Logo

רד-בורד: ארכיון

ראשי > מה שבלב > טוב אז קצת הגיגים פרי ליבי

2004-06-08 20:39 אביץ
"בום בום, בום בום, בום בום". זה מה שאומר הלב... אך אם נקשיב מקרוב יותר, יתכן ונשמע דברים אחרים. אומרים "סייג לחכמה שתיקה" מה הכוונה? ככל שאני יותר שותק אני יותר חכם וככל שאני יותר מדבר אני יותר טיפש? אופס, אז המצב שלי מזה באסה... טוב, לא נורא.

החכמה היא השתיקה בעצמה. הדיבור נוצר רק ע"י מפגש (חיתוך) האוויר של הנשימה עם איברי הדיבור בפה או באף. אם נחזור קצת אחורה בזמן, לפני שהאוויר נפגש עם מקומות החיתוך (גרון, חיך, לשון, שיניים, שפתיים וכו'), מה נמצא? נמצא זרימה של אוויר חסר קול, נמצא שתיקה. אז מה? רק ברגע החיתוך נהיה הרעיון? לפני זה לא היה כלום? לא יכול להיות, הרעיון כבר קיים לפני שהוא מופיע בתור דיבור, הרעיון בהתחלה מופיע בתור שתיקה. באיזה מצב הרעיון יותר קרוב למקורו? במצב הדיבור או במצב השתיקה? נכון מאוד - בשתיקה. הדיבור בהכרח מרחיק את הרעיון ממקורו, ולכן קצת (או אפילו הרבה) פוגם בו, הוא מפחית מערכו, מוריד מערך החכמה. החכמה המקורית היא השתיקה העמוקה ביותר.

רגע, אז מה עדיף שאשתוק כל חיי? לא. אבל בשביל לגעת בחכמה הגדולה ביותר צריך לשתוק, ובשביל לבטא אותה חייבים לדבר למרות שהביטוי לא יצליח להקיף את כל כולה. אז צריך תמיד לשתוק ואח"כ לדבר. כי בלי השתיקה לא נגיע לחכמה ובלי הדיבור לא נוציא את החכמה החוצה. אז תמיד צריך לשים לב לשני הדברים ששניהם יקבלו את המקום הראוי והזמן המגיע להם: השתיקה והדיבור.

זהו סוד החשמל, חש-מל. חש: שתוק! כמו "בחשאי" כלומר בהחבא, בשקט. אח"כ תבוא ל-מל: דבר! מלשון למלל, תמליל, מילה.

סבבה אנשים? אז לזכור, צריך לשתוק לפעמים, וצריך לדבר לפעמים, יש לשים לב מתי מדברים יותר מדי עד שהדיבור הופך לחסר משמעות, ריק מתוכן, אז הגיע הזמן לשתוק. וכשנוגעים בתוכן עמוק המובן באופן ברור, הגיע הזמן לדבר.

אז חשמל מהנה לכולנו!!
2004-06-08 22:15 אביץ
הייי, אם לא תגיבו הטופיק יעלם במהירות... ראו הוזהרתם!
2004-06-08 22:38 zviky
מענין...
2004-06-10 21:46 Enn
תודה רבה. אני אנסה ליישם את זה למרות שדי סביר שאני לא יגיע לאיזון הנכון ביותר.
2004-06-11 02:23 cp77fk4r
וואלה מגניב, אהבתי, ממש יפה.
2004-06-11 11:09 Bleeding Moon
כע אביץ זה באמת מאוד חכם =]

מיועד אל מישו פה אעעם אעעם...
2004-06-11 12:04 ponti
אם חשבת על זה לבד אז
*סגידה*
בכל מקרה, נחמד ביותר, למרות שהקטע עם החשמל לא היה משו, זה היה "גירוד" כזה...
אבל אהבתי...

וחייבים להוסיף שלמרות הכל כדי להגיע למצב שבו אתה תידע יותר וכשתשתוק תוכל לקחת ולחשוב על יותר רעיונות אתה לפני זה חייב לדבר כדי לקבל ידע, אבל עזבו...

פונטי, אניסות מוח שיטתיות
2004-06-11 13:09 r3fl3ct10n
מצטער אבל אני עייף מדי מכדי לקרוא דברים יותר מדי חכמים...
אז אני אקרא את זה יותר מאוחר
2004-06-17 11:09 Talya
אביץ!!
וואי אני ממש אוהבת את המחשבות שלך, את הנושאים שאתה כותב עליהם.
לקחתי מזה לעצמי אגב, תודה רבה.

והאמת? ברגע שבילדין כתב : "מיועד אל מישו פה אעעם אעעם..." מישום מה חשבתי על רד בורד ועל הספאם חחח.. (:

אבל באמת יפה אביץ, ישר כוח:)
2004-06-17 13:28 Incognito
רעיון טוב!!!!!!!!
כשאתה שותק זה יאני אתה חושב על רעיון כך הוא נוצר
הרי אי אפשר לדבר ולחשוב על רעיון בו זמנית
אז קודם חושבים ואז מתחלקים בו עם אנשים אחרים
2004-06-17 13:34 אביץ
תודה לכולכם!!

זה לא ממש מקורי שלי, אפשר למצוא את הרעיון הזה בהרבה מקומות. הראשי תיבות "חשמל" נאמרו ע"י הבעל-שם-טוב. רק שבמקור זה "חש-מל-מל" כשמשמעות ה"מל" הראשון הוא כמו "ברית מילה" כלומר הבדלה בין הטוב לרע שזה שלב הבירור שהוא הכנה לשלב ה"מל" השני - הדיבור.

צו השעה בימינו הוא ה"חש", אנשים אומרים הרבה דברים, עושים הרבה דברים... אבל לא שומעים את עצמם, את האמת המדברת מתוכם. ואז כל העשייה הגדולה שלהם יכולה להיות לשווא, יכולה אפילו להרוס את עצמם ואת העולם. אפשר לשמוע את החכמה הפנימית רק כשמשתיקים את הדיבורים, המעשים, החושים, הרצונות, השאיפות, התשוקות... צריך לא לרצות שום דבר "חכמה מאין תמצא" כלומר מכלום, מריק, דווקא כשיהיה ריק אז תתגלה החכמה, ואז פתאום מרגישים את הרצון האמיתי. שהוא כל כך אמיתי עד שאי אפשר להתעלם ממנו כלל, אי אפשר להתנגד אליו, וכל החיים מוכרחים לזרום על פיו, על פי הצו הפנימי.

אז רק תקשיבו...

נ.ב. קראתי לזה "הגיגים פרי ליבי" כי סתם ישבתי וכתבתי בלי לתכנן לפני זה...[נערך על-ידי אביץ בתאריך 2004/06/17 13:40]
עמודים: 1