעיראק מצד ישראל.

האם ישראל הרוויחה מהמלחמה בעיראק? אפשר לכאורה להגיד שכן- הרי סדאם חוסיין נפל, אבל האם הוא היה איום על ישראל? אני חושב שלא במיוחד, ומה שלא מאיים במיוחד על ישראל לא כדאי שניגע בו.

האם ישראל היא זו שגרמה לארה"ב לצאת למלחמה בעיראק? אם כן אז אולי זה היה בכוונה ואולי זה קרה בשוגג? כלומר: אין ספק שסוכנויות הריגול והמודיעין של ישראל מחליפות מידע עם סוכנויות מקבילות בארה"ב, וישראל הביאה לפחות חלק מההוכחות שכאילו העיראקים מפתחים ומחזיקים נשק להשמדה המונית. ועכשיו באה השאלה: או שסוכנויות המודיעין של ישראל טעו שכן לעיראקים לא היה נשק להשמדה המונית או שאולי סוכנויות המודיעין הטעו בכוונה את האמריקאים על מנת לגרום להם לצאת למלחמה שתפיל את סדאם חוסיין היריב של ישראל?


שאלות:
האם ישראל הרוויחה מהמלחמה בעיראק? או שלא? או שלא הרוויחה ולא הפסידה?
האם ישראל שלחה לארה"ב מידע מוטעה בכוונה או בשוגג?
2004-08-07 04:01 CJtheone
היא הרוויחה כמובן כי המצב הבטחוני והמאזן פחת.
ישראל שלחה מידע אבל זה לא משמעותי...לאמריקאים לא היה שום מידע כמו גם לישראל-כל זה הטעיה מדינית וקונסיפרציה בין ישראל לארה"ב.
זה הכל.
עמודים: 1