Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > אקטואליה > 3 מבוקשים נעצרו באמבולנס בבית לחם

2004-06-21 22:25 extra
עימאד פרג', שתכנן פיגוע התאבדות בירושלים, נעצר במחסום פתע של צה"ל, יחד עם 2 מבוקשים נוספים. עובד זר נהרג מרסיסי מרגמה ברצועה

כוחות צה"ל עצרו הערב בבית לחם את מבוקש התנזים הבכיר, עימאד פרג'. פעיל הטרור נעצר במחסום פתע בבית לחם יחד עם שני מבוקשים נוספים, בזמן שנסעו בתוך אמבולנס. פרג' סיפר כי הוא סובל מאפנדציט ולכן נזקק לאמבולנס, אולם לפי המידע שהוביל למעצרו, השתמש פרג' באמבולנס כדי לחמוק מכוחות הביטחון הישראלים.

פרג' נלקח לאחר מעצרו לבית חולים הדסה עין כרם, שם נבדק. לאחר מכן הועבר לחקירה בשב"כ. לפי המידע שבידי מערכת הביטחון, פרג' עמד בחודשים האחרונים בראש התארגנות שעמדה לבצע פיגוע התאבדות בירושלים ופיגוע באחת ההתנחלויות באזור בית לחם.

גורמים צבאיים אמרו כי הערב התבררה שוב החשיבות של בדיקת אמבולנסים כיוון שהמבוקשים הפלסטינים עושים בהם שימוש לצורך תנועותיהם. הגורמים הוסיפו כי האירוע צולם על ידי צלמים מסוכנויות הידיעות השונות.

סוכל פיגוע חדירה בכפר דרום



כוחות צה"ל בכפר דרום. המחבלים נסעו על דחפור (צילום ארכיון: רויטרס)
עובד זר תאילנדי נהרג היום מרסיסי פצצת מרגמה שנורתה לחממות ההתנחלות כפר דרום במרכז רצועת עזה. ירי המרגמה בוצע במסגרת פעולת הסחה פלסטינית לקראת ניסיון חדירה ליישוב. כוחות צה"ל סיכלו את ניסיון החדירה והרגו את אחד המחבלים.

סמוך לשעה 10 בבוקר פתח מחבל באש לעבר ג'יפ סיור של צה"ל שאיבטח את חממות כפר דרום, הממוקמות בפינה הצפון מערבית של היישוב. במקביל, ירו הפלסטינים פצצת מרגמה לעבר כפר דרום. רסיסי הפצצה פגעו בחממה ואחד מהרסיסים פגע בעובד התאילנדי. העובד נפצע קשה ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת כעבור כמה שעות מפצעיו.

כוח הסיור זיהה כי המחבל יורה בחסות הבתים בפאתי דיר אל-בלח, והשיב לעברו באש. כוחות גדולים של צה"ל הוזנקו למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבל, תוך שהם מחלצים את הפועל הפצוע. במקביל זיהו לוחמי צה"ל דחפור צהוב, המנסה לחצות את השטח שבין דיר אל-בלח לכפר דרום, ולהזיז את מכשולי העפר והבטון שצה"ל הציב במקום. החיילים ירו לעבר הדחפור והרגו את נהגו וככל הנראה מחבל נוסף שהיה עליו.

לא ברור בשלב זה אם המחבלים שעל החפור נשאו מטעני חבלה, או שהדחפור אמור היה לפתוח את הדרך לרכב ממולכד אחר. האירוע כולו נמשך כשעתיים, ולאחר מכן הירי פסק.

מתוך:
http://news.walla.co.il/?w=//559772


מזל שהם נתפסו ולא עשו את זמם (מי שלא הבין התכוונתי לפיגועים..), אבל מה שאפשר לשים לב, זה שיש הרבה פחות תכנוני פיגועים בזמן האחרון (לא שאני אומרת שזה רע, להפך, זה טוב...) ואת שאר הפיגועים שתכננו עוצרים.

נקוה שזה ימשיך ככה ללא תיכנוני פיגועים, ושגם הפיגועים שמתוכננים- יעצרו, ז"א שלא יהיו יותר פיגועים!

לדעתי אם נעצבן אותם יותר מידי, המגמה הזאת תיפסק...

מה אתם חושבים, המגמה הזאת תמשיך?[נערך על-ידי extra בתאריך 2004/06/21 22:28]
2004-06-22 16:05 CJtheone
המגמה תימשך כל עוד ארוני הטרור נרדפים...וככלל תזכרי זה לא בגלל שצה"ל עוצר אותם אלא בגלל שהרשות הפלשתינאית לא רוצה בנתיים שעיני העולם יהיו עליה...הרי בהכל תאמיני לי ידיו של עראפאת מושכות...
כשהם ירצו הם יבצעו גם 10 פיגועים ביום...אין לך מושג עד כמה זה קל...
צה"ל מנסה לחסום-את הכל הוא לא יכול לעצור!
רק תהליך מדיני יביא לרגיעה באיזור.
כיבוש,ושפיכות דמים לא יכולה להימשך לנצח וכל פוליטיקיא משני הצדדים מבין את זה היטב
2004-06-25 16:45 באבאסלי
אתה רוצה להגיד לי שאם אירגוני הטרור היו רוצים לעשות פיגועים אז הם היו עושים בלי בעיה אפילו 10 ביום
אם כך אתה ומר אז תדע שזה לא כלכך פשוט לבצע פיגוע שיש כלכך הרבה משתפ"ים בשטח וצה"ל בודק כל תינוק במחסום
2004-06-26 05:02 CJtheone
זו לא בעיה גדולה אחי תאמין לי..
זה רק מה שאתה רואה בטלויזיה-מנעו פיגועים בלה בלה בלה.
2004-06-28 23:27 Fishman
בולשיט הצבא עושה עבודה א-ד-י-ר-ה
אתה בעצמך אמרת איזה קל להכין פיגוע!!!
אז תעריך את העובדה שבאמת אין עשר פיגועים ליום!
תעריך את מה שאתה יודע ואת מה שלא!

Fishman משתין על הזיין הרוטט של עראפת
2004-06-29 01:06 באבאסלי
פישמן צודק אי אפשרא לדמיין כמה פיגועים ווביכולים הצבא עושה
רק לדוגמא תראו כמה עבודה מחבלים עשו כדי להטמין פצצה מתחת למוצב בשביל לנסות להרווד כמה חיילים: הם עבדו חודשים על חפירת הבור ו"ביזבזו מאות קילוגרמים של חומרי נפץ
אם זה היה כלכך קל לבצע פיגוע אז מהחומרי נפץ האלה היה אפשר לייצר 30 פיגועים גדולים
עמודים: 1