טוב אני רושם את זה בלילה - עכשיו שעה אחת, אבל כשאני אומר "היום" אני מתכוון למעשה לאתמול (כלומר היום שלפני היום- וחבל ששכחתי איזה יום הוא בגלל החופש הגדול שבו לא צריך לזכור ימים :) )
היום קמתי מוקדם, בשעה 7:30, התארגנתי, אכלתי ונסעתי למקום שקרוי "ג'ראר בכר". מיד כשהגעתי הופיעו שתי דמויות מוכרות:
מרינה- המורה שלי בכיתה ט' (עכשיו אני עולה לכיתה י כך שהיא לא תהיה המורה שלי יותר)
יורי-תלמיד מהכיתה (ד"א הציונים שלו שואפים ל100)
אמרתי שלום, החלפנו מעט מילים (אני לא נוהג לדבר הרבה...) ואז הלכנו לרחוב אחר, פנינו, המשכנו ועברנו שער ברזל פתוח - עמדתי ליד בניין מסויים, שאני לא בוטח אם מותר לי לתאר אותו, אבל הגיד לכם שהוא קרוי "מרכז פדגוגי" או משהו כזה.
נכנסנו לבניין, עברנו בדיקה ביטחונית והמשכנו לאולם גדול למדי. באולם ההוא היו פזורים עבודות של תלמידים בצורת פלקטים על הקירות, מחשבים שיש בהם מצגות פאור פויינט של תלמידים, היה הרבה כיסאות, והיה מחשב ומקרן שהקרין את מה שנעשה במחשב. הגענו כרבע שעה לפני הזמן. מיד ניגשנו לטפל בעבודה- פתחנו את העבודה, ערכנו ותיקנו כמה דברים. בשלב מסויים יורי הלך בחזרה לג'ראר בכר, ואז חזר יחד עם מישהו שכל הכיתה מסיבה בלתי ברורה למדי חושבת שהוא חייזר. כשהוא חזר האולם היה כבר מלא במשהו שאולי שכחתם בזמן החופש הגדול- מורים, והרבה מאוד מורים.
התיישבתי על הכיסא, לידיי ישבו דור, מרינה המורה, ויורי. החלו לדבר נואמים בכנס. בזמן הנאומים נכנס חבר נוסף לכיתה בשם פבל והתיישב לידנו. ההרצאות המשיכו והמשיכו- בהחלט לא כדאי שאספר לכם על מה היו (גם בגלל שהרבה היו משעממות, אבל בעיקר בגלל שהם רמזו על "דרכים סודיות" להשגת שאלות למבחנים). אספר בקצרה רק על הדברים המענינים: הגיע פרופסור מאוניברסיטת תל אביב והחל להרצות במשך כ45 דקות למורים ולתלמידים (מספר מועט מאוד של תלמידים ומספר רב מאוד מאוד של מורים), הוא הסביר על ההתפתחויות שהוא צופה בעתיד, על כך שלא יהיה צורך בממשקים (לא יהיה צורך בעכבר, במקלדת, בהגה- הכל ילקח הישר מהמוח). המורות שאלו אותו שאלות: חלק שאלות משונות.
אחרי זה כל מיני אנשים הציגו, גם כמה תלמידים, ואז אחרי שמישהו סיים קראו לנו, אני, יורי ומרינה ניגשנו לבמה. מרינה אמרה שאת העבודה עשינו לבד- ללא כל מורים. לאחר מכן התישבתי מול המחשב- יורי החל להרצות ותפקידי היה ללחוץ על הכפתורים בעכבר (אצבע אחת הייתה קצת עייפה אז היו כמה פאשלות :) ). ככה עברו להן חמש דקות (בהמשך נאמר לנו שהרצנו בצורה יפה מאוד- וזה נאמר גם ע"י אנשים ללא אינטרסים :) )
היו עוד הרצאות אחרינו ואז היה הפסקה של חצי שעה. אז המורים התפזרו בין הדוכנים והפלקטים וניגשו לשאול שאלות- היו כמה שניגשו אלינו, אחד ששאל איך עשינו אפקטים תלת מימדים (3d Max) ומורות אחרות שהתענינו יותר בעבודות (אחת על הנדסה גנטית, כמה אחרות על מושבת חלל וכדומה).
להפתעתי גילתי שהפלקטים של קבוצה אחרת- שהיו קרובים לקבוצה שלנו היו מועתקים! הם הפרו זכויות יוצרים! איך הם לא ידעו שמי שכתב את הטקסט ההוא בויקיפדיה יעבור ליד הפלקט שלהם! והם אפילו לא הזכירו את הויקיפדיה בבליוגרפיה. מה עשיתי? ניגשתי למורה שלהם ואמרתי לה על זה- טוב היא לא בדיוק ידעה מה לענות, היא חיפשה בבליוגרפיה, שאלה אותי אולי הם לקחו ממישהו אחר, אבל היה ברור במאה אחוזים שהם העתיקו מהויקיפדיה.
טוב בקיצור ההפסקה החלה להגמר, ואז בדקה ה20 אמרו לכולם: מי שרוצה להמשיך לעיין בעבודות יכול, האחרים מוזמנים לגשת לאכול (נחשו מי נשאר ומי הלך? במשפט הבא תהיה תשובה). כמחצית מהמורים יצאו במהירות רבה למדי לאוכל, אני המשכתי להרצות קצת ואז גם אני ניגשתי לאכול. אכלנו אכלנו- ואז הלכתי מהמרכז הפדגוגי.
מה שמעניין בטקסט הזה- אני בספק אם יש לי מטרה בו (בניגוד לרוב הטקסטים שאותם אני כותב)