Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אקטואליה > נושא קצת פילוסופי אולי...כנסו חבריה!

2004-08-03 07:50 CJtheone
אלוהים...
מי הוא הישות הזו שמדברים עליה?האם זו רוח שנמצאת בכל מקום?
האם זה נשמת היקום (מי שלא יודע מזה לא להמשיך לקרוא בעע) העופפת אותנו , או שכל בני האדם יש בהם חלק קטן מאלוהים?
מה אתם חושבים?
האם הוא בכלל קיים?אני יודע זה עניין של אמונה אבל עדיין אם כבר מאמינים בו איך אתם חושבים שהוא קיים ?מהו דפוס ההתנהגות שלו על-פי החילונים והתורה?

וככל ישנה דעה שאומרת כי האדם המציא את האלוהים שברא אתה האדם-הסבר יבוא עכשיו!:
הדעה הזו נובעת מכמה דברים-קודם כל, אין כלל הוכחה שאלוהים קיים, זו אמונה בלבד.
הדברים שנעשולא נעשו ע"י האל על פי הדתות הינן ניתנים ממש להסבר מדעי או הגיוני.(רובם)
<המלצה לקרוא את הספר "מדע ואמונה"...>
שנית, מי שמכיר את המשפט שטבע סטאלין "דת היא אופיום להמונים"...הדת הומצאה ע"י שליטים בעולם העתיק כדי לשלוט בעם..כמו במצרים העתיקה שבה האמינו שהמלך נבחר ע"י האל ולכן יש לעשות כל מה שהמלך יגיד ללא עוררין...רק בגלל שהוא נחשב לאל.
היה די לא קשה להשתמש בדת ואמונה כדי לשלוט בעמים...זה מה שייחד אותם גם.
הרי בגלל זה מה שקרה הוא שבסופו של דבר הכנסיה נפלה באירופה רק אחרי תקופת הרנסנס-למה?
כי אז התחילו להתפשט הוגי דעות , תיאורטיקנים ומשכילים אחרים שדחו את האמונה.

אז מה אתם אומרים (ש"א הנ"ל (נמצאות למעלה)?.?.?????.?.?
תתייחסו לשאלות בקשר לאמונה, דת ואלוהים בפרט.
אני מקווה שהתגובות יהיו מספיק אינטלגנטיות כי זה נושא מורכב ופילוסופי מאוד בעל ממדים שונים..
אז אם כבר אתם מגיבים תגיבו לנושא זה ברצינות-תסבירו עצמכם תפרטו קצת על דעתכם ומאיפה הביסוס לכך...
[נערך על-ידי CJtheone בתאריך 2004/08/03 09:20]
2004-08-03 09:45 Enn
בעבר, לפני פחות ממאה שנה, רובם המוחלט של היהודים היו אורתודוקסים, בתקופת השואה מיליונים מהם הובלו למחנות השמדה, ושם באש הלוהטת, במלתחות הגזים, ובין הגחלים הלוחשות, שם אלוהים, האל בו האמינו, האל אותו עבדו, הוא לא עזר.

איך מסתדר קיומו של אלוהים עם קיומה של השואה? יש המפרשים זאת בכל מיני פירושים מגוחכים כמו הם כפרו באלוהים ולא קימו את מצוותיו, או היו בניהם של אנשים שכאלו, ויש המפרשים זאת באפשרות סבירה יותר- אלוהים פשוט איננו קיים. לכן אני בטוח שאלוהים לא קיים ו הוא פרי יצירתו של האדם, הפעולות הדמיוניות שלו הן משונות ומוזרות ואין לו מטרה מוגדרת בהמצאת העולם.

יש טוב לפעמים באמונה באלוהים, או במשהו אחר, שכן הדבר מרגיע את הנפש (למרות שיש חלופות לאלוהים כמו מדיטציה). האמונה באל איפשרה לאנשים לאחד כוחות, ולהרגיש יחד כאומה גדולה (כלומר המוני אנשים יכולים להגיד "אני מאמין באל בדיוק כמו מיליוני אנשים אחרים"), להרגיש מגובשים. אני חושב שעל האדם המודרני לייצר אחדות בינלאומית משותפת, לא באמצעות אלים ואלילים מגוחכים ומשונים חסרי מטרות המעונינים לראות כל הזמן איך עוברים על החוקים שהם עצמם לכאורה המציאו. האדם יכול לעבוד את המדע במקום לעבוד את האל הדמיוני, וזה וודאי יביא לו הרבה יותר תועלת, ויוכל להיות מאיץ לקראת כיבוש החלל.


אלוהים ברא אותי אתאיסט, מי אתם שתטילו ספק בחוכמתו?
2004-08-03 11:24 CJtheone
יפהפה אחי....אהבתי את המאמר..
2004-08-03 11:45 roev
ערן, יפה יפה... אבל רק דבר אחד.
תכבד את האמונות של אחרים ואל תיקרא לאלוהים שלהם "מגוחך".
2004-08-03 13:03 Bleeding Moon
בעעעעעעע קודם כל יש יותר מדי פרושים למה השואה הייתה ואחת מהם אומרת,
עם ישראל חטא, הוא צריך לשלם את המחיר כדי לעלות לאחץ הקודש.
בעעעע לא זוכר איפה קראתי את זה =\.
עובדה שאלוקים העניש את בני ישראל פעמים רבות במהלך ההיסטוריה,
בגלל חטאים קטנים וגדולים.

אי אפשר להוכיח את קיומו של אלוקים אבל יש פעמים שאומרים אלוהה (ביחיד)
וברוב הפעמים אומרים אלוקים (רבים).
ולכן אתה לא יכול לפסול את האפשרות שאלוקים זה בעצם חייזרים שאתה לא יכול לדעת איך הם נראים!

בסה"כ זה נושא מסובך שמפוצץ לי תראש =\
אני יכתוב עוד מתישו =]
2004-08-08 02:40 אביץ
רבים פה מדברים על כך שאלוקים (ברשותכם, ככה אני קורא לו) הוא גם צורך נפשי. כלומר, האדם המציא את אלוקים (זו לא דעתי, אלא שאני מצטט) כי קול פנימי לחש לו שצריכה להיות אחדות בעולם, שצריך להיות איזה מנהיג, שצריך להיות ערכים מוחלטים של מוסר... אז הומצא איזה משהו שהוא מקור המוסר, שהוא השליט העליון, שהוא האחד אחריו תרים הפילוסופים והמדענים (כידוע לכם עיקר עמלו של המדע, במיוחד בתקופה האחרונה, הוא לאחד בין כוחות שונים שהתגלו ולמצוא כח אחד ויחיד שיכלול את כולם. כיום, ע"פ הפיזיקה, ישנם ארבעה כוחות. שניים מהם שייכים למאקרו, ושניים למיקרו. במאקרו שולטים כח המשיכה וכח האלקטרו-מגנטי. ומיקרו שולטים כח החזק וכח החלש. לא יתכן שאלו כוחות נפרדים לגמרי שאין כל קשר ביניהם, שהרי כולם קיימים באותה מציאות אחת, אלא חייב להיות שהם כולם כוחות הנובעים מכח אחד). ע"פ גישה זו, אלוקים הוא נסיון למלא איזה חסרון נפשי של האדם.

אך דעתי האישית היא: מניין בא הצורך הנפשי הזה? מה מקור הקול הפנימי שלוחש לנו כל מיני דברים? כל דבר אפשר לענות שהוא צורך נפשי... אולי זה צורך נפשי בשבילי לחשוב שיש מחשב ואני כעת מתקתק עליו איזה טופיק בפורום זנוח. לא! הצורך הנפשי לא קיים סתם כך, הוא מעיד על מציאות שיוצרת אותו. כל שאיפה מעידה בהכרח (זו הפילוסופיה שלי, ולמיעוט הבנתי על כך מסכימים פילוסופים רבים) על מציאות קיימת של מילוי השאיפה! אם אני שואף למוסר מוחלט, משמע יש מוסר מוחלט! אם אני שואף לגלות את האחד, משמע יש אחד! אם אני שואף להתבטל כלפי שליט (יש שאיפה כזו, תתפלאו, תחשבו על זה) משמע יש שליט! המציאות שאליה שואפים היא היא יוצרת את השאיפה. אי אפשר לדבר על חסרון כשהיתרון איננו, אלא החסרון הוא יחסי ליתרון. כך נפש האדם מרגישה חסרון כאשר היא מרגישה ויודעת בוודאות שיש יתרון, שיש אלוקים!! זו תמצית אמונתי...[נערך על-ידי אביץ בתאריך 2004/08/08 02:41]
עמודים: 1